مقایسه پورشه ماکان و کاین
ششم دیماه
|
0 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

معمولا کم پیش می آید دو خودرو از یک شرکت را مقایسه کنیم. مگر در مواردی که طرفین آلمانی باشند. شرکت پورشه از زیرمجموعه فولکس‌واگن یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین برندهای تولیدکننده خودرو در بازار دنیا می‌باشد. این شرکت معمولاً به ساخت ماشین‌های لوکس و جذاب معروف است و خوب همه ما شاید علاقه‌مند به خرید یک ماشین شرکت پورشه باشیم. امروز قصد داریم درمورد دو کراس‌اوور مجلل سایز متوسط صحبت کنیم. مدل‌هایی که خوب در دسته گران‌قیمت قرار می‌گیرند و جز خودروهای خیلی سریع در بازارهای جهانی و بخصوص سگمنت کراس‌اوور هستند.
این خودروها با کراس‌اوورهایی نظیر سانتافه و سورنتو مقایسه نمی‌شوند. قصد ما بررسی مشخصات فنی و مقایسه امکانات و تفاوت‌های آن‌هاست.
دراین‌بین برای بسیاری از ایرانیان خرید یک خودروی خارجی و وارداتی یک آرزو است. چرا؟ خوب ثبات قیمتی وجود ندارد. شرکت‌های نمایندگی و فروشنده معمولاً مسئولیت‌پذیر نبوده و خدمات پس از فروش خوبی ارائه نمی‌دهند. دراین‌بین کارچ یک فروشگاه آنلاین و غیرحضوری خرید خودروهای خارجی است. درصورتی‌که قصد خرید دارید می‌توانید با ورود به دسته‌بندی محصولات، خودروی موردنظر خود را انتخاب کنید. هر پرسشی در مورد نحوه سفارش، خرید و پرداخت داشتید تیم پشتیبانی آنلاین و یا بخش نظرات پاسخگوی شما خواهد بود. پس از آن فراموش نکنید که سفارش خودروها و تحویل ان ها نیازی به مراجعه حضوری نخواهد داشت و شما در کمترین زمان ممکن ماشین را درب منزل تحویل می‌گیرید و پس از آن خدمات پس از فروش شما را از خریدتان مطمئن می‌سازد.
برخی می‌گویند که خودروهای پورشه ارزش در مقابل خرید ندارند. اما این‌طور نیست. حسی که پورشه در حین رانندگی به شما می‌دهد با هیچ برندی قابل‌مقایسه نیست.

بررسی ظاهری و داخلی

پورشه کاین

چهره دو خودرو برای کسانی که نگاه دقیقی نداشته باشند تا حد زیادی شبیه به هم است. در پورشه ماکان البته دریچه هوا کمی بزرگ‌تر و کشیده‌تر به نظر می‌رسد. مطابق رسم همیشگی دو خودروی دارای لوگوی اختصاصی پورشه در میانه کاپوت و ارتفاع کمتری نسبت به مدل‌های هم رده و در سگمنت کراس‌اوورهای متوسط هستند. چراغ نیز بیضی و به یک سبک طراحی شده است و آینه‌بغل خودروها نیز حتی مانند هم است. کیفیت ساخت و جذابیت ظاهری هر دو ماشین فوق‌العاده بی‌نظیر است و حس خاص بودن را در نگاه اول به شما منتقل می‌کنند. در مقابل پشت خودروها نسبتاً تفاوت‌های زیادی با هم دارد. شاید یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که به‌ظاهر خودروی کاین گرفته می‌شود. بخش پشتی آن است. چهره چراغ‌های عقب به نظر عبوس است. بیش از حد بزرگ هستند و دوتکه بودن آن‌ها هم ظاهری جذاب را خلق نکرده است. کیت اگزوز در هر دو مدل مناسب طراحی و ساخته شده است و البته در مورد پشت پورشه ماکان کاملاً قضیه متفاوت است. اگر نظر ما را بخواهید بخش پشتی این خودرو واقعاً طراحی فوق‌العاده‌ای دارد. چراغ‌ها به‌جای بزرگ و بیضی شدن کشیده هستند.
می‌رسیم به بخش طراحی داخلی جایی که در نگاه اول یک تفاوت بزرگ دیده می‌شود. ساعت آنالوگ در مدل کاین وجود ندارد. طراحی مدل ماکان یک‌دست‌تر بوده و برای کسانی که خیلی اهل درهم‌ریختگی نیستند و می‌خواهند هر چیز در جای خودش باشد قطعاً نمونه ماکان پیشنهاد ایده‌آل‌تری است. از یک‌سوی دیگر پورشه کاین خودروی گران‌تری است و متریال داخلی آن قطعاً از نظر کیفیت حس بهتری به ما می‌دهد. اما تا حدی بحث سلیقه نیز به میان می‌آید. اگر در مورد ظاهر خودرو سخت‌گیر هستید. بهتر است تصاویر بیشتری از تفاوت ان ها را مشاهده کنید. هر دو مدل خودروساز آلمانی فضای کابین خوبی دارند و فرمان آن‌ها شبیه به ماشین‌های اسپرت طراحی شده و برای افراد قدبلند هیچ مشکلی در رانندگی و حتی صندلی‌های عقب وجود ندارد.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید پورشه کاین کلیک نمایید.

مقایسه مشخصات فنی و پیشرانه

پورشه ماکان

به بخش پیشرانه در خودروهای هیجان‌انگیز شرکت پورشه می‌رسیم. جایی که رقابت تنگاتنگ‌تر می‌شود. در پورشه کاین از یک موتور دو دیفرانسیل هوشمند با گیربکس هشت دنده اتوماتیک و حجم 3.6 لیتری استفاده شده است. این پیشرانه 6 سیلندر قادر به تولید 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. در نتیجه چنین پکیجی باعث می‌شود که این خودرو در عرض 7.8 ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. ضمن این که مدل مورد بررسی ما نسخه پایه 6 سیلندر می‌باشد. این خودرو در مدل‌های GTS، S، توربو و توربو S نیز عرضه می‌گردد که مشخصات فنی بهتری دارند. این شاسی‌بلند مجلل در هر صد کیلومتر 10 لیتر سوخت مصرف می‌کند. سقف سرعت آن نیز روی 230 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در برابر چنین مشخصاتی خودروی ماکان کمی ضعیف‌تر است. البته تفاوت قیمتی آن ها را نیز در نظر بگیرید.
در ماکان از یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ 2 لیتری با کنترل الکترونیکی استفاده شده است گیربکس 7 دنده و دوکلاچه بوده و این ماشین دو دیفرانسیل قادر به تولید قدرتی معادل 252 اسب بخار و گشتاوری 370 نیوتن متری است. سقف سرعت درست مانند برادر بزرگ‌تر 230 کیلومتر و مصرف سوخت به دلیل پیشرانه کوچک‌تر 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر است. پس اگر خیلی نیاز به گشتاور و توان بالا ندارید. قطعاً مدل ماکان گزینه ایده‌آل‌تری است. از طرفی اگر عاشق سرعت و قدرت هستید. خوب پیشنهاد ما به شما نسخه تکامل‌یافته‌تر یعنی مدل کاین است.
پیشرانه هر دو خودرو از باکیفیت‌ترین و قابل‌اطمینان‌ترین‌ها در بازار است. درصورتی‌که می‌خواهید یک خودروی فوق‌العاده با رانندگی و عملکرد فنی بی‌نظیر انتخاب کنید. قطعاً باید به سراغ دو مدل پورشه کاین و ماکان بروید. بالاترین نمره دریافتی در تست‌های جاده‌ای توسط این خودروها در قسمت کیفیت و امکانات کابین است.
پیشرانه‌های ساخته شده توسط پورشه تحت لیسانس برند فولکس‌واگن بوده و با اطمینان صددرصد و تست‌های مختلف ساخته می‌شوند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید پورشه ماکان کلیک نمایید.

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما