مقایسه بی ام و 730li و 330i
یکم دیماه
|
0 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

بی ام و را می‌توان در بخش طراحی خودرو یکی از جسورترین شرکت‌ها و پیشتازان عرصه فیس‌لیفت دانست. درصورتی‌که قصد تهیه سدان های لوکس و چهاردرب با دارید. این شرکت دو مدل 730 و 330 از سری i را به شما معرفی می‌کند. هر دوی این خودروها از جمله کامل‌ترین و برترین‌ها در بازار هستند و علاوه بر آپشن‌های فوق‌العاده، مشخصات فنی ایده آلی نیز دارند. در حقیقت این خودروها ظاهر فیس لیفت دارند و در نسل‌های مختلف و مدل های فول و استاندارد، در بازار ایران قابل سفارش هستند. اما یک دغدغه بزرگ خریداران این خودروها، تهیه آن‌ها با بهترین قیمت و خدمات پس از فروش ایده‌آل است. در کنار بررسی و نقد این دو خودرو قصد داریم توضیحاتی در مورد نحوه خرید ماشین‌های لوکس و وارداتی در بازار ایران به شما بدهیم.
کارچ یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی خرید ماشین خارجی در ایران است. رویه سفارش و تحویل این خودرو به‌صورت اینترنت و غیرحضوری می‌باشد. با چند کلیک ساده وارد صفحه خودروی انتخابی‌تان می‌شوید. در نهایت اگر در مورد خودرو سؤالی داشته باشید می‌توانید با بخش پشتیبانی تماس حاصل نمایید. تمامی توضیحات لازم به شما ارائه شده و می‌توانید در انتخاب ماشین، انتخاب رنگ و سری کمک بگیرید. ضمن این که مدل‌های بی ام و در نسخه‌های فول و پایه عرضه می‌شوند و اگر درگیر این مسئله هستید. هم اکنون در بخش نظرات سؤالات خود را با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان پاسخ را دریافت کنید.
می‌رسیم به بررسی دو خودروی باواریایی که در بازار ایران جز خاص‌ترین و برترین‌ها هستند. علاوه‌برآن بهینه‌سازی‌هایی روی این ماشین‌ها انجام شده است که موجب شده توان رقابت با خودروهای کره‌ای و چینی در بازار در مصرف سوخت را داشته باشند و به‌نوعی بی ام و سعی کرده که سری i را به یک تکامل کلی برساند. ولی چهره هنوز هم همان متریال طراحی و مینیمال شرکت بی ام و می‌باشد که سال‌هاست مورداستفاده قرار می‌گیرد. از نظر بسیاری 730 چهره هیجان‌انگیزتر و خشن‌تری دارد و این حس خوبی منتقل می‌کند.

بررسی ظاهری و داخلی

بی ام و 730li

سری 7 بی ام و را می‌توان رقیب مستقیم بنزهای کلاس S دانست. جلوپنجره این خودرو کمی بزرگ‌تر و سپرها شکل جدیدی را به خود گرفته است و چراغ‌های آن نیز دارای برش‌های هندسی شکل هیجان انگیزی هستند. لوگوی بی ام و 730i در میانه و همان خطوط همیشگی روی داشبوردها به ما حس یک آلمانی واقعی را می‌دهد. لاستیک‌ها ابعاد استانداردی دارند و برخلاف خودروهای چینی این استاندارد بسیار فراتر از حد تصور است. بخش پشتی این خودرو نیز مثل جلوی آن طراحی یکدست و بخشی از چراغ عقب با صندوق ترکیب شده است. کیت‌های این خودرو نیز بزرگ بوده و همین موجب غرش خودروی بی ام و سری 7 می‌شود. 
طراحی داخلی این خودرو نیز امضای همیشگی شرکت بی ام و می‌باشد. مانیتور برخلاف خودروهای دیگر روی داشبورد قرار گرفته است و فرمان ارتفاع مناسبی دارد. روی فرمان کنترلرهایی قرار گرفته که در محیط چندرسانه‌ای خودرو را می‌توانید با استفاده از آن سفارشی‌سازی کنید. ضمن این که کیفیت مواد اولیه به کار گرفته در داخل کابین این خودرو درجه یک است. خبری از پلاستیک در این ماشین نیست. فرمان‌ها و دستورات حرکتی نیز روی این خودرو قرار گرفته است و فاصله بین دو سرنشین به‌اندازه یک سدان بزرگ و جادار است.
در مقابل طراحی بی ام و 330i کمی قدیمی‌تر است. بیشت شبیه به خودروهای نسل M این شرکت بوده و چراغ‌های جلو طراحی معمولی‌تری دارند. از نظر بسیاری این طراحی زبان اصلی بی ام و بوده و کم‌نقص‌تر است. اما روی کاپوت خودرو همان برش‌ها شکل‌گرفته است و دریچه‌های جلو دوتکه هستند. دقیقاً شبیه به چیزی که در خودروی 730 مشاهده کردیم. 
داخل خودرو البته بی‌شباهت به مدل 730 نیست. اما رنگ مورد بررسی ما مشکی بوده و داشبورد کش‌وقوس‌های بیشتری دارد. فضای داخلی نیز در نگاه اول کوچک‌تر به نظر می‌رسد. اما این‌طور نیست. تقریباً می‌توان گفت که از نظر گنجایش فضای داخلی این دو سدان چهاردرب تفاوت زیادی با هم ندارند. بازهم همان کنترلرها روی فرمان قرار گرفته و تفاوت اصلی در صندلی‌ها و فضای سرنشینان جلو است.

شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید بی ام و 730li کلیک نمایید.

مقایسه مشخصات فنی و پیشرانه

به بخش پیشرانه و جزئیات فنی این دو خودروی آلمانی می‌رسیم. در بی ام و 330i از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم موتور 1998 سی‌سی استفاده شده است. این ماشین دیفرانسیل عقب بوده و پیشرانه آن، توان تولید قدرتی معادل 252 اسب بخار و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب آن از حالت سکون تا صد کیلومتر بر ساعت 5.8 ثانیه بوده و حداکثر سرکت این سدان روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. وزن این خودرو 1459 کیلوگرم بوده و مصرف آن در هر صد کیلومتر به‌صورت سوخت ترکیبی 5.8 لیتر می‌باشد. حجم باک بی ام و 330 نیز 60 لیتر است.
خوب به سراغ بی ام و 730 می‌رویم. پیشرانه این سواری 4 سیلندر و 16 سوپاپ، حجم موتور آن 1998 و تنفس پیشرانه به‌صورت توربو شارژر می‌باشد. حداکثر قدرت تولیدی در این خودرو 258 اسب بخار و گشتاور آن به 400 نیوتن متر می‌رسد. بی ام و 730i در عرض 6.3 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن مانند مدل قبلی روی 250 کیلومتر بر ساعت تنظیم گردیده است. ضمن این که وزن این خودرو نسبت به مدل قبلی بیشتر و 1795 کیلوگرم می‌باشد. مصرف سوخت 6.2 لیتری موجب می‌شود که حالا با نگاه دقیق‌تر به جزئیات تفاوت‌های بیشتری میان این دو خودرو را شاهد باشیم. حجم باک آن نیز 78 لیتر می‌باشد.

شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید بی ام و 330i کلیک نمایید.

مقایسه آپشن‌ها و ویژگی‌های ایمنی

bmw 730li

بی او و سری 7 یکی از پرامکانات‌ترین و جذاب‌ترین خودروهای حال حاضر بازار ایران می‌باشد. این خودرو پر از امکانات جانبی و آپشن‌هایی است که نظیر آن را در بین رقبا نمی‌توانید ببینید. استفاده از دوربین 360 درجه، سردکن برای صندلی عقب و جلو، ماساژور و رادارهای جلو و عقب و در نهایت رادار عابر پیاده و خطوط موجب شده است که بی ام و از سوی منتقدین واقعاً تحسین‌برانگیز تلقی شود.
از طرفی سقف این خودرو پانوراما بوده و مانیتورهایی برای سرنشینان عقب تعبیه شده‌اند. بهره‌گیری از سیستم صوتی حرفه‌ای و کیسه‌های هوا در بخش راننده، سرنشین جلو، زانو و نمونه پرده‌ای باعث می‌شود که این خودرو از هر نظر نیازهای شما را رفع کند. ضمن این که سیستم تهویه این ماشین نیز 4 حالته بوده و در صورت نیاز درون خودرو را با تهویه مطبوع خوش‌بو می‌کند.
در برابر این امکانات خودروی بی ام و 300i دارای کیسه هوا دقیقا به همان فرمی که اشاره شد بوده، صفحه نمایش بزرگ و سیستم حرفه ای هارمن کاردن نیاز های شما را در بخش چند رسانه ای برطرف کرده و گرمکن صندلی، سنسور نور و باران، کروز کنترل و سانروف نیز به صورت پیش فرض روی این خودرو در دسترس است. بعلاوه امکان ورود بدون کلید و روشن کردن با دکمه استارت نیز در هر دو مدل بی ام و ها یک قابلیت جذاب است.

نتیجه‌گیری

بی ام و 330i

اگر قصد خرید خودروی لوکس وارداتی در بازار ایران را دارید. باید به چند مسئله دقت کنید. نخست این که فروشنده به شما خدمات پس از فروش مناسبی ارائه داده. قیمت مناسب و غیرمعمول نباشد و ضمن این که از هر نظر ماشین سالم و با گارانتی باشد. کارچ برای اطمینان حداکثری مشتریان گرامی به شما تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت، تضمین پایین‌ترین قیمت و گارانتی اصالت خودرو را می‌دهد. همین‌طور پس از خرید ارتباط ما با شما قطع نخواهد شد و می‌توانید از خدمات تیونینگ، تعمیر و تامین قطعات جانبی با تخفیف استفاده کنید.
در نهایت قصد جمع‌بندی تمامی گفته‌ها و انتقادات به این خودروها را داریم. بی ام و سری 7 از جدیدترین و باکیفیت‌ترین خودروهای این شرکت است. امکانات آن بسیار بالا و پیشرانه با حجم نسبتاً کمی که دارد توان تولید قدرت بی‌نظیری را از خود ارائه داده. ضمن این که این خودرو از نظر طراحی ظاهری یکی از بهترین‌ها در بازار ایران است. در مقابل قیمت این خودرو و حتی برادر کوچک ترش بالا بوده. هزینه نگه‌داری آن سخت و موتور در برابر این وزن کمی ضعیف است. اما واقعاً این ضعف محسوس نیست. در واقع از بی ام و انتظار می‌رفت که با این ساختار و قیمت موتوری قدرتمندتر در این خودرو مورداستفاده قرار دهد.
بازهم یک نقد بزرگ به مدل 330i استفاده از یک ظاهر تکراری، موتوری معمولی و البته قیمت بالا است. اما در باقی موارد بی ام و در این خودرو از بالاترین سطح امنیت و امکانات استفاده کرده است. آپشن‌ها بی‌نظیر بوده و در بررسی‌های انجام شده در سیستم تعلیق هیچ نقصی مشاهده نشده است. درصورتی‌که قصد تهیه یک خودروی اصیل المانی را دارید. باید به یا داشته باشید که در کنار بنز و پورشه، بی ام و یکی از اصیل‌ترین و بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. قطعاً با خرید این خودرو آن‌قدر مجذوب کیفیت آن می‌شوید که نقص‌های هرچند اندک آن را فراموش خواهید کرد. 

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما