مقایسه تویوتا پریوس و هیوندا النترا
چهارم دیماه
|
0 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

از نظر بسیاری مقایسه دو خودرو تویوتا پریوس و هیوندای النترا صحیح نیست و صرفاً در سگمنت و کلاس با یکدیگر مشترک هستند. این‌طور نیست. تفاوت‌های میان این دو خودرو باعث نمی‌شود که رقیب یکدیگر نباشند. به‌طورکلی شرکت‌های بزرگ علاوه بر سدان های لوکس و پرتوان سعی می‌کنند بخش مهم دیگر بازار را نیز در دست بگیرند. 
کسانی که قصد خرید یک سدان سبک، کم‌مصرف و یا ترجیحاً هیبریدی را دارند این روزها کم نیستند. به‌هرحال این خودروها در داخل ایران با یک رنج قیمت به فروش می‌رسند. صحیح است که شرکت‌ها این دو ماشین را برای رقابت با یکدیگر عرضه نکرده‌اند. اما بازار خودروی ایران با تمام دنیا تفاوت دارد. به‌هرحال به سراغ بررسی این ماشین‌ها می‌رویم. شرکت تویوتا خودرویی با ظاهر متفاوت عرضه کرده است. متفاوت از هر چیزی.
در مقابل النترا به دنبال راهیابی در دل کسانی است که سبک طراحی‌های قبلی و کراس‌اوورهایی نظیر سانتافه و توسان را دوست دارند. موضوع دیگر در مورد تهیه هر دوی این خودروها قیمت است. اگر قصد خرید ماشین‌های لوکس و وارداتی در بازار ایران را دارید و فکر می‌کنید هیچ مرجعی قیمت واقعی به شما نمی‌دهد. خوب ما برای همین اینجا هستیم. شما می‌توانید از طریق سیستم خرید اینترنتی ماشین کارچ، در هر لحظه بدون محدودیت مکانی و زمانی خودروی موردنظر خود را انتخاب و سپس در عرض 5 دقیقه سفارش دهید. دراین‌بین به جهت اطمینان حداکثری مشتریان گرامی تضمین ارزان‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت و همین‌طور خدمات پس از فروش نیز تقدیمتان می‌گردد. CARECH به دنبال یک تجربه نوین در دنیای خرید خودروهای خارجی در بازار ایران است. بازاری که خیلی سروسامان ندارد و یک خودرو با ده قیمت متفاوت عرضه می‌گردد.

بررسی ظاهری و داخلی

هیوندا النترا

در نهایت به سراغ تفاوت‌های ظاهری و مقایسه چهره دو خودرو می‌رویم. خوب نمی‌توانیم بگوییم که طراحی تویوتا پریوس خوب نیست. قطع و خط‌هایی که در جلوی خودرو و چراغ آن دیده می‌شود ممکن است که زشت نباشد. اما قطعاً خیلی عامه‌پسند و جذاب هم نیست. در مقابل هیوندای النترا یکی از بهترین طراحی‌های ظاهری در بین سدان های لیفت و کوچک را دارد. از طرفی که بخش پشتی خودرو نیز باثبات‌تر است. یکی از وحشتناک‌ترین اتفاقات برای خودروی تویوتا پریوس تصادف است. چون بازسازی بدنه آن چه در جلو و چه پشتکار فوق‌العاده سختی است. پس تویوتا در بخش تعمیرپذیری نمره منفی می‌گیرد. 
البته تویوتا پریوس یکی از محبوب‌ترین‌های تاریخ است. اما بیشتر مردم طراحی غیرعادی آن را نمی‌پسندند و اگر کسی نسبت به خرید آن اقدام می‌کند با چشم پوشیدن بر عیوب طراحی است. اما لازم است بدانید که این طراحی بی‌دلیل و منطق نیست. در واقع ارگونومی خودرو وضعیت بهتری نسبت به هیوندای النترا دارد و این مسئله موجب کاهش مصرف سوخت در این خودروی هیبریدی می‌شود.
داخل کابین نیز وضعیت چنین است. طراحی هیوندای النترا اگرچه کیفیت فوق‌العاده‌ای ندارد و ماشین کاملاً در سرعت‌های بالا و جاده‌های ناهموار بی‌صدا نیست. اما پلاستیک به کار گرفته کیفیت بالایی دارد. ظاهر داخل خودرو در نگاه اول جذاب به نظر می‌رسد و شبیه به خودروی کیا اپتیما می‌باشد. فضای مناسبی نیز در اختیار شماست و فرمان آن تا صندلی فاصله خوبی دارد. به‌طورکلی هیوندای النترا جادار است. اما در مقابل کابین پریوس شبیه به سفینه‌های فضایی است. فضای آن به دلیل حذف بسیاری از المان‌ها بیشتر و به‌نوعی وقتی اولین‌بار رانندگی با این خودرو را تجربه می‌کنید. انگار وارد دنیای دیگری شده‌اید. بیشتر طراحی این خودرو به ماشین‌های تسلا نزدیک شده است. داخل خودرو اصلاً سروصدا ندارد و از این نظر ژاپنی‌ها گوی رقابت را ربوده‌اند. از طرفی تمام سرنشینان برخلاف النترا فضای خوبی دارند و به‌راحتی می‌توانید از تویوتا پریوس در مسیرهای طولانی لذت ببرید.

شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید هیوندا النترا کلیک نمایید.

مقایسه مشخصات فنی و پیشرانه

تویوتا پریوس

خوب پیشرانه خودروها بخش مهم دیگری است که همیشه در مقایسه‌های کارچ سعی می‌کنیم به آن با دید دقیق‌تری نگاه کنیم. در واقع دو خودرو دارای پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ هستند. حجم موتور تویوتا پریوس 1.8 و النترا 2 لیتر است. تویوتا پریوس مطابق انتظار قدرتی معادل 121 اسب بخار و گشتاوری 142 نیوتن متری تولید می‌کند. در این وضعیت موتور النترا توان بیشتری دارد. 152 اسب بخار و 195 نیوتن متر که رقم فوق‌العاده‌ای برای یک سدان کوچک است.
شتاب خودروها نیز فاصله زیادی با هم ندارد. ماشین کره‌ای در عرض 9.9 ثانیه و خودروی ژاپنی در 10.6 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت النترا روی 205 و در پریوس روی 180 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
شکاف بزرگ بین این دو خودرو در مصرف بنزین است. تقریباً النترا نزدیک به یک کراس‌اوور سایز متوسط مصرف 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر را دارد. درصورتی‌که این رقم در تویوتا پریوس تا 3.6 لیتر کاهش‌یافته است. دلیل آن هم استفاده از تکنولوژی هیبریدی می‌باشد که نمونه‌ای از آن را در بی ام و i8 نیز مشهاده کرده‌ایم. به‌هرحال اگر فارغ از تجربه رانندگی که پریوس به شما می‌دهد به دنبال یک خودروی کم‌مصرف هستید. قطعاً این مسافر آینده ژاپنی به شما حس بهتری را منتقل می کند.
به‌طورکلی دو خودرو مشخصات فنی مناسبی دارند. اما تعمیر ماشینی مانند پریوس در ایران به همین سادگی نیست. در مقابل پشتیبانی لوازم جانبی و قطعات شرکت هیوندای در ایران کمی بهتر است. در نهایت هر دو شرکت وضعیت خوبی از نظر قیمت‌گذاری و نحوه خرید قطعات در کشور ما ندارند. اما اگر بین بد و بدتر می‌خواهید یکی را انتخاب کنید. خوب هیوندای النترا نمره بهتری می‌گیرد.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید تویوتا پریوس کلیک نمایید.

مقایسه آپشن‌ها و ویژگی‌های ایمنی

هر دوی این خودروها از نظر مشخصات فنی عالی هستند. کره‌ای‌ها که عادت به ارائه مشخصات فنی معمولی در مقابل آپشن‌های بی‌نظیر دارند. از طرفی دیگر ماشین جدید شرکت تویوتا بیشتر شبیه به یک لپ‌تاپ است تا خودروی کلاسیک. ازاین‌رو اگر قصد خرید یک ماشین میانه‌رو را دارید. خوب این بار برخلاف انتظار هیوندای النترا را پیشنهاد می‌کنیم.
هیوندای النترا دارای سنسور در بخش‌های مختلف خودرو، سیستم توزیع نیروی ترمز و ضد قفل، فرمان برقی و دکمه‌های کنترلی روی فرمان است. 8 اسپیکر با مانیتور 5 اینچی لمسی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. از طرفی 7 ایربگ در این سدان کوچک قرار گرفت است که برای این سطح از قیمت زیاد هم می‌باشد. ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای در کنار صندلی‌هایی با سردکن و گرمکن نیازهای شما را از هر نظر رفع می‌کند. بعلاوه این که روکش صندلی‌ها از چرم باکیفیت بالا است.
در برابر این امکانات عالی تویوتا پریوس نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بهره‌گیری از تمامی قابلیت‌های کروز، کنترل پایداری و اتو پارک در نسخه سفارشی به همراه 4 حالت رانندگی موجب می‌شود که شما باتوجه‌به سنسورهای بی‌شمار نسبت به این خودرو در هر جاده‌ای اطمینان داشته باشید. اسپیکرهای اختصاصی شرکت JBL در کنار مانیتور 7 اینچی لمسی و 7 ایربگ در بخش‌های مختلف همان چیزی است که ما را در مورد انتخاب بین این دو خودرو به شک می‌اندازد. ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای در این ماشین نیز حضور دارد. روکش صندلی‌ها بر خلاف هیوندای در نسخه پایه پارچه و قابل تغییر به چرم است. البته امکانات هوشمند بیشتری نسبت به هیوندای النترا د ر این خودرو وجود دارد. نظیر شارژر بی‌سیم و...
بخش مهمی از تفاوت‌های این دو خودرو در تجربه رانندگی با این امکانات و مشخصات است. نشستن پشت فرمان تویوتا پریوس به دلیل تغییر فرم کلی برای بسیاری غریب است. اما هیوندای النترا در بهترین حالت یک خودروی نرمال و نزدیک به سلیقه افرادی است که خیلی اهل پیچیده بودن نیستند.

نتیجه‌گیری

تویوتا پریوس

در نهایت این سؤال ایجاد می‌شود که من به‌عنوان مشتری بین تویوتا پریوس و هیوندای النترا کدام مدل را بخرم؟ به‌طورکلی شرایط این خودروها در بازار ایران کاملاً متفاوت است. سرانه قیمت سوخت در کشورهای دیگر که با کمبود منابع نفتی روبرو هستند بسیار بالاست. این شرط هنوز در ایران به آن شکل بد نشده است. معمولاً مشتریانی هم ترجیح می‌دهند به‌جای خرید یک خودروی هیبریدی عجیب‌وغریب به سراغ مدل‌های معمول‌تر بروند. هیوندای النترا از این نظر یک برگ برنده اصلی دارد و آن هم چهره عامه‌پسندتر و طراحی مناسب‌تر برای خاورمیانه است. در مقابل کسانی که به محیط‌زیست اهمیت می‌دهند. می‌خواهند حداقل صرفه‌جویی در مصرف سوخت داشته باشند و یا این که علاقه شدیدی به خودروهای تویوتا و ماشین‌های ژاپنی دارند. قطعاً گزینه‌ای بهتر از تویوتا پریوس وجود ندارد. ضمن این که اگر مایل به خرید هر خودروی خارجی در بازار ایران هستید. احتمالاً در مورد قیمت‌گذاری‌ها اطلاعات کافی دارید. ازاین‌رو کارچ می‌تواند برای شما یک راه نجات باشد. 
خودروی موردنظر خود را انتخاب کنید و اگر قصد خرید آن را دارید و می‌خواهید مقایسه‌ای از دو خودرو هرچند در کلاس‌ها و سگمنت‌های مختلف داشته باشید. ما در بخش نظرات و پشتیبانی آنلاین منتظر شما هستیم.
ضمن این که در ازای خرید خودرو به شما خدماتی چون تعمیر و تیونینگ با تخفیف، پایین‌ترین قیمت و همین‌طور گارانتی بازگشت وجه در صورت عدم رضایت تقدیم می‌گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد صفحه مختص به هر برند شوید و خودروی موردنظر خود را از نظر مشخصات فنی به چالش بکشید. ازاین‌رو می‌توانید مشخصات فنی و ویژگی‌های رفاهی دو ماشین را مقایسه و در نهایت یک گزینه را انتخاب کنید. 

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما