مقایسه بنز E200 و E250
بیست و پنجم آبان
|
0 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

مرسدس بنز یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین تولیدکنندگان خودرو و شرکتی با سابقه در امر طراحی سدان هایی با کیفیت بالا است. در صورتی که قصد خرید یک سواری مطمئن، سریع و زیبا را در رده لوکس و وارداتی داشته باشید. دو خودروی بنز E200 و E250 به شما پیشنهاد می شود. به طورکلی این خودرو ها خیلی نزدیک به هم هستند و تفاوت آن ها نیز اندک تر از چیزی است که بخواهیم خیلی در این مورد بحث کنیم. البته یک موضوع در مورد ماشین ها وجود دارد. مشخصات روی پیست های تست با جزئیات فنی روی کاغذ تفاوت های زیادی دارد.
در ادامه قصد بررسی این موارد را داریم. برای کسانی که به دنبال خرید ماشین‌های لوکس و وارداتی هستند. چند مسئله مطرح می‌شود. آیا مرجعی برای خرید اینترنتی وجود دارد؟ در پاسخ به این عزیزان باید بگوییم کارچ یک فروشگاه آنلاین برای کسانی است که می‌خواهند مشابه فروشگاه‌های خرید خودروی خارج از ایران سفارش دهند. اما رویه کار به چه صورت است:
در درجه اول و از بخش خودروها و برندها مدل موردنظر خود را انتخاب می‌کنید. حتی قابلیت جستجوی نام خودرو و شرکت سازنده نیز وجود دارد. پس از آن خریدار قادر خواهد بود که مشخصات فنی و بررسی تخصصی هر ماشین را جستجو کند. در صورت حصول اطمینان اگر هنوز هم شکی باقی‌مانده باشد. امکان برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی فروش به‌صورت چت روی وب‌سایت و یا تماس تلفنی و... نیز وجود دارد. در نهایت با چند کلیک ساده ثبت‌نام، پرداخت و تحویل خودرو در 24 ساعت انجام می‌شود.

بررسی ظاهری و داخلی

بنز E200

خوب می‌رسیم به بخش بررسی ظاهر و داخل خودروهای مرسدس‌بنز. به‌طورکلی از زبان طراحی یکسانی در دو سدان محبوب آلمانی استفاده شده است. لوگوی بزرگ بنز در جلو، دریچه‌هایی که با دو خط در میانه جدا شده‌اند و چهره‌ای خشمگین از یک بنز حس اولین دیدار ما با این خودرو است. بدنه کاملاً یکدست و یکپارچه طراحی شده است و خبری از قوس‌های عجیب‌وغریب نیست. ضمن این که در مدل E200 چراغ‌های پشتی کوچک‌تر در نظر گرفته شده است. 
اگر این خودرو را با کیت AMG خریداری کنید. صدای غرش گوش‌نوازتری را می‌شنوید و به‌طورکلی این مدل از خودرو ظاهری اسپرت‌تر و صدایی بلندتر تولید می‌کند. به‌هرحال در E250 عقب خودرو کمی شبیه به ماشین‌های بی ام و شده است. شیب کمتر شده و همچنان همان لوگوی اختصاصی بنز و نام مدل نیز به چشم می‌خورد. دید عقب هر دو خودروها بی‌نظیر است. برخلاف ماشینی مثل بی ام و i8 که در این زمینه ضعیف عمل کرده. مرسدس‌بنز محافظه‌کارانه پیش می‌رود.
مهم‌ترین مسئله در مورد هر دو خودروی کیفیت بالای ساخت و کابین فوق‌العاده جذاب و کامل است. در E250 شرکت بنز کامل‌تر عمل کرده است. شیفتر در سمت راست فرمان قرار گرفته است و این باعث می‌شود که ماشین با دستان راننده هماهنگی بیشتری داشته باشد. یک ساعت آنالوگ در هر دو مدل E200 و E250 ترفند همیشگی شرکت بنز برای ایجاد جذابیت‌های بصری است. ضمن این که کنسول و دکمه‌های روی فرمان نیز شما را راضی می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید بنز E200 کلیک کنید.

مقایسه مشخصات فنی و پیشرانه

بنز E250

هر دو خودروی مورد بررسی ما سری 2014 هستند. در مدل E250 از موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ و توربو شارژر دیفرانسیل عقب استفاده شده است که قدرت تولید 211 اسب بخار و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودروی 7 دنده همین‌طور در مدت‌زمان 7.4 ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر می‌رسد. سقف سرعت آن نیز روی 243 کیلومتر بر ساعت محدودشده است. مصرف این خودرو در مسیرهای داخل شهر 7.5 لیتر و وزن آن 1680 کیلوگرم می‌باشد.
در مقابل E200 موتوری مشابه دارد که توان تولید 184 اسب بخار و 270 نیوتن متر گشتاور را داراست. جعبه‌دنده همچنان هفت سرعته است و این بار مدت‌زمان رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت 0.4 ثانیه افت داشته. سقف سرعت بنز E250 نیز روی 233 محدود شده و وزن ماشین 1655 کیلوگرم است. در مورد مصرف نیز وضعیت خودروی‌ E250 بهتر است. 7.7 لیتر برای مدل E200 در تست‌های داخل شهری ثبت شده است. به‌طورکلی تفاوت‌های این دو خودرو در بخش فنی آن‌قدر نیاز نیست که ما بتوانیم روی آن مانور بدهیم. حتی جالب است بدانید که هر دوی این سواری‌های شرکت بنز حجم موتوری معادل 1991 سی‌سی دارند. 
در نهایت لازم است که تجربه رانندگی با این خودروها را داشته باشید که تفاوت را به‌خوبی احساس کنید. در غیر این صورت فرق زیادی حس نکردیم. البته هر دو خودرو سدان و چهاردرب هستند و ما انتظار داریم ماشین‌های چهار درب عملکرد خوبی در تمامی شرایط داشته باشند.
البته همیشه مشخصات فنی و نوع موتور تعیین‌کننده نیست. ممکن است دقیقاً موتور این خودروها مشخصات و ویژگی‌های یکسانی داشته باشد. اما چیزی که مهم است بازدهی در رانندگی‌های مداوم و عملکرد فنی است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید بنز E250 کلیک کنید.

مقایسه آپشن‌ها و ویژگی‌های ایمنی

آپشن های بنز E200

حداقل در خاورمیانه و آسیا یکی از مهم‌ترین مسائل در مورد خرید ماشین داشتن گجت‌ها و ویژگی‌های فنی زیاد است. مثلاً برای بسیاری از خریداران داشتن سانروف از نان شب هم واجب‌تر است. اما در مقابل خودروی E200 نسبتا در این زمینه خوب عمل کرده است. کیسه هوا 5 عدد و تمامی ورودی های ارتباطی چندرسانه ای روی این خودرو جود دارد. شما می توانید از ASR برای کم کردن لغزش در شتاب و سرعت بالا استفاده کنید. به طور کلی پایداری ماشین های شرکت بنز یک اصل اساسی است. حس اعتمادی که سدان های این شرکت به شما می دهند. با هیچ برندی قابل مقایسه نیست. بهره گیری از کیت گزوز AMG، سیستم های ضدسرقت و رادار های متعدد، باعث می شود که ما این خودرو را تقریبا بی نقص بدانیم.
در مقابل بنز E250 دارای 9 کیسه هوا بوده، نمایشگر آن نسبت به مدل قبلی بزرگ‌تر است و صندلی‌ها اسپرت طراحی شده‌اند. روکش چرمی روی صندلی‌ها در هر دو خودرو موجود است. اما مدل استفاده شده در این خودرو کیفیت بهتری را دارد. تمامی امکاناتی که در بالا اشاره کردیم در این مدل نیز وجود دارد. Adaptive Brake البته قابلیتی است که در بین مشخصات خودروی E250 دیده نمی‌شود. این سیستم به‌عنوان یک بخش کمکی روی ترمز ماشین نصب شده است.
ضمن این که هر دو مدل بنز دارای استاندارد امنیت تأیید شده 5 ستاره هستند. از این نظر شاید هیچ شرکت و ملیتی توان رقابت با بنز و المان‌ها را نداشته باشد.

کدام را بخریم؟

هر دوی این ماشین‌ها کامل و کم‌نقص هستند. مرسدس‌بنز E200 از نظر برخی طراحی کاملی ندارد و حتی بخش جلویی رقبایش (مثل E250) زیباتر است. اما در نهایت همه چیز به سلیقه افراد بستگی دارد.  E250در مقابل طراحی داخلی کامل‌تری دارد. شاید اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم. مدل E250 بیشتر به تصورات ما و تولیدات قبلی از این شرکت آلمانی نزدیک‌تر است. انگار که شرکت برای ساخت این خودرو وقت و وسواس بیشتری خرج کرده است.
در انتها برای طیف مشتریان این سؤال ایجاد می‌شود که در نهایت مطابق گفته‌های شما ما باید کدام خودرو را انتخاب و خریداری کنیم؟ در مورد هر دو خودرو نکات منفی وجود دارد. باتوجه‌به مشخصات ساخت و جزئیات فنی و آپشن‌ها این دو مدل گران هستند. شما با هزینه کم تر می‌توانید از برندهای دیگر گزینه‌هایی با امکانات تر انتخاب کنید. اما مسئله کیفیت ساخت و حس اطمینانی است که توسط بنز منتقل می‌شود. در نهایت بنز همیشه برجسته و خاص است.
اما این ماشین‌ها عرضه محدودی داشته و عموماً خریدوفروش آن‌ها در بازار ایران کمی سخت است. دسترسی به خدمات پس از فروش و نگه‌داری این ماشین‌ها در ایران سخت است. اما بازهم بسیاری ترجیح می‌دهند به‌جای صرف هزینه برای مدل‌های ناشناخته، باتعصب به سراغ مرسدس بروند. 

نتیجه‌گیری

در نهایت این سؤال مطرح می‌شود که ما برای خرید خودروهای لوکس و وارداتی چگونه می‌توانیم به CARECH اطمینان کنیم؟ خوب در این مورد باید بگوییم که این فروشگاه اینترنتی تمامی مجوزهای لازم را دریافت کرده و به شما امکان بازگشت وجه 48 ساعت پس از تحویل را می‌دهد. همین‌طور عملیات پرداخت از طریق بستر امن و در شبکه شتاب انجام شده. ضمن این که پیش از خرید می‌توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرموده و اطلاعات کامل‌تری را از هر ماشین دریافت کنید. در نهایت به شما خدمات پس از فروش ویژه نظیر تعمیر و تیونینگ خودروها با تخفیفات ویژه ارائه می‌شود.
اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه‌وار در مورد این خودروها به شما توضیحاتی ارائه دهیم. باید عرض کنیم که مرسدس‌بنز E250 از نظر برخی سدانی کامل‌تر و سریع‌تر است. شاید مشخصات فنی این خودروها روی کاغذ تفاوت زیادی نداشته باشد. اما بالاخره تجربه‌های رانندگی و جاده‌ای چیزی غیر از این را شرح می‌دهد. ضمن این که دو خودرو علاوه بر تفاوت‌هایی ظاهری در بخش جلویی و داخلی، در بخش پشتی مثل هم طراحی نشده‌اند. چراغ عقب یکی از آن‌ها کوچک و یکدست و مدل دیگر بزرگ‌تر است. اگر برای شما این جزئیات مهم است بر اساس سلیقه و بررسی قیمت می‌توانید در نهایت یکی از بنزهای سواری را انتخاب و از رانندگی لذت ببرید.

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما