مقایسه تویوتا chr با نیسان جوک
هفدهم آبان
|
0 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

نیسان جوک و تویوتا CHR جز برترین و محبوب‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازار دنیا و ایران هستند. این خودروها مشخصات تقریباً نزدیک به همی دارند و به‌طورکلی وقتی قصد خرید شاسی‌بلندهای جمع‌وجور و کوچک را دارید. اگر هم طرف‌دار ماشین‌های ژاپنی باشید. این دو رقیب دیرینه به شما معرفی می‌شوند. این ماشین‌ها هر دو چهار سرنشین بوده و حتی وزنشان نیز به هم نزدیک است. در هر حال خودروها از نظر سری و سال ساخت نیز به هم شباهت زیادی دارند. در ادامه اگر بخواهیم دقیق‌تر شویم حجم پیشرانه خودروی نیسان جوک بخصوص در مدل اسپرت کمی بیشتر است.
برای کسانی که قصد خرید ماشین‌های کراس‌اوور و سگمنت‌های مختلف خودروهای لوکس و وارداتی در بازار ایران را دارند. احتمالاً می‌دانند که رویه خرید نسبت به گذشته سخت شده است. اعتماد به فروشنده‌ها به همین راحتی نیست. 
از طرفی یافتن یک مدل خاص ماشین معمولاً نیازمند گشت‌وگذار در سطح شهرها و زیرورو کردن نمایشگاه‌های اتومبیل است. در ادامه کارچ به شما این امکان را می‌دهد که در مرحله اول خودروها را بررسی کنید. تصاویری از آن‌ها مشاهده کنید. درصورتی‌که قصد خرید داشته باشید. عملیات سفارش را در کم تر از 5 دقیقه انجام دهید. البته به شما حق می‌دهیم که در این مورد شک و شبهه داشته باشید. اما باید عرض کنیم که کارچ به شما تضمین بهترین قیمت، بالاترین کیفیت و تحویل سریع را می‌دهد.

بررسی ظاهری و داخلی

مقایسه طراحی داخلی نیسان جوک و تویوتا Chr
خوب کمی سراغ بحث‌های فنی و مقایسه‌ای برویم. خودروی تویوتا CHR ظاهر فوق‌العاده و خشنی دارد. این خودرو از هر نظر در بخش طراحی نمره‌ی بالا دریافت می‌کند. نمای خارجی این ماشین از خط‌های طولی برجسته بهره‌مند شده است. از طرفی هر دوی این خودروها جادار نیستند. پس انتظار نداشته باشید که خیلی کراس‌اوور غول‌پیکری باشند. لوگوی تویوتا در میانه با یک خط تا مسیری که پرانتز روی چراغ‌های جلو ایجاد کرده است و همین‌طور استفاده از چراغ‌های برجسته در بخش پشتی خودرو، این ظاهر را به نمره 100 نزدیک‌تر می‌کند. در مقابل خودروی نیسان جوک از نظر طراحی خارجی و ظاهری کمی خاص‌تر است. نقدهای زیادی به‌ظاهر این خودرو می‌شود. بسیاری آن را بیش از حد عجیب و حتی زشت می‌دانند. درصورتی‌که اگر خاص باشید. این خودرو برای شما ظاهر مطلوبی دارد. استفاده از دو چراغ در بخش پایینی و روی کاپوت و دریچه‌های زنبوری، نیسان جوک را تبدیل به یک مدل کاملاً متفاوت کرده است.
در بخش داخلی هر دو خودرو فضای بی‌نظیری به ما ارائه نمی‌دهند. اما در کلاس خود از متریالی استاندارد و باکیفیت استفاده کرده‌اند. ب این که مبحث ما در مورد دو کراس‌اوور میان‌رده است. اما واقعیتش را بخواهید طراحی داخلی نمره خوبی را دریافت می‌کند.
در هر دو مدل خبری از دکمه‌های زیاد و عجیب روی فرمان و کنسول نیست. در CHR از پلاستیک برای داشبورد استفاده شده است. حتی در بخش سقف همه چیز ساده است و شبیه به ماشین‌های کره‌ای نیست. طراحی داخلی نیسان جوک البته اسپرت‌تر است. رنگ‌های داشبورد با بدنه هماهنگ‌تر شده است. پلاستیک اما همچنان کیفیتی شبیه به برادر ناتنی ژاپنی خود دارد. به‌طورکلی هر دوی این خودروها در بخش داخلی و متریال طراحی کمی ما را ناامید کردند.

برای خرید تویوتا CHR کلیک کنید.

مقایسه پیشرانه کراس‌اوورهای محبوب بازار ایران

تویوتا chr
می‌رسیم به بخش محبوب علاقه‌مندان به دنیای خودرو و خریداران نیسان جوک و تویوتا CHR؛ مشخصه‌های فنی.
در هر دوی این خودروها از پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ خطی با امکان تولید قدرت متفاوت استفاده شده است. در تویوتا حجم موتور البته 1200 و در نیسان جوک 1618 سی‌سی می‌باشد. حداکثر تولید قدرت در نیسان جوک 190 و در تویوتا CHR 115 اسب بخار می‌باشد. گشتاور نیز با چنین فاصله‌ای دارد. در مدل اسپرت نیسان جوک 240 نیوتن متر و در تویوتا CHR سری توربو 185 می‌باشد.
گیربکس خودروها نیز بیش از هر چیزی شبیه به هم است. استفاده از سیستم کنترل CVT 7 سرعته مجازی و مصرف سوخت 6.3 لیتر برای تویوتا و 6.5 لیتر برای نیسان جوک باعث شده است که این ماشین‌ها در عرض 11.4 ثانیه برای CHR و 8.4 ثانیه برای نیسان جوک به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسند. خوب این یک تفاوت فاحش است. در واقع نیسان جوک حداقل روی کاغذ و از نظر مشخصات فنی به‌راحتی قادر است که تویوتا CHR را از پای درآورد. در نیسان جوک سقف سرعت روی 200 و در مدل رقیب 175 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. وب مشخص شد که اگر برای شما اسپرت بودن و حس بی‌نظیر سرعت بالا در کراس‌اوور مهم است. قطعاً جوک بی‌نظیر عمل می‌کند.

مشخصات ایمنی و آپشن‌ها

نیسان جوک
در این بخش اجازه دهید پیش از خواندن کل مقاله، تکلیفمان را با شما مشخص کنیم. تویوتا CHR امکانات رفاهی و ایمنی کامل‌تر و بیشتری دارد. در این خودرو از یک نمایشگر 8 اینچی در مقابل 5.8 اینچ و سیستم مالتی مدیای هوشمند و باکیفیت‌تر و قابلیت پارک خودرو به‌عنوان برگ برنده استفاده شده است. حتی تعداد کیسه هوای تویوتا CHR نسبت به مدل رقیب بیشتر است. استفاده از 7 کیسه هوا در مقابل 6 کیسه هوا و ترمزهای بروز تر. باعث شده است که ما در این بخش امتیاز را به تویوتا بدهیم.
در مقابل خبری از کنترل ترکشن و سیستم ترمز خودکار و اضطراری در نیسان جوک نیست. هیچ‌کدام از ماشین‌ها کروز کنترل تطبیق‌پذیر ندارند و در نیسان جوک ESP یک سیستم کنترل پایداری وجود دارد. در باقی موارد چون کیسه هوای پرده‌ای، کناری و راننده هر دو خودرو بهترین نمره را در تست‌های تصادف و جاده‌ای دریافت کرده‌اند و البته نیسان جوک دارای قابلیت تشخیص نقاط کور می‌باشد. یکی از بزرگ‌ترین نقدهایی که به تویوتا CHR در بخش ایمنی وارد می‌شود. حذف همین قابلیت است. در مقابل تویوتا CHR دارای قابلیت ترمز دستی برقی و رقیبش قفل مخصوص صندلی کودک دارد.

برای خرید نیسان جوک کلیک کنید.

تجربه رانندگی و بازار خریدوفروش

برخلاف چیزی که در نگاه اول در ذهنمان از تویوتا CHR نقش می‌بندد. این خودرو به‌هیچ‌عنوان در تست‌های سرعت، درگ و مسیر مستقیم توان رقابت با نیسان جوک را ندارد. نیسان جوک کمی ماشین پرهزینه‌تری است. نسبت مصرف سوخت بالاتری دارد و مناسب کسانی که انتظار یک ظاهر عقلانی‌تر و معمولی را دارند نیست. در واقع همان‌طور که گفتیم یکی از بزرگ‌ترین انتقادات به این کراس‌اوور کوچک و جمع‌وجور پرفروش ظاهر عجیب آن است.
نیسان جوک به‌طورکلی شتاب گیری اولیه و تجربه رانندگی به‌مراتب جذاب‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد. ضمن این که این خودرو در عرض 8.4 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد که در چنین رده‌ای یک عدد خارج از انتظار است. اما اگر اهل رانندگی‌های طولانی هستید. باید عرض کنیم که تویوتا CHR گزینه کامل‌تر و استانداردتری است.

کدام یک مناسب من است؟

در نهایت انتخاب یک خودرو تا حد زیادی به بررسی مشخصه‌های فنی و روی کاغذ و سلیقه بستگی خواهد داشت. اگر نظر ما را بخواهید. به شما می‌گوییم که تویوتا CHR به‌طورکلی پایه‌ای مطمئن‌تر است. چون در این سطح از سگمنت‌ها معمولاً نیاز مشتریان پایداری و تعلیق نرم‌تر است. در واقع یک کراس‌اوور با تعلیق خشک فاجعه خواهد بود. اما برخی ظاهر عجیب و خاص نیسان جوک را دوست دارند. این افراد را نمی‌توانیم قانع کنیم. از طرفی اجازه دهید کمی مسیر انتقاد را به سمت تویوتا بچرخانیم. نیسان جوک به‌مراتب نگه‌داری آسان‌تری دارد. بخصوص در ایران که شرایط با تمام دنیا متفاوت است. در انتها موتور قدرتمندتر در گنجینه امکانات نیسان جوک نهفته شده و طراحی تکامل‌یافته نیز برگ برنده تویوتا CH-R است. تویوتا CHR همینطور خودروی بی سر و صدا تری است. 
ایده خودروهای کراس‌اوور کوچک باعث شده است که این دو خودروساز حساسیت زیادی را در طراحی خرج کنند. در نهایت خروجی آن دو ماشین جوان‌پسند و هیجان‌انگیز بود.

نتیجه‌گیری

نیسان جوک

همچنان این سؤال پرسیده می‌شود که بهترین مرجع خرید خودروهای وارداتی در بازار ایران کجاست؟ خوب ما با نقد و بررسی‌هایی که داشتیم متوجه این مسئله شدیم که در نهایت شما می‌توانید به دلیل کتبی بودن تمامی ادعاها وب‌سایت‌های خریدوفروش را مرجع معتبرتری بدانید. کارچ یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های خرید ماشین‌های لوکس خارجی، به شما این امکان را می‌دهد که بدون مراجعه به اتو گالری‌ها، در کمترین زمان ممکن خودروی موردنظر خود را انتخاب، سفارش و درب منزل تحویل بگیرید. همین‌طور تضمین بهترین قیمت و بازگشت وجه تا 2 روز و امکان تحویل در 24 ساعت نیز ارائه می‌شود.
اگر طرف‌دار پروپاقرص خودروهای ژاپنی هستید احتمالاً انتخاب بین این دو گزینه برای شما کار سختی است. در این وضعیت کافی است که نیازسنجی کنید. این که شما از یک خودروی شاسی‌بلند در این سطح قیمت چه انتظاراتی دارید؟ در واقع همان‌طور که کمی بالاتر اشاره کردیم. نیسان جوک خودروی اسپرت‌تر و سریع‌تری است. در مقابل تویوتا CHR مصرف کمتری دارد. فنربندی قرص و باکیفیت بوده و همین‌طور در بخش ظاهری نیز نمره بالاتری کسب می‌کند. هر دوی خودروها دارای مشخصه‌های ایمنی هستند. آپشن‌ها و گجت‌ها نیز شبیه به هم و در نهایت اگر می‌خواهید یک ماشین حتی برای مسافرت‌های بیرون شهری بخرید. احتمالاً به شما پیشنهاد شده است که کراس‌اوور جمع‌وجور را برگزینید. از این به بعد انتخاب با شماست.
 

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما