مقایسه بی ام و i8 با پورشه 911
بیستم آبان
|
0 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

شرکت های آلمانی هر کدام سهام دار بخش زیادی از فروش بازار خودرو در دنیا هستند. امنیت، تکامل و زیبایی سه عبارتی هستند که ما در نود و نه درصد خودروهای ساخته شده توسط ژرمن ها می توانیم بیابیم. دو شرکت بزرگ و فعال در حوزه تولید سوپراسپرت‌های لوکس، نام های پورشه و بی ام و هستند. پورشه از زیرمجموعه فولکس واگن بوده و شرکت بی ام و یک برند مستقل است.
قصد بررسی و مقایسه دو خودروی نه شبیه به هم از نظر تیپ و مشخصات پیشرانه، بلکه از نظر طیف طرف‌دار بخصوص در ایران را داریم. چون یکی از خودروها مدل کوپه اسپرت و سرعتی و دیگری کوپه هیبریدی است. یکی از آن‌ها بنزینی و قدرتمند و دیگری دو دیفرانسیل و کم‌مصرف است. احتمالاً برای شما سؤال است که ما چگونه بدون دردسر می‌توانیم این خودروها را در بازار ایران خریداری کنیم؟ در این باره باید عرض کنیم که کارچ سیستمی مستقل و قدرتمند برای خرید انواع خودروهای لوکس و وارداتی خارجی در بازار ایران است. 
شما در کمترین زمان ممکن می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت، هر مدلی که می‌خواهید را انتخاب و یا جستجو کنید. در نهایت قابلیت خرید ماشین‌های موجود به‌صورت اینترنتی و در کمترین زمان ممکن وجود دارد. اگر در مورد خودروهای مختلف سؤالی داشته باشید. به‌صورت مستقیم می‌توانید آن‌ها را با تیم پشتیبانی و فروش کارچ از قسمت نظرات، چت آنلاین و... در میان بگذارید.
به‌هرحال بی ام و یک ماشین جمع‌وجور از نظر پیشرانه و کم‌مصرف چیزی نزدیک به تویوتا پریوس است. در واقع بسیاری از منتقدان آن را یک پریوس پرزرق‌وبرق و گران می‌دانند. در برابر پورشه یک خودروی فوق‌العاده و اولین ماشین اسپرت جاده‌ای تاریخ است.

بررسی ظاهری

بی ام و i8

اولین نسل از خودروی پورشه 911 در سال 1963 تولید و در حال حاضر با تغییرات بیشتر به یک طراحی تکامل‌یافته و فیس‌لیفت تبدیل شده است. این مدل در نسخه‌های پایه، کروک، اس و کررا اس کروک به فروش می‌رسد. در جلوی این خودرو از دو چراغ دایره‌ای بزرگ و خاص استفاده شده است. لوگوی پورشه در همان ابتدای کار شما را مجذوب خودش می‌کند. کاپوت کاملاً با سطح لبه‌های پایینی یکنواخت و البته ارتفاع یک بخش مجزا از چراغ تا شیشه جلو کمی بالاتر است. 
دریچه‌های هوای این خودرو کوچک‌تر از دیگر ماشین‌های اسپرت بوده و رینگ‌های فوق‌العاده آن توجه هرکسی را به خودش جلب می‌کند. در بخش پشتی البته رویه کمی متفاوت است. نام پورشه و مدل خودرو در ابعاد بزرگ‌تر به همراه کیت‌های اگزوز خود را نشان می‌دهند. یک باله برای کنترل چسبندگی خودرو در سرعت‌های بالاتر در نظر گرفته شده است و جز یک محدوده کوچک. خیلی بخش پشتی خودرو بزرگ نیست.
در مقابل بی ام و i8 البته طراحی و ساختاری کاملاً متفاوت دارد. 
بی ام و i8 در بیرون بیگانه به نظر می‌رسد. چهره خشن و یک خط آبی روی دریچه‌ها و همین‌طور درب‌هایی که به سمت بالا باز می‌شوند. همه چیز را در مورد مدل‌های خسته‌کننده و زشت هیبریدی تغییر می‌دهد. آن‌ها به یک زبان جدید و موفق در طراحی و توسعه ماشین‌های آینده رسیده‌اند. در واقع رنگ مورد بررسی ما سفید و مشکی است. یک خط مشکی در میانه کاپوت و ترکیب آن را رنگ سفید در دیگر بخش‌ها حس هیجان انگیزی به این خودرو داده است. اما در مقابل بخش پشتی خاص‌تر است. دو پانل باله مانند برای ارگونومی بهتر این خودرو در سرعت‌های بالا در نظر گرفته شده‌اند و بازهم اسم بی ام و  و لوگوی اختصاصی آن در پشت توجه ما را جلب می‌کند. انتظار کیت اگزوز بزرگ و خاص نداشته باشید که این ماشین اصلاً موتور غرانی ندارد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید بی ام و i8 کلیک کنید.

بررسی داخلی

پورشه 911 کررا

داخل پورشه 911 بی‌نظیر است. استفاده از مواد اولیه درجه یک، یک ساعت آنالوگ در میانه و کنسولی کامل و تکامل‌یافته به همراه فرمان شبیه به خودروهای مسابقه‌ای ناسکار، همه کسانی که اولین‌بار این خودرو را می‌رانند را وارد دنیای هیجان می‌کند. به‌طورکلی خودرو، کوپه و سبک طراحی شده است. چیزی مشابه به بی ام و i8 و شما در پخش پشتی جای زیادی ندارید. اما در مقابل صندلی‌های جلو کاملاً راحت هستند و حتی اگر قد بلندی دارید. این خودرو با وجود مرتفع نبودن نیاز شما را برطرف می‌کند. بی ام و i8 نیز ویژگی‌های مشابهی دارد. اما پنل کیلومترشمار و آمپر آن هیبریدی تر و کامپیوتری تر است. اگر حس کلاسیک پورشه را می‌خواهید پس تکلیف مشخص است. بی ام و بیشتر شبیه به یک لپ‌تاپ قدرتمند است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید پورشه 911 کلیک کنید.

مقایسه پیشرانه کوپه‌های محبوب آلمانی

در پورشه 911 نسخه پایه از یک موتور 6 سیلندر 24 سوپاپ با تنفس طبیعی در عقب خودرو استفاده شده است. این موتور قادر به تولید قدرتی معادل 400 اسب بخار و گشتاور 441 نیوتن متر بوده و در عرض 4.3 ثانیه از سکون به‌سرعت صد کیلومتر می‌رسد. ضمن این که سقف سرعت این خودرو 303 کیلومتر بر ساعت بوده و در داخل شهر 12 لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند.
در برابر مشخصاتی که عرض کردیم خودروی هیبریدی ما دارای یک موتور 3 سیلندر 12 سوپاپ با سیستم انتقال نیروی چهارچرخ متحرک است. حداکثر قدرت تولیدی توسط این خودرو 362 اسب بخار و گشتاور معادل 569 نیوتن کمتر است. ضمن این که این خودروی محبوب در زمان 4.4 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سقف سرعت آن روی 249 کیلومتر محدود شده است. 
حتی وزن این خودروها نیز به هم نزدیک بوده و اختلافی صد کیلویی دارد. متوجه شدیم که این خودروها آن‌قدر هم بی‌شباهت نیستند. در ادامه این خودرو مصرف فوق‌العاده پایینی دارد. اما هیچ‌وقت رقم مشخصی برای مصرف در صد کیلومتر توسط شرکت اعلام نشده است. اما آن‌قدر هم که فکر می‌کنیم این خودرو کم‌مصرف نیست.

مشخصات ایمنی و آپشن‌ها 

بی ام و i8 2015

در بی ام و i8 از سیستم ترمز دیسکی و کیسه هوا برای راننده، سرنشین و بخش جانبی و نمونه پرده‌ای استفاده شده است. روکش صندلی‌ها چرم، شیفتر دنده به شکل هیجان انگیزی در پشت فرمان و امکان استارت بدون کلید و گرمکن‌های صندلی جلو وجود دارد. 
در مقابل تعداد 6 کیسه هوا برای پورشه 911 در نظر گرفته شده است. تعویض دنده روی فرمان بوده و سنسورها نسبت به مدل i8 کامل هستند. صندلی‌های این خودرو مطابق انتظار نمونه‌های اسپرت بوده و حتی گرمکن آینه نیز در این سوپر اسپرت تعبیه شده است.
هر دوی این ماشین‌ها امتیاز 5 ستاره را در تست‌های تصادف جاده‌ای دریافت کرده‌اند. اما به‌طورکلی بی ام و i8 یک هیبریدی تمام‌عیار است. یعنی تمامی کنترل‌های مسیر و رادارها توسط یک رایانه قدرتمند و هوشمند مدیریت می‌شوند و احتمال واژگونی با این خودرو کم است. معمولاً پورشه 911 مناسب کسانی است که علاوه بر حس امنیت و جذابیت به دنبال سرعت و رسیدن از حالت سکون سقف سرعت در مدت‌زمان کم هستند.
کدام یک مناسب من است؟
اگر علاقه‌مند به یک خودروی کوپه سریع، لوکس و جذاب هستید. خوب هر دوی این مدل‌ها می‌توانند نیاز شما را برآورده کنند. اما در مقابل اگر حس غرش و توان بالای یک موتور بنزینی را می‌خواهید. خوب پیشنهاد ما به شما پورشه 911 است. در مقابل برای کسانی که به دنبال خاص بودن هستند و می‌خواهند توجه همه را به سمت خود جلب کنند. از طرفی هیبریدی‌ها را جذاب می‌دانند. قطعاً i8 همان چیزی است که دنبالش هستند.
هر دوی این ماشین‌ها برای سرعت بالا و هیجان طراحی شده‌اند. اما در مقابل تمامی گفته‌ها پورشه 911 از نظر منتقدین کامل‌تر و بی ام و i8 آینده‌نگرانه است. در نهایت اگر تصمیم خرید این خودروها را دارید می‌توانید مشخصات فنی آن‌ها را بررسی کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت‌های هرچند اندک این دو کوپه به دست آورید.

نتیجه‌گیری

برای کسانی که قصد خرید خودروهای لوکس و وارداتی را دارند. سیستم CARECH یک پیشنهاد شگفت‌انگیز دارد. شما با خرید ماشین‌های لوکس می‌توانید از خدماتی نظیر تعمیرات و تیونینگ با تخفیف، پشتیبانی و خدمات پس از فروش و گارانتی بازگشت وجه در صورت عدم رضایت پس از 2 روز استفاده کنید. توجه فرمایید که کارچ در عرض 24 ساعت خودروی شما را تحویل می‌دهد و برای خرید نیازی به مراجعه حضوری نیست.
احتمالاً در این بخش انتظار دارید که ما در نهایت یک خودروی برتر را به شما معرفی کنیم. خیر این‌طور نیست. شرکت‌های بی ام و و پورشه رقبای سرسختی هستند. اما این خودروها در بازار عرضه و تقاضا خیلی مشابه هم نیستند. در خوش‌بینانه‌ترین حالت هر دوی آن‌ها کوپه هستند. پورشه به‌طورکلی خودرویی سرسخت‌تر، سریع‌تر و قدرتمندتر است. برای این کار کافی است که میزان گشتاور این دو ماشین را که کمی بالاتر به آن اشاره کرده‌ایم مقایسه کنید. 
از یک‌سوی دیگر بی ام و i8 واقعاً جذاب و کم‌نظیر است. استخراج چنین توان و اسب بخاری از موتور کوچک و کم‌مصرف تنها از غول صنعت خودروسازی، BMW برمی‌آید. به‌طورکلی نگه‌داری هر دوی این خودروها در ایران کار سختی است. اما به دلیل هیبرید بودن. استفاده از بی ام و i8 کار سخت‌تری است. پورشه 911 نیز البته با بنزین بی‌کیفیت سازگار نیست. اما در نهایت یک ماشین خارجی و وارداتی است.
 

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما