مقایسه بی ام و X4 و X6
چهاردهم آبان
|
0 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

معمولاً برای کسانی که علاقه‌مند به شاسی‌بلندهای شرکت بی ام و هستند. این پرسش به وجود می‌آید که در نهایت باید از بین ایکس 4 و ایکس 6 کدام را انتخاب کنند. در این بررسی سعی می‌کنیم از فضای داخلی و بیرونی شروع کنیم و سپس به بررسی و مقایسه پیشرانه و مشخصات فنی و آپشن‌های این خودرو بپردازیم.
در مورد خرید هر دوی این خودروها در کشور ایران ابهامات و سؤالات زیادی وجود دارد. از طرفی هنوز ما مرجع فروشی که تنوع بالای محصولات را دارا باشد سراغ نداریم. البته تا پیش از کارچ. سیستم خرید خودروهای لوکس و وارداتی کارچ به شما اجازه می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن مقایسه کنید. مشخصات فنی را بررسی و سپس با اطمینان خاطر خودروی موردعلاقه خود را بخرید.CARECH  به شما تضمین بهترین قیمت، گارانتی بازگشت وجه تا 2 روز و همین‌طور تحویل خودرو درب محل بدون نیاز به مراجعه حضوری را می‌دهد. 
در مقابل تمامی این مسائل بهتر است که دوباره وارد بحث فنی مقایسه این دو آلمانی شویم. 
هر دوی این خودروها بالاترین نمره را در بخش رانندگی و عملکرد فنی می‌گیرند. پس از آن کیفیت بدنه و قطعات به‌کاررفته و عدم وابستگی خودرو به تعمیرهای مداوم و همین‌طور طراحی ظاهری باعث می‌شود که دو غول محبوب دنیای کراس‌اوورها یکی در سطح جمع‌وجور و دیگری متوسط طیف وسیعی از بازار تقاضا را در دست خود بگیرند. مدل ایکس 6 در دو سری 35 و 50 تولید می شود.

بررسی ظاهری و داخلی

بی ام و X6 2020

در ایکس 6 فضای داخلی خودرو بزرگ‌تر شده است. در مرحله اول اگر برای شما فضای کابین مهم است. خیلی صریح باید بگوییم که X6 عملکرد بهتری دارد. در واقع این خودرو جز شاسی‌بلندهای تقریباً بزرگ بازار محسوب می‌شود. درصورتی‌که X4 یک شاسی‌بلند جمع‌وجور است.
بعلاوه این که یکی از سخت‌ترین کارهایی که ما در نوشتن این مقالات و بررسی‌های خود انجام داده‌ایم. ایجاد رکن تفاوت میان شکل ظاهری خودروهای ایکس 4 و ایکس 6 شرکت بی ام و مگر در چند مورد جزئی است. در واقع هر دو دارای کاپوتی با شیب منحصربه‌فرد و منحنی هستند. چراغ‌های جلو و عقب ظاهری کشیده و خشن را به خود گرفته. از طرفی خط طولی از درب جلو تا عقب و نزدیک به چراغ خودروها کشیده شده است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به طراحی ماشین‌های المانی همان حس ناب کلاسیک در مدل‌های قدیمی‌تر را به وجد آورد.
در نهایت باید به مسائل فنی و مشخصاتی نظیر آپشن و بودجه توجه کنید تا بتوانید میان این دو خودرو تفاوت‌هایی قائل شوید.
در بی ام و ایکس 4 از یک پلاستیک نقره‌ای درست در وسط داشبورد استفاده شده است. شاید این المان طرح داخلی را خاص‌تر کند. اما باعث شده که خودرو از حس لوکس بودن فاصله بگیرد. چرا؟ چون این بخش از پلاستیک بوده و تا نمایشگر کشیده شده است. در واقع ایکس 6 چنین نقصی ندارد و ظاهر داخلی خودرو از چرم و چوب درجه یک است.

شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید بی ام و X6 کلیک نمایید.

مقایسه پیشرانه برادران باواریایی

بی ام و x4 2022

بهتر است کمی بحث را تخصصی‌تر کنیم. علاقه‌مندان و طرف‌داران پروپاقرص دنیای خودرو می‌دانند که مدل ایکس 6 در نسخه پایه مشخصات فنی بهتری دارد. از طرفی حجم موتور و مصرف در این خودرو نیز بالاتر است. به‌طورکلی ایکس 6 برای کسانی که ترجیح می‌دهند شاسی‌بلند جمع‌وجورتر با مصرف سوخت کمتری داشته باشند گزینه ایده آلی نیست. در مدل ایکس 4 از پیشرانه‌ای 4 سیلندر و در مقابل در برادر بزرگ‌تر از 6 سیلندر استفاده شده است.
حجم موتور به ترتیب 1.99 و 2.97 لیتر و قدرت تولیدی توسط این پیشرانه 245 و در ایکس 6 306 اسب بخار است. ازطرفی برای کسانی که گشتاور خودرو برایشان اهمیت زیادی دارد. باید عرض کنیم که تفاوت دو خودرو 50 نیوتن متر است. در مدل X4 حداکثر توان 350 و در مقابل 400 نیوتن متر در نظر گرفته شده است. بعلاوه این که گیربکس هر دو خودرو 8 سرعته بوده و مصرف سوخت در برادر کوچک‌تر 7.5 لیتر و در X6 به رقم 9.7 لیتر می‌رسد.
از طرفی ایکس 4 خودروی کندتری است. شتاب صفر تا صد این خودرو 6.4 ثانیه و X6 4.8 ثانیه می‌باشد. به‌طورکلی ایکس 6 یکی از بهترین و سریع‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر بازار ایران است. حداکثر سرعت نیز در این خودروها 232 و 250 کیلومتر بر ساعت می‌باشد از حق نگذریم هر دوی این خودروها از نظر پیشرانه و توان تولید قدرت در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارند. در واقع استخراج چنین توانی از چنین موتوری صرفاً از شرکت بی ام و برخواهد آمد.
در هر دوی پیشرانه‌ها حساسیت‌هایی نسبت به سوخت بی‌کیفیت وجود دارد. در نتیجه اگر قصد خرید این ماشین‌ها و استفاده از آن‌ها در داخل کشور را دارید. این مسئله را حتماً در نظر داشته باشید. به‌هرحال سوخت بی‌کیفیت بخش‌های الکترونیکی و سیستم‌های هوشمند پایدار بی ام و ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بهتر است که در نگه‌داری فنی این خودروها دقت لازم را داشته باشید.

شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید بی ام و X4 کلیک نمایید.

مشخصات جانبی و آپشن‌های X4 و X6

خوب مطابق انتظار در ایکس 6 از مشخصات و ویژگی‌های رفاهی و ایمنی بیشتری استفاده شده است. از مانیتور شروع می‌کنیم. در مدل ایکس 6 از مانیتور 10.2 اینچی، رینگ‌های 20 اینچی، تهویه مطبوع 4 گانه و امکاناتی چون صندلی راننده و شاگرد تمام برقی استفاده شده است. اما در مقابل مدل ارزان‌تر ایکس 4 دارای یک نمایشگر 6.5 اینچی، رینگ‌های یک اینچ کوچک‌تر و تهویه اتوماتیک دوگانه استفاده شده است. به‌طورکلی این خودرو استانداردتر و از نظر قیمتی در جایگاه بهتری است. اگر نمی‌خواهید خیلی ولخرجی کنید و ترجیحتان صرفاً خرید یک خودروی مطمئن و بی ام و است. قطعاً مدل ایکس 4 پیشنهاد ماست.
در بخش ایمنی نیز هر دو خودرو جز قابل‌اطمینان‌ترین‌ها هستند. از سیستم‌هایی نظیر ترمز خودکار، هشدار برخورد و نمایش اطلاعات خودرو در مقابل چشم استفاده شده است. به این ویژگی در ماشین‌های بی ام و نمایشگر روی به روی سر گفته می‌شود. کیسه هوا در هر دو خودرو 6 عدد و در بخش‌های مختلف از جمله راننده، سرنشین جلو و پرده‌ای و جانبی عقب نصب شده است. امکان ورود بدون کلید و استارت دکمه نیز حتی در نسخه استاندارد و پایه قرار گرفته است.
در نهایت هر دوی این خودروها جواز و اعتبارنامه ایمنی اروپا را دریافت کرده‌اند و جز محکم‌ترین و ایمن‌ترین‌ها هستند.

امکانات مشترک

در این خودروها از مشخصات و ویژگی‌های رانندگی انحصاری شرکت بی ام و استفاده شده است. ایکس درایو و آی درایو باعث شده است که ماشین‌ها در شرایط جاده‌ای مختلف و وضعیت‌های آب‌وهوایی متفاوت کاملاً پایدار باشند. خبری از لغزندگی نیست. در واقع به این صورت طراحی شده‌اند که در شرایط خطرناک راننده نیاز به‌زحمت کمتری برای هدایت و حفظ تعادل ماشین‌ها داشته باشد. از طرفی طراحی ارگونومیک و خاص‌تر در دو مدل ایکس 4 و ایکس 6 باعث شده است که این خودروها از نظر سرعت و شتاب اولیه در رده‌های بهتری از دیگر مدل‌های کراس‌اوور قرار بگیرند.
چند اصل اساسی وجود دارد که در هر دو خودرو مشترک بوده و این مسائل باعث می‌شود که هر خریداری یکی از سخت‌ترین اشتباهات زندگی‌اش را انجام دهد. اما به‌طورکلی پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید تا سال‌ها از آپدیت کردن و عوض‌کردن خودروی خود بی‌نیاز شوید. ایکس 6 در نهایت تکامل‌یافته‌تر است. اما یک موضوع مهم، تفاوت آن‌ها آن‌قدر زیاد نیست که خریداران معمولی را راضی کند تا هزینه بیشتری صرف کنند و X6 بخرند. آپشن‌های زیاد این خودروها، بهره‌گیری از بدنه محکم، مقاوم و صدالبته طراحی درجه یک شرکت بی ام و، باعث می‌شود که انتخاب یکی از این برادرها تبدیل به سخت‌ترین کار دنیا شود.

نتیجه‌گیری

به‌ طور کلی هر دوی این خودروها برای علاقه‌مندان به شاسی‌بلندها ساخته شده‌اند. البته اولین اصل که موجب بروز تفاوت در قیمت این خودروها می‌شود. مسئله ابعاد و پیشرانه است. در واقع اگر خودروی ارزان‌تری می‌خواهید ایکس 4 و اگر نیاز به حداکثر توان یک شاسی‌بلند لوکس دارید. قطعاً کراس‌اوور محبوب X6 همان گزینه‌ای است که باید به آن اشاره کنیم.
به‌هرحال این روزها دغدغه خرید یک خودروی وارداتی به‌صورت بی‌دردسر و سریع در ایران کم‌کم به یک رویا تبدیل شده است.
البته تا زمانی که با کارچ آشنا نشده باشید. شما در کارچ می‌توانید نخست به طور دقیق خودروها را بررسی کنید. هر مدلی که می‌خواهید را انتخاب کرده و در صورت موجود بودن و ثبت قیمت، با تیم پشتیبانی از طریق روش‌های مختلفی که در دسترس شما قرار گرفته است ارتباط برقرار کنید. در نهایت پاسخگویی به شما در کم تر از چند دقیقه انجام خواهد شد. اگر نیاز به راهنمایی در مورد انتخاب مدل‌های مختلف ماشین‌های لوکس و وارداتی را دارید. این تضمین به شما داده می‌شود که تحویل در عرض 24 ساعت انجام شده و برای انجام مراحل خرید به‌هیچ‌عنوان نیازی به مراجعه حضوری شما نخواهد بود. ضمن این که برای اعتماد بیشتر خدمات پس از فروش، گارانتی و تعمیر و تیونینگ مدل‌های مختلف خودرو با تخفیفات ویژه ارائه می‌شود.
از طرفی هر دوی این خودروها کیفیت ساخت بالایی دارند. در طراحی آن‌ها پایداری بی‌نظیر شرط مهمی بوده و پیشرانه این دو شاسی‌بلند در این سگمنت جز بهترین‌ها است. در نهایت انتخاب با شماست. این که چه انتظاراتی از یک شاسی‌بلند دارید. اگر ترجیح می‌دهید که ماشین شما پیشرانه قدرتمندتر و فضای بزرگ‌تری داشته باشد مدل ایکس 6 و اگر برای شما هزینه تمام شده خرید و همین‌طور مصرف بهینه اهمیت دارد. قطعاً پیشنهاد ما ایکس 4 است.
 

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما