10 نکته ضروری برای خرید خودرو های لوکس
13 اردیبهشت 1399
|
1 نظر
نوشته شده توسط : زهرا پروانه 1

انتخاب یک خودروی لوکس برای اکثر افراد کاری جذاب است. خرید یک خودروی لوکس با آپشن های فوق العاده و کابین زیبا با روکش های چرمی و خطوط طراحی زیبایی و امکانات رفاهی و ایمنی و صاف و براق بودن بدنه می تواند حس جوانی و تازگی و اعتماد به نفس  و خاص بودن را به مالکش عطا کند.
شاید در ابتدا خرید خودرو لوکس  به نظر کار ساده ای بیاید اما هنگام خرید متوجه خواهید شد که چندان کار راحتی نیست و در بعضی مواقع بسیار دشوار خواهد بود. همه افراد رویای راندن یک خودروی لوکس و زیبا با امکانات رفاهی فوق العاده را در سر می پرورانند. امروزه خودروهای لوکس از امکانات رفاهی فوق العاده ای برخوردارند و کار را برای خریداران خودرو سخت می کند. با توجه به کمپانی های فراوان خودرو سازی در سراسر جهان و حس رقابت بین آنان همه می کوشند امکانات متخصر به فردی را در محصولات خود قرار دهند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. در همه کشورها خرید خودرو کاری دشوار است و باید نکات زیادی پیش از خرید در نظر گرفته شود. اما در کشور ما نیز به دلیل وجود شرایط خاص تحریم و وضعیت بازار موجود خرید خودروی لوکس به مراتب سخت تر است.  
 
همه خریداران خودروهای لوکس و گران قیمتی قبل از خرید این سوال در ذهنشان نقش می بندد که آیا خرید خودرو می توان سرمایه گذاری باشد؟ آیا هزینه های نگهداری و تعمیرات خودرو سرسام آور است یا نه و ...
اکثر خریداران خودروهای لوکس گرایشی به خودروهای دست دوم و کارکرده نداشته و ترجیح می دهند خودروی صفر کیلومتر خریداری کنند تا مدت طولانی بتوانند بدون اینکه هزینه زیادی متحمل شوند از خودروی خود لذت ببرند.
ما در این مقاله نکاتی که برای خرید خودروی لوکس باید در نظر داشته باشید را شرح می دهیم تا روند تصیمیم گیری را برای شما آسان تر کنیم.  

گارانتی خودرو لوکس

یکی از نکات مهمی که هر خریداری باید به آن توجه کند گارانتی خودروی مورد نظر است. در وهله اول گارانتی محصولات نشان دهنده کیفیت بالای محصولات است زیرا تولید کننده تمام قطعات را در نهایت دقت و کیفیت تولید و عرضه می کند زیرا در غیر این صورت متحمل هزینه های هنگفتی می شود، همچنین در صورت نداشتن گارانتی در صورتی که بخواهید به صورت دوره ای خودرو را سرویس کنید یا قطعات یدکی مد نظرتان را تهیه کنید با مشکلاتی مواجه می شوید. واردکننده های خودروهای لوکس خارجی کشورمان نیز به دلیل وجود تحریم ها متحمل فشارهای مضاعفی می شوند. با توجه به این شرایط خاص گارانتی خودرو بسیار حائز اهمیت است. چند مورد کوچک ازمشکلات نداشتن گارانتی خودرو قطعات یدکی غیر اصلی، استفاده از روغن های نا مرغوب و نداشتن متخصص برای تعمیرات خودرو می باشند. در صورتی که خودروهای با گارانتی معتبر و دارای مراکز خدمات گسترده با مشکلاتی کمتری مواجه خواهید شد. بعضی شرکت های سازنده علاوه بر گارانتی خدمات دیگری نیز از قبیل سرویس های دوره ای و پکیج های تعمیراتی را برای محصولات خود به صورت رایگان در نظر می گیرند. این خدمات با کیفیت بسیار بالا و همچنین نحوه برخورد کارکنان همگی برای جذب رضایت مشتری در نظر گرفته می شوند که خریداران باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشند.

بررسی قیمت خودرو صفر و کارکرده

برآورد قیمت خودرو از مقدماتی ترین کارها برای خرید یک خودروی لوکس است. افراد گاهی به اشتباه تصور می کنند که هنگامی که قصد خرید خودروی صفر کیلومتر را دارند دیگر نیازی به بررسی قیمت خودروی دست دوم نیست اما به دلایل مختلفی این کار هنگام خرید ضروری است. قیمت مدل دست دوم نشان دهنده کیفیت و دوام و ماندگاری قطعات خودرو بوده و نشانه حفظ ارزش و میزان افت قیمت خودرو است.
همچنین خودروهایی که به صورت لیزینگی به فروش می رسند بعد از پایان دوره قیمتی که در بازار به آن ها اختصاص می یابد یا شرکت ها برای آن ها در نظر بگیرند اطلاعاتی در زمینه قیمت خودروی کارکرده که حدود یک یا دو سال از عمر کارکرد آن ها می گذرد در اختیار شما قرار می دهند.
گاهی این برآورد و مقایسه قیمت می تواند شمارا متقاعد کند که خودروی کارکرده به صرفه تر بوده زیرا خودروهای لوکس در چند سال اول بخش زیادی از ارزش خود را از دست می دهند. بنابراین شاید انتخاب خودروی کارکرده گزینه مناسب تری برایتان باشد.

 

علاقه دارید با گرانترین خودروهای دنیا آشنا شوید؟

 

ظرفیت خودرو

توجه به ظرفیت خودرو یکی از نکات مهم دیگری است که پیش از خرید باید در نظر بگیرید. شاید ظاهر زیبا و لوکس یک خودرو در ابتدا نظرتان را جلب کند اما در نهایت این موارد استفاده خودرو است که موجب جذابیت و دوست داشتنی بودن آن می شود. اگر خودرویی برای خانواده سه یا چهار نفره خود می خواهید مورد استفاده قرار دهید به هیچ عنوان خودروهای مانند بی ام دبلیو I8 گزینه مناسبی نیست و چنین خودروهایی برای مسافرت های طولانی نیز مناسب نیستند. سدان های لوکس خانوادگی مانند بی ام دبلیو 730 و مرسدس های سری E و خودروهای شاسی بلند لوکس مانند پورشه ماکان، تویوتا لندکروز و فولکس واگن تیگوان می توانند گزینه های مناسبی برای خودروهای خانوادگی باشند.


هزینه های جانبی خودرو

هزینه های جانبی خودروهای لوکس بی شک یکی از مهم ترین نکات برای خرید است که افراد زیادی با در نظر گرفتن از خرید خودرویی منصرف شده اند. گارانتی خودرو اگرچه موردی مهم است اما بالاخره تمام می شود و شما باید خودتان هزینه های قطعات یدکی و سرویس های دوره ای را بپردازید. با توجه به وضع تحریم کشور و بازار موجود هزینه های جانبی می تواند سرسام آور باشد. بنابراین پیش از خرید هزینه های جانبی را در نظر بگیرید.

کارشناسی دقیق خودرو

همانطور که گفته شد به دلیل هزینه های سرسام آور هزینه های جانبی خودروهای لوکس کارشناسی خودرو پیش از خرید امری ضروری است تا به جای لذت بردن از رانندگی با خودروی لوکس و لاکچری متحمل هزینه های سنگین نشوید.


هدف از خرید خودروی لوکس

بررسی دقیق هدف و دلایل شما برای خرید خودرو می تواند تا حد زیادی انتخاب شما را آسان تر کند. پیش از خرید پاسخ این سوالات را پیدا کنید؟ آیا یک خودروی لوکس با کیفیت بالا در طراحی و قطعات مد نظرتان است؟ آیا سطح مهندسی خودرو و کارکرد آن برایتان اهمیت دارد؟ چه میزان از امکانات رفاهی و ایمنی را می خواهید در اختیار داشته باشید؟ آیا نیاز به رانندگی حرفه ای با خودروی مورد نظر دارید و مدل های پیشرفته را می خواهید در اختیار داشته باشید یا تنها سواری راحت و ایمن و آرام مد نظرتان است؟ با در نظر گرفتن این نکات می توانید خودروی مد نظر خود را خریداری کرده و سالیان طولانی از رانندگی لذت ببرید.


مصرف سوخت خودرو

اگر مصرف سوخت برای شما اهمیت دارد باید توجه داشته باشید که امروزه خودروهای زیادی هستند که از تکنولوژی های روز هیبریدی، دیزلی و ... استفاده می کنند تا مصرف سوخت رو کاهش داده و همچنان ویژگی ها و مزایای خودروی لوکس را نیز در اختیار داشته باشید. در نظر داشتن این نکته نیز می تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.


موارد استفاده خودرو

موارد استفاده خودرو یکی از موارد مهم تعیین کننده می باشد. زیرا هر خودرویی برای موارد خاصی طراحی می شود. برخی خودروهای لوکس برخلاف امکانات ویژه و ظاهری فوق العاده برای رانندگی داخل شهر طراحی نشده اند و بدون شک برای رانندگی روزمره شما انتخاب مناسبی نیستند و بسیاری نیز بسیار راحت و ایمن بوده و برای سفرهای طولانی مدت طراحی شده اند. در نظر گرفتن این نکته می تواند شما را در انتخاب خودروی لوکس مورد نظر کمک کند.


هزینه های بیمه خودرو

همانطور که می توانید هزینه بیمه به قیمت ماشین بستگی دارد و همچنین هزینه های بیمه برای خودروها متفاوت است. به طور مثال اتومبیل های اسپورت دارای حق بیمه بالاتری نسبت به اتومبیل های معمولی دارند. برخی خودروها نیز به دلایل متفاوتی هزینه بیمه بالاتری دارند. بنابراین برآورد هزینه بیمه نیز می تواند در تصمیم گیری شما برای خرید خودروی لوکس تاثیر گذار باشد.


مبلغ مد نظر برای خرید خودروی لوکس

اگر مشخص می کنید که تا چه میزان برای خرید خودروی لوکس می خواهید هزینه کنید تعداد انتخاب های شما کم شده و به راحتی می توانید تصمیم بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید که گاهی دو خودرو از نظر امکانات و تجهیزات تقریبا در یک سطح هستند ولی قیمت آن ها با هم متفاوت است. در این گونه موارد کیفیت و دوام و حفظ ارزش خودرو می تواند انتخاب را برایتان راحت تر کند. البته برای تصمیم گیری نهایی تست خودرو و رانندگی کردن با آن لازم است.

شرکت CARECH در زمینه فروش خودروهای لوکس فعالیت می کند و با ارائه بهترین خدمات مربوط به فروش و همچنین خدمات پس از فروش رضایت خریداران گرامی را جلب می کند. شرکت CARECH با ارائه تمام خدمات و انجام تمام اقداماتی که برای خودرو نیاز دارید موجب می شود مشتریان عزیز هنگام خرید دغدغه ای جز انتخاب و پرداخت هزینه نداشته باشند و نیاز به انجم کوچکترین کار برای خرید نداشته باشید. شرکت CARECH با راه اندازی سیستم فروش بی واسطه خودرو و ارائه بهترین خدمات و امکانات و امتیازات منحصر به فرد به مشتریان کمک می کند تا بعد از سفارش خودروی مورد نظر خودروی خود را به طور مستقیم از گمرک به منزل بیاورند. مزیت استفاده از سیستم فروش شرکت CARECH خرید به صورت غیر حضوری و کاملا آنلاین است و مشکلات خرید خودروی لوکس را به حداقل می رساند.

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما