خودرو رنجرور یا Benz g500 بخرم ؟
سی ام اردیبهشت
|
0 نظر
نوشته شده توسط : زهرا پروانه 1

نگاهی اجمالی :
در نگاهی کلی، باید بگوییم که دو خودروی رنجرور و مرسدس بنز مدل جی 500 از بسیاری جهات بسیار شبیه به یکدیگر هستند. این شباهت در دو خودرو هرچه بیشتر باشد، کار انتخاب را برای خریدار سخت تر خواهد کرد. اما مسلما هیچ گاه دو خودروی متفاوت، نمیتوانند عملکردی دقیقا یکسان داشته باشند. در مورد رنجرور و مرسدس بنز مدل جی 500 نیز لازم به ذکر است که همانطور که گفتیم، این دو خودرو در نگاهی کلی به یکدیگر شباهت دارند .
اما در نگاهی جزئی نگر، به قطع تفاوت هایی در نحوه عملکرد، هزینه، ویژگی هایی که در اختیار شما میگذارند، و دیگر نکات ریز خواهند داشت. توجه کنید که همین نکات ریز هستند که تضمین میکنند در گذر زمان از انتخابتان راضی خواهید بود یا نه! بنابراین، ما به شما پ\یشنهاد میکنیم که هرچقدر هم که طرفدار هر دو خودرو هستید، و هرچقدر هم که ظاهر لوکس هر دو خودرو دلتان را برده است، اما باز هم در انتخابتان دقت زیادی به خرج دهید .

بنز جی 500 ممکن است در ابتدا اینگونه به نظر بیاید که بخاطر شباهت های زیاد این دو خودرو به یکدیگر، نباید زیاد سخت بگیرید و هر کدام را انتخاب کنید فرق چندانی با دیگری نخواهد داشت. اما ما به شما برعکس این موضوع را توصیه میکنیم! در انتخاب خودرو سخت بگیرید! چرا که  آشنا شدن با نحوه عملکرد هر دو خودرو، مقایسه آن ها از لحاظ هزینه و از لحاظ کیفی، و شناخت درست ویژگی های هرکدام میتواند شما را از یک عمر حسرت خوردن و پشیمانی از خرید خودروی اشتباه نجات دهد .
دقت در انتخاب، میتواند تضمین کند که شما در سفرهای خانوادگی و دوستانه تان و در مسیرهای شهری که هر روز طی می کنید، تجربه دلنشین تری خواهید داشت. و همچنین هرگاه که چشمتان به خودرویتان می افتد-احتمالا بارها در روز این اتفاق می افتد- به جای حسرت از این که چرا خودروی جذاب دیگر را نخریدید، غرق در حس لذت می شوید.
پس با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله به  بررسی عملکرد این دو خودرو از نظر امنیت، ویژگی ها، هزینه ها، قابلیت اطمینان و ... بپردازیم.  
 
شباهت ها :
همانطور که در قسمت بالا به این موضوع اشاره کردیم، دو خودروی مرسدس بنز مدل جی 500 و رنجرور، از بسیاری جهات میتوانند مشابه یکدیگر باشند. مایلید که بدانید این شباهت ها چیستند؟
این دو خودرو هر دو در دسته خودروهای SUV قرار میگیرند.
این به چه معناست؟
این نام به دسته ای از خودروها داده میشود که شاسی بلند هستند و عملاَ به جهت طی کردن مسیرهای ناهموار طراحی شده اند. این خودروها بطور معمول دو دیفرانسیل هستند و فاصلهٔ محور آنها تا سطح زمین بیشتر از خودروهای عادی است. بنابراین، خودروی رنجرور و مرسدس بنز مدل جی 500 نیز هر دو در این دسته قرار میگیرند.
از نظر ظاهری، بدنه این دو خودرو استایل مشابهی دارد و هر دو دارای 5 در هستند. هر دو موتور پترول دارند، و در برخی ویژگی ها بسیار به هم متشابه اند.
شباهت های این دو خودرو را به طور خلاصه لیست میکنیم :
•         هر دو خودروهایی شاسی بلند هستند.
•         هر دو مناسب پیمودن مسیر های ناهموار هستند.
•         فاصله محوری آنها از سطح زمین کمی بالاتر از خودرو های عادی است.
•         استایل مشابه بدنه
•         هر دو دارای 5 در هستند.
•         هر دو دارای موتور پترول هستند

امنیت :
اگر بخواهیم در مورد امنیت این دو خودرو به شما نظر دهیم. باید بگوییم که این حقیقت که رنجرور در برنامه "ارزیابی خودروی جدید اروپا" تست شد در حالی که مرسدس بنز مدل جی 500 در این برنامه تست نشده است، نشان از این است که رنجرور دارای امنیت بالایی است. البته در حقیقت باید بگوییم که خودروهای دسته SUV به طور کلی از امنیت بالایی برخوردار هستند و این ماجرا انتخاب بین این دو خودرو را سخت میکند. یک عامل دیگر که بر امنیت خودرو تاثیر می گذارد، وزن کلی خودرو است. در ساخت خودروی آلمانی بنز جی 500، به میزان 1% آهن بیشتری به کار رفته است که این موضوع در امنیت آن تاثیر مثبت دارد.
 
قابلیت اعتماد :
ده ها سال است که کارخانه های خودروسازی به سختی مشغول به کار هستند تا سابقه مثبتی از قابلیت اطمینان برای خودروهای خود رقم بزنند. به طور کلی، می توانیم بگوییم که مرسدس بنز در این زمینه کمی جلو تر است. همچنین باید اشاره کنیم که مالکان خودروی آلمانی مرسدس بنز جی 500، به موتور این خودرو امتیاز متوسط 3 از 5 را داده اند، در حالی که رنجرور در این رقابت امتیاز 4 از 5 را به دست آورده است. پس نتیجتاَ شاید بتوانیم بگوییم که از نظر قابلیت اطمینان، مرسدس بنز مدل جی 500 برنده رقابت است در حالی که خودروی رنجرور موتور بهتری دارد.
 
عملکرد و هزینه های سوخت :
شتاب گیری سرعت هر دو خودرو دقیقا مثل یکدیگر است، پس ما نمیتوانیم در این زمینه یکی را بر دیگری ترجیح دهیم.  اما به طور کلی، حداکثر سرعت رنجرور در ساعت، میتواند به 225 کیلومتر برسد. در حالی که مرسدس بنز میتواند تنها 220 کیلومتر در ساعت را، در بالاترین حد سرعت خود، بپیماید. پس آستانه سرعت رنجرور 5 کیلومتر از مرسدس بنز جی 500 بیشتر است. اما زمانی که حرف از هزینه های سوخت باشد، برنده مرسدس بنز جی 500 است. این خودرو به طور متوسط حدود 11.3 لیتر سوخت را در هر 100 کیلومتر مصرف میکند. (به عبارتی می توان گفت که مصرف سوخت در این خودرو برابر با 25 mpg است) .
 رنجرور 13% بیشتر سوخت مصرف میکند و این مسئله ای است که نمی توانیم نادیده بگیریم.
باک رنجرور گنجایش 80 لیتر بنزین را دارد و باک مرسدس بنز جی 500 گنجایش 100 لیتر بنزین را دارد. هر دوی این خودرو ها سوخت پترول مصرف میکنند.
 
پس میتوانیم بگوییم که در این قسمت، مزایا و معایب هر کدام از خودرو ها شامل موارد زیر میشود

مزایای مرسدس بنز از نظر عملکرد و سوخت:
•         سوخت کمتری مصرف میکند.
•         باک این ماشین گنجایش حجم بیشتری از سوخت را دارد.
معایب :
•         حداکثر سرعت این خودرو در ساعت، 25 کیلومتر از رنجرور کمتر است.

 
مشخصات رنجرورمزایای رنجرور از نظر عملکرد و سوخت :
•         حداکثر سرعت این خودرو، 25 کیلومتر از بنز جی 500 بیشتر است.
معایب:
•         سوخت بیشتری مصرف میکند.
•         باک این خودرو گنجایش حجم کمتری از سوخت را دارد

 
فضای داخلی :
این خودرو ها هر دو گنجایش 5 مسافر را دارند. هر دو فضای داخلی راحتی را در اختیارتان می گذارند. بنز جی 500 دارای 3 صفحه نمایش است، یک منوی کنترل آب و هوا دارد، و از صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی و همچنین سیستم ناوبری خودرو  برخوردار است. اما میتوان گفت که این قابلیت های اطلاعاتی/سرگرمی نسبت به مدل قبلی این خودرو، پیشرفتی نکرده است.
رنجرور نیز قابلیت های خوبی را در اختیار شما میگذارد. صندلی های این خودرو صندلی راحتی هستند. این خودرو از تکنولوژِ کنترل حرکت برخوردار است و کابین آن از اجزای بسیار با کیفیتی ساخته شده است. البته باید بگوییم که سیستم اطلاعاتی سرگرمی در این خودرو میتواند تا حدی کند باشد.

هزینه ها:
رنجرور مدل 2020 از قیمت 90900 دلار شروع شده و بنا به مدل های مختلف آن، می تواند تا 200000 دلار ادامه داشته باشد. هزینه مرسدس بنز مدل جی 500 در حدود 124500 دلار است.

مزایا و معایب:
برای این که انتخاب را برای شما ساده تر کنیم، در ادامه مقاله لیستی از مزایا و معایب هر کدام از خودرو ها را می آوریم"
 
مزایای رنجرور :
•         این خودرو قابلیت های خارج از جاده خوبی دارد، باز بالانس خوبی برخوردار است و ظاهری لوکس دارد.
•         این خودرو گزینه های بسیار زیادی در اختیار شما میگذارد که میتوانید به دلخواهتان تنظیم کنید.
•         این خودرو فضای خوبی برای پاهای مسافران در اختیارشان میگذارد.
•         این خودرو، حداکثر سرعت بیشتری نسبت به بنز جی500 دارد.
•         موتور بهتری نسبت به Mercedes Benz G500 دارد.
 
معایب رنجرور :
•         کیفیت رانندگی در این خودرو ممکن است آنقدر که فکر میکنید هم خوب نباشد.
•         فرمان برقی این خودرو میتواند کمی سنگین باشد.
•         سیستم اطلاعاتی/سرگرمی در این خودرو کند کار میکند.

مزایای مرسدس بنز جی 500 :
•         قابلیت های خارج از جاده این خودرو بسیار خوب است.
•         موتور خوبی دارد.
•         دارای فضای داخلی راحتی است.
•         استایل ظاهری بسیار خوبی دارد.
 
معایب بنز جی 500 :
•         فرمان این خودرو زیاد خوش دست نیست و راننده برای استفاده از آن باید زیاد خم شود و بدنش را جابجا کند.
•         سوار شدن در این خودرو و پیاده شدن از آن می تواند مشکل باشد.
•         فضای بار این خودرو محدود است.
•         سیستم اطلاعاتی/سرگرمی در این خودرو،عین مدل قبلی آن است و پیشرفت چندانی نداشته است.
 
رای ما :
به طور کلی می توانیم بگوییم که به نظر می آید که از نظر قابلیت اطمینان، رنجرور کمی قابل اطمینان تر باشد. البته این تفاوت بسیار جزئی است. مهم ترین چیز زمانی که میخواهیم بین دو خودرو یکی را انتخاب کنیم، باید همیشه "امنیت" آن خودرو باشد. از نظر ما، اگر همه موارد را در نظر بگیریم، خودروی بریتانیایی، یعنی رنجرور، انتخاب بهتری است. زمانی که حرف از عملکرد باشد، هر دو خودرو بسیار شبیه به هم هستند. پس در زمینه عملکرد ما به هیچ کدام از آنها رای بیشتری نمیدهیم.
البته باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که خودروی آلمانی مرسدس بنز جی 500 سوخت کمتری مصرف میکند، و این موضوع امتیاز بسیار خوبی برای آن محسوب میشود. با در نظر گرفتن مزایای هر دو خودرو، تصمیم گیری نهایی واقعا سخت است. اما همانطور که گفته شد، اگر مجبور به انتخاب میان این دو خودرو باشیم، رای ما رنجرور است. اما انتخاب نهایی با شماست، و تنها علایق و نیازهای شما هستند که میتوانند بهترین تصمیم گیرنده نهایی باشند. رای شما کدام یک از این دو خودرو است؟ با ما در میان بگذارید.

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما