مقایسه سانتافه و سورنتو
بیستم دیماه
|
0 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

مقایسه هیوندای سانتافه و کیا سورنتو بسیار منطقی است چون از نظر مشخصات فنی و پیشرانه با یکدیگر شباهت‌های زیادی دارند. درصورتی‌که قصد خرید یک شاسی‌بلند زیبا، باکیفیت، پر از آپشن‌های متعدد و ایمن را دارید. خوب در بازار ایران خیلی خودروهای اروپایی پیشنهاد نمی‌شوند. چون هم قیمت بالایی دارند و هم نگه‌داری و تامین تجهیزات جانبی آن‌ها سخت است.
در مقابل شرکت‌های کره‌ای می‌توانند برای شما انتخاب ایده‌آل‌ و منطقی‌تری باشند. به‌طورکلی برندهای کیا و هیوندای در بخش کراس‌اوور تنوع زیادی دارند. از جمله بهترین‌های هیوندای، مدل سانتافه است. خودرویی که از دیرباز در بین ایرانیان بسیار محبوب بود و حالا با وجود نسخه فیس لیفت این حس خوب به دلیل سبک طراحی جذاب‌تر بیشتر شده است.
برای کسانی که قصد خرید خودروهای وارداتی را دارند همیشه موضوع قیمت اهمیت زیادی دارد. متأسفانه نظارت خاصی روی قیمت‌گذاری در بخش بازار ماشین های خارجی دیده نمی‌شود. در نتیجه دلالان و واسطه‌های خرید وارد عمل می‌شوند. به‌هرحال اگر شما علاقه‌مند به خرید هیوندای سانتافه یا کیا سورنتو هستید. می‌توانید از خدمات کارچ به‌عنوان فروشگاه برخط خودروهای لوکس و وارداتی استفاده کنید. اما چه امتیازاتی به مشتری اعطا می‌شود که باعث خواهد شد از این فروشگاه خرید کند؟ خوب گارانتی ارزان‌ترین قیمت، تضمین اصالت و کیفیت و صدالبته گارانتی بازگشت وجه در صورت عدم رضایت. همه این موارد به جهت اعتماد حداکثری مشتریان است.

بررسی ظاهری و داخلی

می‌رسیم به بررسی ظاهری دو خودرو. مدل هیوندای سانتافه پس از مدتی نسبتاً طولانی یک سبک و متریال طراحی خاص را وارد خودروهای خود کرد. آن‌ها بیشتر به سمت استانداردسازی رفتند. طراحی در مدل‌های جدید جذاب‌تر است. فرم کلی سپر تغییر کرد، هواکش‌های زیر سپر کوچک‌تر شده‌اند و همین‌طور خودرو کشیده‌تر شده است. ارتفاع نیز در مدل جدید بیشتر شده و همین باعث می‌شود که خریداران آسیایی به هیوندای سانتافه علاقه بیشتری نشان دهند. در مقابل البته کیا سورنتو طراحی معمولی‌تر و ساده‌تری دارد. ظاهر جلوی آن هنوز شبیه به اسپورتیج و اپتیما می‌باشد. 
در واقع این سبک طراحی تبدیل به یک امضا برای شرکت کره‌ای شده است. خبری از کش‌وقوس‌های عجیب نیست و صرفاً شما یک ماشین ساده را می‌بینید. جایی که هیوندای سانتافه بیشتر درگیرد دگرگونی ظاهری بوده و خوب در بخش طراحی امتیاز را برای خود به ارمغان خواهد آورد. البته پشت خودرو نمایی جدید به خود گرفته است. خوب کیا در مدل سورنتو بیشتر سعی کرده است که نقص‌ها را برطرف کند.
می‌رسیم به بخش طراحی ظاهری و مقایسه داخل کابین خودروهای هیوندای و کیا، در مدل سانتافه از کابینی جادار، با فضای جذاب و چیزی شبیه به سدان های این شرکت استفاده شده است. تریم و فرم کلی داشبورد کشیده و دارای اشکال منحنی است. پشت فرمان و آمپر نسبت به مدل‌های قبلی جذاب‌تر و بوده و اگر قدتان هم بلند است در صندلی‌های جلو فضای اضافه دارید. پس از این نظر نران نباشید. البته در سانتافه نیو فیس دید عقب ضعیف است. اما خوب این نقص را دوربین تا حد زیادی برطرف کرده است. اما اگر دوربین در دسترس نباشد دید محدود عقب مشکل بزرگی خواهد بود.
نقصی که در کیا سورنتو وجود ندارد. به‌طورکلی کابین داخلی کیا سورنتو بی‌سروصداتر و از مواد اولیه باکیفیت‌تری طراحی شده است. چیزی که در کابین هیوندای سانتافه یک نقص به‌حساب می‌آید استفاده از پلاستیک است. به‌طورکلی طراحی داخلی سورنتو بیشتر تغییر کرده است. بخصوص در بخش فرمان و پنل‌های پشت فرمان و آمپر این قضیه را مشهود می‌کند. هر دوی این خودروها دارای کنترلرهایی روی فرمان و همین‌طور یک نمایشگر نسبتاً بزرگ برای اجرای دستورات هستند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید هیوندا سانتافه کلیک نمایید.

مقایسه مشخصات فنی و پیشرانه

شاید آسان‌ترین کار مقایسه پیشرانه این دو خودرو باشد. در هر دوی آن‌ها از یک موتور 4 سیلندر از نوع GDI با حجم 2.4 لیتر استفاده شده است. هر دوی آن‌ها قادر به تولید قدرتی معادل 188 اسب بخار هستند. گشتاور در مدل سانتافه 245 و در کیا سورنتو 241 اسب بخار است. گیربکس آن‌ها شش دنده و اتوماتیک بوده و مصرف سوخت کیا سورنتو پایین‌تر است. در شتاب صفر تا صد نیز کیا با اندکی فاصله برنده است. در واقع این رقم در هیوندای 11.6 و در کیا 11.1 می‌باشد که البته خیلی مشهود نیست. اما گفته می‌شود که در بررسی‌های جاده‌ای هیوندای سانتافه شتاب اولیه بهتری دارد.
حداکثر سرعت اصلی‌ترین تفاوت این خودرو در بخش مشخصات فنی می‌باشد. جایی که سقف سرعت سانتافه به 190 کیلومتر بر ساعت محدود شده است کیا سورنتو قادر خواهد بود که تجربه رانندگی در سرعت 220 کیلومتر بر ساعت را نیز به شما ارائه دهد. البته هر دو خودرو نسبتاً سنگین‌وزن بوده و انتظار توان خیلی بالا با چنین موتوری نمی‌رود. چون در شاسی‌بلندهای لوکس ساخته شده توسط شرکت‌های اروپایی و امریکایی معمولاً از پیشرانه‌های 6 و حتی 8 سیلندر استفاده می‌شود. اما قیمت تعیین‌کننده است. اصلاً مقایسه این خودروها با مدل‌های المانی و... منطقی نیست.
توجه کنید که در بحث میزان سوخت نوع رانندگی و سوخت شما نیز تأثیرگذار خواهد بود. ممکن است عده‌ای اذعان داشته باشند که مصرفشان بیش از این رقم است که ما اعلام کردیم. خوب منطقی است شرایط جاده‌ای، نگه‌داری خودرو و... ممکن است تفاوت‌هایی ایجاد کند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید سورنتو کلیک نمایید.

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما