مقایسه خودرو پورشه ماکان با خودرو BMW X4
بیستم فروردین
|
0 نظر
نوشته شده توسط : زهرا پروانه 1

با پورشه ماکان و BMW X4 اشنا شویم
در اواخر سال 2015 خودرو پورشه ماکان وارد بازار خودرو کشورمان شد که بی شک می توان گفت پورشه ماکان یک کراس اور جمع جور در ایران است که زیبایی و تجمل، کیفیت و عملکرد و راحتی بسیار بالایی دارد. این خودرو با امکانات و اپشن های زیادی در بازار ایران عرضه شد و امروزه به بالا ترین تجهیزات دست یافته است مانند: صندلی های قابل تنظیم در 18 حالت به صورت برقی و یا کرنوگراف داشبورد  و رینگ 21 اینچ.
 
اما بی ام و X4 در اواسط سال 2016 وارد بازار خودرو ایران شد که از همان ابتدا استقبال بسیار خوبی از این خودرو تازه نفس شد به صورتی که در هر خیابان شاهد یک نمونه از این خودرو بودیم و بسیار موفق در بازار ایران ظاهر شد. این خودرو که ساخت کشور المان می باشد امکانات پیشرفته و جالبی نظیر دسترسی به فیسبوک و ایمیل و تلفن دارد که حتی با وصل شدن به ان ها در هر لحظه می توانید موسیقی و اهنگ مورد علاقه خود را در طول مسیر با کیفیت صدای بسیار عالی گوش دهید و لذت ببرید.
 
امکانات خودرو پورشه ماکان
این خودرو لوکس و زیبا برای جلب توجه و رضایت متقاضیان خود از امکانات فراوانی همچون: سقف جیر، چهار رادار که عبارتند از رادار هوشمند، رادار تغییر لاین، رادار جلو و رادار کروز کنترل، پنج گرمکن برای صندلی ها و همچنین برای فرمان، چراغ های هوشمند، سیستم صوتی بارمستر و ... برخوردار است که سبب پر طرفداری و محبوبیت خودروهای پورشه در بین علاقه مندان به ماشین های اسپورت و لوکس شده است.
 
امکانات خودرو BMW X4
خودروهای بی ام و یا همان بی ام دبیلیو علاوه بر جذابیت طراحی رادیکالی خود از نظر تجهیزات و امکانات نیز بسیار جذاب عمل کرده است. برخی از امکانات و تجهیزات این خودرو عبارتند از: شیفتر پشت فرمان، کروز کنترل، فرمان الکتریکی، سیستم هشدار دهنده به هنگام خارج شدن از مسیر جاده، سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ، تایر های ران فلت که امکان رانندگی در صورت خالی بودن باد لاستیک ها را می دهد، تنظیم حالت رانندگی و ... .
 
پکیج های سفارشی خودرو BMW 4K
علاوه بر امکانات گفته شده شما می توانید برای این خودرو یک سری امکانات سفارشی نیز داشته باشید که هزینه جداگانه و بسیاری را در برخواهد داشت که در سه پکیج عرضه می شوند که شامل:
: این پکیج دارای امکانات روکش چرمی فرمان، چراغ های مه شکن، رنگ های 18 اینچی، صفحه نمایش 6 اینچیBasic پکیج کنترل، سنسور پارک عقب،فریم پنجره ها به صورت الومینیومی و باز و بسته شدن صندوق عقب به صورت برقی می باشد.
 
: امکانات این پکیج شامل روکش چرمی صندلی، تریم چوبی به شکل سفارشی، رینگ 18 و 19 اینچی سفارشی، اجزا x Line پکیج و قسمت های الومینیومی در روی کلید ها همچنین روی اگزوز و بدنه خودرو است.

: اخرین پکیج سفارشی این خودرو دارای امکانات صندلی های فول اسپورت با روکش چرم، تریم الومینیومی و کرومی   Mپکیج داخل کابین خودرو، تزئینات به رنگ ابی کلید خودرو، رینگ 18 و 19 و 20 اینچی دلخواه، خطوط مخصوص بی ام و بر روی سقف،رنگ ویژه الپاین غیرمتالیک و کربنی به صورت سفارشی است.

مقایسه طراحی داخلی این دو خودرو

پورشه ماکان که یک کراس اور خوش ساخت است ظرفیت پنج سرنشین را دارد که فضای پای بسیار مناسب و به اندازه ای دارد که امکان راحت نشستن را برای سرنشینان در طول دراز مدت را فراهم می کند البته برای سرنشینان عقب زیاد مناسب نیست چرا که کمبود فضا بیشتر برای دو سرنشین و یا حتی کودکان مناسب می باشد. کابین اسپورت این خودرو با روکش چرم زیبایی خیره کننده ان را دو برابر کرده است همچنین این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است که با سلیقه خود طیف رنگی داخل کابین را انتخاب کنند و از بهترین مواد با کیفیت عالی در ساخت ان استفاده کرده است. البته یک ایرادی که ماکان دارد سختی استفاده از داشبورد برای راننده است هرچند که روی ان دکمه های زیادی تعبیه شده است.
بی ام و ایکس 4 رقیب پورشه ماکان نسبت به نسخه های قبلی خود کمی اسپورت تر طراحی شده است و در ساخت ان از مواد درجه یک استفاده شده است. این خودرو هم مانند ماکان از فضای بسیار مناسبی برخلاف قسمت عقب برای سرنشینان دارد. قسمت بار این خودرو پیشرفت چندانی نداشته است اما داشبورد ان به گونه ای طراحی شده است که برای استفاده از راننده بسیار راحت می باشد.

مقایسه طراحی خارجی دو خودرو BMW X4 و پورشه ماکان
از ان جایی که این دو خودرو المانی ظاهری شیک و موجه دارند و در یک نگاه هر بیننده ای را مجذوب و شگفت زده می کنند توصیف و مقایسه ان ها با یکدیگر کمی کار را سخت کرده است اما با این حال باید گفت اولین نکته که در ظاهر بی ام و به چشم می خورد فضای زیاد بیان گلگیر و لاستیک خودرواست که باعث می شود زیبایی چندانی نداشته باشد.
 
ماکان طراحی ظاهری ظریف و اسپورتی دارد وجود چراغ های ال ای دی و مه شکن در قسمت جلوی این خودرو جذابیت و زیبایی ان را پیش از پیش کرده است و فضای سمت عقب خودرو نیز به صورت خمیده و پهن است یکی از دلایل ظاهری اسپورت این خودرو لاستیک های پهن ان است در بخش عقب از پهنای بیشتری برخوردار بوده و ظاهر ان را خاص تر کرده است.
 
تجهیزات ایمنی خودرو پورشه ماکان
این خودرو برای داشتن ایمنی بالا از امکانات و تجهیزاتی هم مانند: ترمز کمکی، دوربین عقب، کروز کنترل تطبیقی، قفل چرخ ها، هشدار خارج شدن از خط، مانیتور برای نشان دادن فشار باد تایر،کیسه هوا برای تمامی سرنشین ها و کیسه هوا های جانبی و کیسه هوا زانو مخصوص راننده و سیستم ترمز ترکشن کنترل و کنترل پایداری استفاده کرده است.

تجهیزات ایمنی خودرو BMW X4
این برند محبوب نیز از کیفیت و ایمنی بالایی برخور دار است که حاصل داشتن امکانات و تجهیزاتی همچون: ترمز کمکی، دوربین عقب، مانیتور نقاط کور، پارک اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ضد سرقت، کمک کننده پارک عقب، سیستم هشدار دهنده خارج شدن از لاین،کیسه هوا برای تمامی سرنشینان خودرو، کیسه هوا برای تمامی سرنشین های جلو و عقب خودرو و کنترل پایداری و ترکشن کنترل است.
 
مقایسه قیمت های دو خودرو
قبل از شروع به یک نکته دقت کنید که هردو این ماشین ها قیمتی نجومی و میلیاردی دارند  و هردو جز خودرو های گران قیمت و لوکس هستند  و در تمامی قسمت ها و بخش ها بسیار خوب عملکرده و سنگ تمام گذاشته اند.
باید بگویم که خودرو پورشه ماکان در ورژن 2.0 لیتری خود در بازار جهانی قیمتی برابر با 47 هزار و 800 دلار دارد که با سفارش دادن یک سری اپشن ها و ورژن های قدیمی قیمت ان به بالای 100 هزار دلار نیز می رسد که در قیاس با دیگر رقیبان خود بسیار گران است که امروزه در ایران با توجه به شرایط اقتصادی با قیمت بسیار زیادی به فروش می رسد و از مهم ترین رقیب های ان می توان خودرو ولوو و خودرو پورشه کاین را نام برد.
 
 قیمت خودرو ایکس فور بی ام و اندکی بیشتر از قیمت خودرو های رقیب خود مانند ایکس 6 است اما محدوده قیمت ان ها بسیار نزدیک است. علت گران بودن این خودرو بدنه خشن و قوی، موتور بسیار قوی و اپشن های بسیار زیاد به کار رفته در ان است.

مقاله "تفاوت کلاس‌بندی سدان و کوپه" را مطالعه کنید!

چرا پورشه ماکان به 9 کلید معروف است؟
نکته خیلی مهمی که در مدل های پورشه فول ماکان وجود دارد وجود 9 دکمه در روی کنسول مرکزی خودرو و دقیقا زیر اهرم دنده است که این خودرو را به 9 کلید معروف کرده است. این 9 کلید تعبیه شده در روی کنسول هرکدام برای فعالیتی طراحی شده است، به عنوان مثال: دکمه اسپورت و اسپورت پلاس جهت تنظیم کردن هم زمان پدال گاز، فرمان و تعلیق و گیربکس است دکمه تنظیم ارتفاع برای کاهش ارتفاع تعلیق به اندازه 10 میلی متر است. دکمه تعلیق هوشمند در سه حالت اسپورت و اسپورت پلاس و کامفورت است. دکمه افرود برای تنظیم ماشین در مسیر های برفی، یخی و شنی است. دکمه استارت استاپ انجین جهت اف کردن انجین و حالت توقف برای کاهش میزان سوخت مصرفی است. دکمه ماندن در لاین برای کنترل فرمان جهت ماندن بین دو لاین است. و همچنین دکمه های اگزوز اسپورت و دکمه کنترل پایداری نیز در این قسمت وجود دارند.

تجربه و لذت رانندگی با پورشه ماکان و BMW X4
بی شک تجربه رانندگی در هر دو خودرو بسیار هیجان انگیز و خوشایند خواهد بود هر دو این خودرو ها از حالت رانندگی چهار چرخ بهره برده اند. طبق نتیجه تست رانندگی این دو خودرو در سرعت های بسیار بالا ماکان دارای ثبات بیش تری است و بی ام و ایکس فور نیز در پیچ ها عملکرد خوب و قابل تحسینی دارد. هنگام تغییر دنده در پورشه ماکان نرمی بیشتری احساس خواهید کرد که به دلیل سیستم دو کلاچه ی انتقال قدرت در ماکان در قیاس با دنده ی 8 سرعته به صورت اتوماتیک بی ام دبیلو ایکس فور است. لذت رانندگی در هر دو خودرو ذکر شده قطعا قادر به ارضا حس سرعت طلبی رانندگان و علاقه مندان به سرعت بدون بروزهیچ گونه مشکلی خواهد بود و لذت یک سواری خارق العاده و منحصر به فردی را برای شما به ارمغان خواهد اورد.

 

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما