مقایسه رنو کولیوس و هیوندا توسان
هجدهم دیماه
|
0 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

عموماً بسیاری از ایرانیان به هنگام خرید خودروی شاسی‌بلند سایز متوسط به سراغ دو مدل عمده موجود در بازار می‌روند. یکی از آن‌ها تولیدات شرکت‌های کره‌ای از جمله کیا و هیوندای و مورد دیگر، خودروی محبوب شرکت رنو یعنی کولئوس و به طور کلی ماشین فرانسوی نظیر داستر و... است. بین این دو خودرو تفاوت‌های زیادی وجود دارد اما در نهایت در یک کلاس مشترک دسته‌بندی می‌شوند. دلیل مقایسه آن‌ها با وجود این تفاوت‌ها نزدیکی قیمت است. جایی که مدل‌های گران‌قیمت ژاپنی و اروپایی عموماً وارد کشور نمی‌شوند. خودروسازان فرانسوی، کره‌ای و چینی وارد بازار می‌شوند. ضمن این که معمولاً این دو ملیت سازنده برای ایرانیان احترام بیشتری دارند و انتخاب نهایی یکی از این دو گزینه خواهد بود.
به طبع رنو شرکت معتبر و پرفروشی در بازار ایران است و سال‌هاست که در زمینه عرضه سگمنت‌های مختلف فعالیت می‌کند. یکی از جذاب‌ترین خودروهای شاسی‌بلند این شرکت از نظر طراحی رنو کولئوس می‌باشد. 
درصورتی‌که قصد خرید این دو خودرو یا هر ماشین وارداتی و لوکس دیگری را دارید. کارچ به شما اجازه بررسی حرفه‌ای، مقایسه و هزاران قابلیت دیگر را ارائه می‌کند. علاوه‌برآن قادر خواهید بود خودروهای موجود را به‌صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری سفارش دهید. پرداخت از سوی شما انجام خواهد شد و در نهایت اتفاقی که رخ می‌دهد این است که در عرض چند روز کاری ماشین تحویلتان می‌گردد. همین‌طور به جهت اطمینان بیشتر از خرید گارانتی بازگشت وجه در صورت عدم رضایت و تضمین ارزان‌ترین قیمت تقدیمتان می‌شود تا این بهترین تجربه برای شما از خریدی بی‌نظیر باشد.
در ادامه بیشتر با مشخصات فنی و تفاوت‌های این دو خودروی محبوب و مشهور در کلاس کراس‌اوور متوسط آشنا می‌شویم.

بررسی ظاهری و داخلی

رنو کولیوس

رقابت در طراحی ظاهری بین این دو خودرو خیلی هیجان‌انگیز است. از نظر برخی طراحی کولئوس خاص‌تر و جذاب‌تر است. عده زیادی آن را فوق‌العاده می‌دانند و عده‌ای معتقد هستند که هیوندای توسان می‌تواند به دلیل بهره‌گیری از یک متریال مشترک با سانتافه خوش سیما تر باشد. اما این را بر عهده شما می‌گذاریم. در کولئوس از خط چراغی تا کناره‌ها استفاده شده است. درست مانند برادر کوچک ترش یعنی تلیسمان، این خودرو نیز چراغ‌های پشتی کشیده‌ای دارد. یعنی بخشی از چراغ مانند خودروهای معمول و فاصله بین آن‌ها با یک نوار کشیده تا نزدیک لوگو ظاهر آن را در شب بی‌نظیر می‌کند. 
هیوندای توسان البته از میان رو بودن و سادگی پیروی کرده است. لوگوی هیوندای هم در جلو و هم در پشت و دریچه‌ای که با سه خط عرضی جلوه‌ای خاص به این ماشین می‌دهد. به‌نوعی ابهت خودرو را تحت تأثیر قرار داده است و ظاهر آن را نسبت به کولئوس خشن‌تر کرده است.
حال به سراغ طراحی داخلی و کابین این دو خودرو می‌رویم. شما ظاهر داخل خودروی هیوندای توسان را قبلاً در سوناتا و مدل سانتافه دیده‌اید. خیلی عامه‌پسند است. البته مانیتور ان کوچک است. فرمان ارگونومی خوب و استانداردی دارد و پنل آمپر و اطلاعات خودرو نیز کاملاً دید مناسبی دارد. فضای سرنشینان مناسب است اما گفته می‌شود که این فضا در خودروی فرانسوی بهتر و ایده‌آل‌تر تقسیم‌بندی‌شده است. در رنو کولئوس کابین شبیه به خودروی محبوب ولوو می‌باشد. مانیتوری به حالت یک موبایل هوشمند درون کنسول جای گرفته است. سطح کنسول نسبت به توسان صاف‌تر است. فرمان نیز شبیه به مدل‌های اسپرت است و به‌طورکلی از نظر رانندگان حرفه‌ای این نوع فرمان استانداردتر و بهتر است. بخصوص در شرایطی که فرد قد بلندی داشته باشد.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید رنو کولیوس کلیک نمایید.

مقایسه مشخصات فنی و پیشرانه

هیوندا توسان

برای بسیاری در هنگام خرید یک خودرو مشخصات فنی و ویژگی‌های موتور اهمیت زیادی دارد. خوب حق دارند. بهتر بودن وضعیت پیشرانه به معنای عملکرد بهتر و ارزش بالاتر آن نسبت به رقبا است.
خوب به سراغ مشخصات فنی و خصوصیات پیشرانه این دو خودرو می‌رویم، نخست هیوندای توسان: این کراس‌اوور شرکت کره‌ای از محور دو دیفرانسیل 1999 سی‌سی با توان تولید قدرتی معادل 153 اسب بخار و گشتاور 192 نیوتن متر استفاده کرده است. شاسی‌بلند سایز متوسط ما در عرض 11.8 ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد که برای یک خودروی سنگین چهارسیلندر 16 سوپاپ مناسب است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز در هر صد کیلومتر 6.6 لیتر اعلام شده و فرمان آن برقی است.
در برابر این مشخصات رنو کولئوس محبوب فرانسوی از یک محور دو دیفرانسیل 3 حالته با پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری استفاده کرده است. این پکیج توانایی تولید 171 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب این خودرو بسیار نسبت به هیوندای توسان بهتر است. کولئوس در عرض 9.8 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و مصرف آن در هر صد کیلومتر 8.3 لیتر می‌باشد. از طرفی سقف سرعت این ماشین 233 کیلومتر بر ساعت بوده که در مقابل رقیبش این سرعت را روی 180 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است. البته حجم خودروی توسان یک‌دهم لیتر از کولئوس کم تر است. اما به‌طورکلی نمره قبولی را در این بخش خودروساز آلمانی می‌گیرد.
به‌طورکلی از نظر متخصصان و منتقدان دنیای خودرو، رنو کولئوس از نظر تعلیق و مشخصات فنی حتی روی عمل هم وضعیت بهتری دارد. این‌طور نیست که صرفاً بالا بودن این اعداد و ارقام روی کاغذ باشد. خیر. خودرو فرانسوی موردنظر ما واقعاً بهتر عمل می‌کند. رنو کولئوس انگار برای مقاصدی فراتر از رانندگی داخل شهر طراحی شده است. منظور ما این نیست که ماشین آفرود است. خیر. اما به‌هرحال در سطح بالاتری از هیوندای توسان قرار می‌گیرد و این یک امتیاز برای کسانی که اهل مسافرت‌های خارج شهر و مناطق کوهستانی هستند به شما خواهد آمد.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید هیوندا توسان کلیک نمایید.

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما