نکاتی که مالکان خودروهای لوکس باید بدانند
چهاردهم اردیبهشت
|
0 نظر
نوشته شده توسط : زهرا پروانه 1

حفظ و نگهداری خودروهای لوکس مثل بنز، مازراتی، پورشه و بی ام و با توجه به اینکه آپشن های ویژه و قیمت های بالایی دارند بسیار مهم است. نگهداری و تعمیرات دوره ای صحیح به حفظ کیفیت ظاهری و سلامت فنی این خودروهای لوکس کمک شایانی میکند. برای نگهداری از خودرو های لوکس نسبت به دیگرخودرو ها باید دقت بیشتری به خرج داد و آپشن های متعدد این خودرو ها اهمیت این موضوع را دو چندان میکند. عدم رسیدگی اصولی به خودرو های لوکس ممکن است هزینه های زیادی را روی دست خریداران بگذارد. اگر میخواهید برای مدت طولانی خودروی سالم و با کیفیت داشته باشید و همیشه از رانندگی با خودروتان لذت ببرید باید در نگهداری از آن حساسیت زیادی به خرج دهید.

تعمیرات دوره ای
با توجه به استهلاک بالای همه ی خودرو ها از جمله خودرو های لوکس لازم است این خودرو ها مورد باز بینی و تعمیرات دوره ای قرار گیرند. در این تعمیرات دوره ای لوازم مصرفی خودرو مثل روغن موتور، لنت ها، شمع ها، فیلتر روغن مورد ارزیابی قرار میگیرند. علاوه بر خریداری قطعات و لوازم یدکی اصل برای خودرو های لوکس، انتخاب تعمیرگاه های معتبر و تعمیرکار ماهر نیز مهم است.

دقت در تهیه لوازم مصرفی و قطعات یدکی
در تهیه ی قطعات و لوازم یدکی های مصرفی خودر های لوکس باید نهایت دقت را به کار گیرید زیرا اکثر این قطعات ساخت کشورهای چین و تایوان و کره جنوبی و هند هستند که تنها بعضی از این برند ها و قطعاتی که تولید میکند مورد قبول کمپانی مادر واقع میشوند و با بسته بندی اصلی و پکیج به بازار عرضه میشوند اما دیگر برند ها تقلبی هستند و نصب این قطعات تقلبی از برند های نامعتبر به خودرو آسیب جدی وارد میکنند و در سیستم عیب یابی این خودرو ها اختلال ایجاد میکنند. پس اگر میخواهید قطعات مورد نیاز خودرویتان را در بازار آزاد تهیه کنید با مشورت با کارشناسان زبده و افراد با تجربه از اصالت قطعات اطمینان حاصل کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید زیرا نصب قطعات نا معتبر و تقلبی جز آسیب رساندن به خودرویتان سود دیگری نخواهد داشت.
از نکات خیلی مهم در نگهداری بهتر خودرو های لوکس تهیه لوازم یدکی و قطعات اصلی برای این خودرو هاست زیرا در غیر این صورت خودرو دچار اشکال خواهد شد. قطعات و لوازم یدکی خودرو های لوکس باید با استفاده از کد شاسی ماشین شناسایی شوند. این شناسایی توسط نرم افزار اختصاصی این کمپانی ها انجام میگیرد در غیر این صورت با وجود تنوع در سال ساخت و مدل های متنوع این خودرو ها ممکن است قطعه ها به اشتباه تهیه شوند.

توجه به کیفیت سرویس و خدمات
اگر از آن دسته افرادی هستید که برای انجام تعمیرات و سرویس کرد خودرو به جایی به جز نمایندگی مراجعه میکنید حتما به مواردی مثل سابقه ی کاری، قیمت، سطح کیفیت خدمات و میزان اعتبار آن مجموعه توجه کنید. همچنین سعی کنید تا حد امکان خودرو را به مراکزی بسپارید که یک قرارداد جامع و معتبر به شما ارائه دهند و همچنین فاکتور های مهر شده و رسمی را به شما تحویل دهند زیرا اخیرا تعدادی از این مراکز ارائه دهنده خدمات مانند یک واسطه عمل میکنند و برای انجام برخی خدمات از قبیل نصب روکش بدنه، تجهیزات تیونینگ، نصب بادی کیت، تعویض قطعات یا صافکاری و نقاشی خودرو را به مراکز دیگر میسپارند که در صورت کسب اجازه از مالک خودرو این کار غیر قانونی است و ممکن است صاحبان این خودرو ها متضرر شوند.

دقت در انتخاب رینگ و لاستیک مناسب
از جمله مشکلاتی که ممکن است صدای رانندگان ایرانی خودرو های لوکس را در آورد باد کردن پوسته لاستیک یا ترکیدن مکرر است. علت به وجود آمدن این مشکلات استفاده از رینگ و لاستیک های نا مناسب است. البته ممکن است این مشکلات تنها به خاطر استفاده از لاستیک های نامرغوب و رینگ های متفرقه اسپرت ( که متاسفانه در حال حاضر بسیار رواج یافته اند نیست) نباشد و ممکن است برای خودرو های با رینگ و لاستیک های فابریک نیز به علت بزرگ بودن ابعاد رینگ و کم بودن فاق لاستیک ها اتفاق بیفتد. مسیر ها درون شهری و شرایط نا مناسب جاده ها نیز مزید بر علت هستند. برای مثال تعداد بسیاری از خودرو ها مثل مرسدس بنز s_ class یا بی ام و x4 رینگ 20 اینچی دارند یا خودروی بی ام و سری 7 در ایران دارای رینگ 21 اینچی هستند که فاق کوتاه این لاستیک ها در سرعت بالا و در صورت بی توجهی راننده و برخورد با ناهمواری ها دچار آسیب می شوند و عمر مفید این لاستیک ها کم میشود و دوام کمتری خواهند داشت. 

توصیه های لازم در حوادث رانندگی و تصادفات
حوادث رانندگی و تصادفات اتفاقات نا خوشایندی هستند که امیدواریم هرگز برای کسی رخ ندهند. در حوادث رانندگی مشکلاتی مثل افت قیمت و خسارت برای مالکان خودرو های لوکس به وجود می آید. در صورت تصادف با خودروهای لوکس در قدم اول باید خودرو را کارشناسی کرد که مشخص شود کدام قسمت از ماشین دچار خسارت شده و چه لوازم یدکی لازم است. برای انتخاب مجموعه صافکاری و نقاشی این خودرو ها باید نهایت دقت را به کار ببرید زیرا با توجه به حساسیت ها و پیچیدگی خودرو های لوکس و وجود انواع رادار ها و سنسسور ها کار نقاشی و صافکاری این خودرو ها مهارت خاصی میطلبد.
 
کارواش اصولی و استاندارد
شستشوی خودرو های لوکس با روش های قدیمی و سنتی اصلا توصیه نمی شود زیرا در این روش ها خشک کردن بدنه ی خودرو با انواع دستمال ها و ابزار های غیر استاندارد انجام میشود که ممکن است روی بدنه ی خودرو ایجاد خط و خش کنند که قطعا خوشایند مالکان این خودرو ها نیست. توصیه میشود اگر روی این مسائل حساس هستید از ابر های «نانو» استفاده کنید تا آسیب کمتری به بدنه ی خودروتان وارد شود. همچنین در روش های شستشو بدون آب که از مواد شوینده و شامپو های مخصوص استفاده میشود از همین دستمال های نانو استفاده کنید. بهتر است قسمت های الکترونیکی نیز با روش های بدون آب و با مواد مخصوص انجام شود زیرا این قسمت ها بسیار حساس هستند.

 
اهمیت به ظاهر و رنگ بدنه
مالکان خودرو های لوکس دوست دارند خودرو یشان همیشه نو و زیبا به نظر بیاید، برای محقق شدن این مورد باید به ظاهر و رنگ بدنه خودرو اهمیت دهند. کارشناسان صنعت خودرو توصیه میکنند برای نگهداری بهتر رنگ خودرو در طول یک سال دو مرتبه واکس و پولیش نیاز است. با گذشت زمان و ایجاد خط و خش روی بدنه ی خودرو که شاید با چشم دیده نشوند رنگ خودرو مات و کدر شود، پولیش کردن باعث شفافیت رنگ خودرو برطرف شدن ماتی رنگ و از بین رفتن این خط و خش ها میشود. درخشندگی رنگ بدنه باعث میشود خودرو شما نو به نظر بیاید.
 
با عمل کردن به این نکات توصیه شده خودرو لوکس شما همیشه سالم و زیبا به نظر میرسد. توجه داشته باشید خودرو ها به خصوص خودرو های لوکس برای اینکه عملکرد مناسب داشته باشند به  رسیدگی مداوم احتیاج دارند در غیر اینصورت مجبور به پرداخت هزینه های هنگفت برای تعمیر دوباره شان خواهید شد که خوشایند هیچ راننده ای نیست.
شرکت CARECH  که در حوزه فروش خودرو فعالیت می کند با ارائه تمامی خدمات مربوط به فروش کار خریداران را بسیار آسان کرده به طوری که خریداران تمام مراحل خرید را به شرکت CARECH سپرده و لازم نیست کوچک ترین کاری انجام دهند. این شرکت همچنین در زمینه تعمیرات نیز خدمات منحصر به فردی به خریداران گرامی ارائه می دهد و برای این منظور با شرکت های تعمیراتی معتبری قرارداد داشته و در صورتی که برای خرید خودرو این شرکت را انتخاب کنید می توانید از بهترین خدمات در تمام کشور با تخفیف و امتیازهای قابل قبولی بهره مند شوید.
 

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما