مقایسه تویوتا راوفور و نیسان ایکس تریل
پانزدهم دیماه
|
0 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

بسیاری از طرفداران متعصب در بین شاسی‌بلندهای رنج متوسط، دو خودروی تویوتا راوفور و مدل نیسان ایکس تریل را بسیار جذاب و بهتر از ماشین های کره‌ای می‌دانند و ترجیح می‌دهند به‌جای صرف هزینه برای مدل‌های کره‌ای و چینی در بازار ایران از بین دو ماشین یکی را انتخاب کنند. اما تصمیم‌گیری برای آن‌ها سخت است. خوب قطعاً از روی ظاهر و یا صرفاً بررسی مشخصات فنی و پیشرانه، روی کاغذ، نمی‌توان خودروها را قضاوت کرد. اما این دو خودرو در کلاس خودشان عملکرد فوق‌العاده‌ای را در بازار دارند. 
بخصوص مدل نیسان ایکس تریل که همواره فروش فوق‌العاده‌ای را در بازارهای جهانی کسب می‌کند. این خودرو باتوجه‌به این که در رنج شاسی‌بلندهای متوسط قرار دارد. ظاهری شبیه به مدل‌های عضلانی و بزرگ و حتی تویوتا لندکروز به خود گرفته. درهرحال البته برای علاقه‌مندان به مدل‌های تویوتا راوفور نیز جذابیت ظاهری زیای دارد. اما ما در نهایت یک مدل را برنده هر بخش می‌دانیم.
در مقابل برای کسانی که قصد یک خرید مطمئن خودروهای لوکس و وارداتی در بازار ایران را دارند. مدل‌های متنوعی وجود دارد که پیشنهاد می‌شود. اما قیمت‌گذاری‌ها خیلی اصول خاصی ندارد. نظارت متمرکزی وجود نداشته و دراین‌بین یک مشکل دیگر نیز حس می‌شود. متأسفانه خدمات پس از فروش و دامنه مسئولیت فروشگاه‌ها محدود است. حتی برخی ترجیح می‌دهند با انتخاب مدل و رنگ و مشخصات خودرو، آن را درب منزل تحویل بگیرند. خوب کارچ در این شرایط از معدود فروشگاه‌هایی است که به شما اجازه خرید ماشین وارداتی اینترنتی را می‌دهد. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های منحصربه‌فرد این فروشگاه آشنا می‌شویم.

بررسی ظاهری و داخلی

تویوتا راوفور

هر دوی این خودروها طراحی جذاب و منحصربه‌فردی دارند. اما از نظر منتقدان این طراحی در ماشین ایکس تریل کامل‌تر و باثبات‌تر است. خودرو یک متریال کاملاً ساده اما عضلانی به خود گرفته است. هم چهره آن از جلو جذاب بوده و هم چراغ‌های پشتی خیلی عجیب‌وغریب نیستند. تویوتا راوفور بیشتر شبیه به مدل CHR است. لوگوی تویوتا در جلو رخ‌نمایی می‌کند و چراغ‌ها با یک خط عرضی به هم متصل شده‌اند. متأسفانه نمره منفی برای این خودرو در طراحی پشت است. بسیاری آن را جذاب نمی‌دانند و چه‌بسا فکر می‌کنند خسته‌کننده و یا حتی دمده است. نیسان ایکس تریل البته ارتفاع پشتی بلندتری دارد. سطح بالای مهندسی نیسان ژاپن موجب شده است که این خودرو در بخش طراحی ظاهری نمره قبولی را بگیرد.
در مقایسه با راوفور طراحی عقب نیسان ایکس تریل زخمت تر و مستحکم‌تر است. چراغ‌های عقب ساختاری هندسی و بریده دارند و در نسخه فیس لیفت البته ظاهر جذاب‌تر است.
می‌رسیم به بخش طراحی داخلی خودروی تویوتا راوفور، جایی که شرکت تویوتا از یک متریال طراحی خیلی ساده اما کاربردی استفاده کرده است. حالتی پلکانی در طراحی درب و داشبورد استفاده شده است و از لحاظ ارگونومی شما قادر خواهید بود که از تمام بخش‌های داشبورد استفاده کنید و روی آن چیزی قرار دهید. ضمن این که شرکت تویوتا سعی کرده است تا ظاهر داخل آن را به ماشین‌های آفرودی خود از جمله پرادو نزدیک‌تر کند. فرمان اندازه استانداردی دارد اما تیپ اسپرت نیست.
در مقابل طراحی داخلی نیسان ایکس تریل کمی ما را به یاد مدل‌های رنو می‌اندازد و دلیل آن هم استفاده از یک متریال مشترک توسط دو شرکت ژاپنی و فرانسوی است. دریچه‌های کولر به‌جای دایره حالتی مستطیلی به خود گرفته است. کنسول و کنترلرهای کنار مانیتور در وضعیت بهتری نسبت به تویوتا راوفور در دسترس هستند و ضمن این که شما فضای کافی برای افرا قدبلند هم در این خودرو خواهید داشت. در این خودرو مثل رقیبش از چرم روی داشبورد استفاده نشده است. اما این که فکر کنید کیفیت آن پایین باشد و حس پلاستیک به شما منتقل کند. باید بگوییم که خیر چنین نیست.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید تویوتا راوفور کلیک نمایید.

مقایسه مشخصات فنی و پیشرانه

نیسان ایکس تریل

شرکت تویوتا در راوفور از یک پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری با دو دیفرانسیل قفلی استفاده کرده است. این پیشرانه که توسط یک گیربکس 6 دنده اتومات کنترل می‌شود قادر خواهد بود قدرتی معادل 177 اسب بخار و گشتاوری 233 نیوتن متری را تولید کند. شتاب این خودرو از حالت سکون تا صد کیلومتر بر ساعت 9.7 ثانیه و سرعت آن 200 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. ضمن این که مصرف سوخت این شاسی‌بلند ژاپنی در هر صد کیلومتر 8.1 لیتر می‌باشد. شاسی‌بلند جمع‌وجور و جذاب ما باکی 60 لیتری دارد و قابلیت‌های آفرود ندارد. البته در چنین رنج قیمتی چنین انتظاری از خودروها وجود ندارد. اما به‌طورکلی این خودرو علاوه بر رانندگی‌های داخل شهر مناسب مسافرت‌های طولانی هم می‌باشد. کیفیت کابین ماشین‌های ژاپنی همیشه مورد حمایت منتقدین دنیای خودرو بوده. در بسیاری از کشورها تویوتا راوفور یک ماشین کاروان جذاب و ایده‌آل است.
در برابر این مشخصات نیسان ایکس تریل دارای یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ دو دیفرانسیل با توان قدرت 171 اسب بخار است. گشتاوری که توسط این موتور به‌صورت حداکثری تولید می‌شود 233 نیوتن متر خواهد بود. ماشین نسبتاً سنگین ما در عرض 10.5 ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سقف سرعت آن روی 190 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در مورد مصرف سوخت این خودرو اعداد و ارقام زیادی توسط مؤسسه‌های بررسی منتشر شده است. اما ما 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر را به‌صورت ترکیبی مصرف نهایی می‌دانیم. حجم باک آن نیز مانند رقیب تمام ژاپنی‌اش 60 لیتر می‌باشد.
اما پیشرانه هر دو خودرو از جمله بهترین‌ها و قابل‌اعتمادترین‌ها در بازار می‌باشد. به‌جرئت باید بگوییم که دقت طراحی و توسعه پیشرانه توسط این دو شرکت با هیچ برندی قابل‌مقایسه نیست.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید نیسان ایکس تریل کلیک نمایید.

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما