بهترین موتور سیکلت‌های شرکت بی ام و
سی‌ام شهریور
|
0 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

کمپانی بی.ام.و BMW یکی از مشهورترین تولیدکنندگان خودرو و موتور سیکلت در بازار جهانی می‌باشد که هر ساله با طراحی‌های جدید و تولیدات برتر خود همگان را شگفت شده می‌کند. موتورسیکلت‌های شرکت BMW همانند خودروهای بی ام و سواری جدیدی را برایتان به  ارمغان می آورد که اگر موتور سوار حرفه‌ای باشید و یا علاقه به آن داشته باشید بی شک به دنبال کسب آن تجربه خواهید بود. درست است که در بازار انواع بسیار متفاوت و گوناگونی از موتور سیکلت‌ها وجود دارد و شاید بسیار  مدرن‌تر و به اصطلاح خفن‌تر باشند. اما موتورهای BMW چیزی دارند که در ظاهر چندان خود نمایی نمی‌کند و آن هم بالانس خوب، انعطاف پذیری عالی  و سواری راحت است البته این بدان معنا نیست که ظاهر موتورهای BMW جذابیت ندارند بلکه مسئله اصلی این است که رقابت موتورهای این کمپانی بیشتر بر سر کیفیت و سواری آن است تا ظاهر موتور سیکلت!

مقاله "تاریخچه شرکت بی ام و" را از دست ندهید!

معرفی 10 موتور سیکلت برتر شرکت BMW

کمپانی BMW موتور سیکلت‌های درخشانی را در رزومه تولیدی خود دارد، اما امروز ما می‌خواهیم 10 تا از برترین و بهترین موتورسیکلت‌های آن را معرفی و بررسی کنیم. اگر شما هم علاقه زیادی به موتور و موتورسواری دارید در ادامه با همراه باشید.

S1000RR؛ ستاره جدید بی ام و

این موتور که در سال 2009 توسط کمپانی BMW برای شرکت در مسابقه‌های جهانی Superbike تولید شد را می‌توان ستاره درخشان BMW دانست. البته این موتور به تعداد محدودی به فروش عموم رسید. با توجه به اینکه جهانی نشد اما سواران آن توانسته‌اند رتبه سوم را به همراه این موتور در مسابقه‌های WSBK کسب کنند. شاید با خود بگویید که موتورهای رتبه اول و دوم از این موتور برتر بودند که باید بگوییم با توجه به اینکه هر موتورسیکلتی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد، استفاده درست از این قابلیت‌ها در فرصت‌های مناسب است که بیشترین تاثیر در برنده شدن در مسابقات را دارند.

بی ام و R1200GS

این موتور را می‌توان از قدیمی‌ترین تولیدات این شرکت دانست چرا که زمان تولید آن به سال 2004 باز می‌گردد حدود 16 سال پیش! نکته جالبی که در فروش این موتور وجود داشت تبلیغات تلویزیونی بود که سبب شد تا به پرفروش‌ترین موتورسیکلت در آمریکا برسد. این موتورسیکلت جذاب طراحی منحصری به فردی دارد که در نگاه اول قدرت موتور را به رخ می‌کشد و جز محبوب ترین موتور سیکلت‌های تولید شده کمپانی BMW است.

F800GS؛ خرس سنگین بی ام و

به جرات می‌توان میگفت این موتور یکی از خفن‌ترین موتورهای BMW است که در سال 2007 تولید شده است که برخلاف ظاهر غلط اندازش وزن بسیار زیادی دارد و جز موتورهای سنگین محسوب می‌شود. به همین جهت برای سواری در کنار جاده توصیه نمی‌شود اما سواران آن در جاده‌ها می‌توانند لحظات دلپذیری را برای خود به ارمغان بیاورند.

دوست دارید با گرانترین خودروهای لوکس دنیا آشنا شوید؟

HP2 SPORT

محال است به موتور علاقه داشته باشید و با دیدن این موتور ثانیه‌ها به آن خیره نشوید. این موتور سیکلت اسپورت که در سال 2008 تولید شد، با گذشت 12 سال هنوز هم جذاب و مدرن بنظر می‌رسد. عاملی که سبب تفاوت این موتور با دیگر موتورهای شرکت BMW می‌شود، قدرت خارق العاده آن است که شما را بیشتر از ظاهر آن به خود مجذوب خواهد کرد.

بی ام و HP2 Enduro

تولید این موتور از سال 2005 آغاز شد و تا سال 2008 ادامه داشت و به قدری مورد استقبال مردم قرار گرفت که توانست رقیبان خود را در فروش پشت سر بگذارد. این موتور پیش از HP2 SPORT تولید شده است و برخلاف آن بسیار سبک وزن می‌باشد. طراحان BMW در این موتورسیکلت از ترمز های پیشرفته استفاده کرده‌اند که لذت سواری آن را دو چندان می کند. این موتور برای سواری در جاده‌ها بسیار مناسب است.

بی ام و K1600G

یکی از جذاب ترین و دلبر ترین موتور سیکلت‌هایی که شاید تا به امروز دیده‌اید کا1600 جی تی BMW است که در سال 2011 تولید آن استارت خورد و تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است. طبق اطلاعاتی که از این موتور توسط کمپانی منتشر شده و در نشریات به چاپ رسیده است. این موتور سیکلت جز بهترین‌ها و برترین‌ها در کلاس خود است. به لطف وزن سبک، راحتی و عملکرد مناسب آن این موتورسیکلت یک سواری راحت و آرام در بخش لوکس به شما هدیه می‌دهد. اما بگذارید با یک نکته شما را شگفت زده کنیم. این موتور نخستین موتورسیکلتی است که در آن از باریک‌ترین موتور شش سیلندر استفاده کرده اند.

بی ام و R1150RT

عمر 5 ساله تولید این موتور آن را به یکی از قدیمی‌ترین‌ها و بهترین‌ها تبدیل کرده است. این موتور لوکس قدیمی که ظاهری پهن‌تر نسبت به سایر مدل‌ها دارد. دارای ترمزهای ABS و مرتبط است. با سواری بر روی این موتور معنای دیگری از راندن، تعادل، آسایش و کیفیت را تجربه خواهید کرد. ظرفیت ذخیره سازی این موتور یکی از نقطه عطف‌های آن است که باعث شده است جز برترین‌ها جای گیرد.

بی ام و R1100S BOXER CUP REPLICA

نقطه اوج خلاقیت طراحان شرکت BMW زمانی آشکار شد که این موتور را راهی بازار کردند. طرح سه رنگ بدنه آن تمامی مردم را مجذوب و شگفت زده کرد و سبب فروش خوب آن شد، اما کار به همین‌جا ختم نمی‌شود. تولید این موتور تا سال 2004 ادامه پیدا کرد و در سال 2004 اتفاق رویایی برای آن افتاد آن هم نصب اگزوزهای لیزی بر روی آن بود، که سبب محبوبیت بیش از حد آن و فروش زیاد آن نیز شد. این موتور با توجه به ظاهر و خوش دستی که دارد برای سواری در جاده‌های پر پیچ و تاب بهترین گزینه است.

بی ام و K75S

این موتور سیکلت جز برترین تولیدات این کمپانی محسوب می‌شود، هرچند که مدت زمان زیادی از تولید آن می گذرد اما همچنان محبوب و به یاد ماندنی است که جای خود را در میان خاطرات مردم ثابت کرده است. این موتور در سال 1986 تولید شده است و آخرین نمونه‌های تولیدی آن به سال 1995 می رسد. در این  موتورسیکلت از سیلندر با وزن 750 استفاده شده است که می‌توان آن را جز سبک ترین‌ها دانست. ترمز دیسکی عقب آن نیز عملکرد ایده آلی را به این موتور بخشیده است و تعلیق آن را محکم‌تر از قبل کرده است.

موتورسیکلت بی ام و KOMPRSSOR

در سال 1926 BMW با تولید این موتور نام خود را زبان زد مردم کرد و توانست جایزه MAN TT را در سال 1939 دریافت نماید و در همان سال نیز خط تولید آن متوقف شد. این موتور یکی از فرمان روایان مسابقات آن زمان بود، که چندان شناخته شده نبود اما بعدها مردم با اعجوبه‌های آن بیشتر اشنا شدند. این موتور مجهز به سوپر شارژر بود که در آن زمان می‌توان گفت بی نظیر بوده است و مردم از آن غافل شده‌اند. با استفاده از این موتور می‌شود مسافت 140 مایلی را در مدت زمان 1 ساعت به سهولت طی کرد.

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما