خودروهای کلاسیک مرسدس بنز
هشتم آبان
|
0 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

خودروهای کلاسیک ماشین‌های جذاب قدیمی هستند که برای قشر زیادی از مردم سرشار از خاطرات زیبای بخشی از زندگیشان است. البته در سراسر جهان برای این دسته از خودروها تعریف های متفاوتی بیان شده است برای مثال کشور آمریکا خودروهایی را که سن آن ها بین 50 الی 60 سال باشد را خودروی کلاسیک می‌نامد. خودروهای کلاسیک در نگاه نخست برای تمامی اشخاص جذاب هستند چرا که اصالت را به رخ می‌کشند و نماینگر پیشرفت چشمگیر بشر هستند که سبب می‌شود احساس خوشایندی در ما به وجود آید. با کارچ همراه باشید تا برترین خودروهای کلاسیک مرسدس بنز و خاطرات آن ها را در طی سالیان دراز مرور کنیم.

آشنایی با کمپانی مرسدس بنز


از باکلاس ترین و معروف ترین کمپانی‌های تولید خودرو، شرکت مرسدس بنز است که سابقه کار آن به قرن 19 میلادی بازمی‌گردد. در آن زمان که گاری و اسب وسیله حمل و نقل مردم بود این شرکت راه اندازی شد و به عبارتی اولین خودرو را اختراع و تولید نمود. خودروهای مرسدس بنز با ظاهری شیک و فاخر از استاندارهای عملکرد بالایی برخوردار هستند و در سراسر جهان وجود دارند. خودروهای بی نقص، زیبا و لاکچری که در پستی بلندی های خیابان‌های شهر خودنمایی می‌کنند. امروزه ماشین‌های مرسدس بنز جز لاکچری ترین خودروها در کشورمان محسوب می‌شوند، کیفیت عالی خودروهای بنز غیر قابل انکار است تا جایی که از این خودروها به عنوان ماشین پلیس نیز در ایران استفاده می‌شود.
معرفی برترین خودروهای کلاسیک مرسدس بنز
با وجود اینکه مرسدس بنز امروزه خودروهای کم نظیر، با ظاهری امروزی‌تر، جذاب تر و پر سرعت‌تر روانه بازار کرده است اما هنوز هم خودروهای کلاسیک این شرکت طرفداران مخصوص خود را دارند و  در بین مردم محبوب هستند. با ما همراه باشید تا با برترین های تاریخ این کمپانی آشنا شویم.


بنز ولو


این خودرو در سال 1892 ساخته شد که نخستین خودرو استانداردسازی شده در حوزه خودروسازی تا به آن روز بود. در آن دوران مردم و منتقدان آینده ای برای چنین خودروهایی که بدون اسب کار می‌کردند نمی‌دیدند برخلاف امروز که نمی‌توان زندگی بشر را بدون ماشین متصور شد.

کارل بنز بنیان گذار این کمپانی بنز ولو را با وزن سبک و بسیار محکم تولید کرده بود و هدفش این بود که بتواند تعداد زیادی از آن را با قیمت مناسبی به فروش برساند. تعداد فروش این خودرو به 201 دستگاه رسید که موفقیتی بزرگ در آن دوران به حساب می‌آمد و همین امر هم سبب مشهوریت و انگیزه برای این شرکت سازنده شد.

بنز بلیتزن


رعد و برق کمپانی بنز ظاهری دلفریب و قدرتی شگفت انگیز و سرعتی همچون باد داشت. این خودرو که در سال 1909 ساخته شد یک حریف غدر برای رقیبان بنز بود که با تولید خودروهای مسابقاتی درصدد تهدید سهم بنز از بازار بودند. مرسدس بنز هم که اهل عقب نشینی نیست با تولید بلیتزن به جنگ با رقبایش در پیست مسابقاتی رفت.

 نام این خودرو که برگرفته از اسم رعد و برق است در پیست خودروها، رقبای هم‌نوعش را شکست داد و توانست رکورد سریع ترین خودرو را ازآن خود کند. این خودرو از قطارها و هواپیمای زمان خود نیز سریع تر میرفت. محال است به سراغ کلکسیون داری از خودروهای کلاسیک بروید و این ستاره زیبا را در بین خودروهایش پیدا کنید چرا که تنها شش دستگاه از آن ساخته شد که چهارتای آن هنوز باقی است. خودرویی زیبا، محکم و سریع که قیمتی بالاتر از قیمت خودروهای ماقبل از خود داشت. بلیتزن تا 8 سال بعد از آن مسابقه نیز رکورد خود را حفظ کرد.

مرسدس بنز اس اس کی


اس اس کی یکی از دیگر خودروهای مسابقاتی کمپانی مرسدس بنز می باشد که امروزه جز برترین خودروهای کلاسیک این شرکت محسوب می‌شود. این خودرو با قیمت گران و سواری منحصر به فرد در دوران خود به سرعت به شهرت رسید و طرفداران زیادی پیدا کرد. تاریخ ساخت این ماشین در  اواخر سال 1928 متولد شد و توانست در سال 1999 جز 26 نامزد جهت عنوان ماشین قرن شود. حجم موتور این خودرو شش سیلندر برابر با 7.1 لیتر بود و قدرت تولیدی آن نیز برابر با 197 اسب بخار بود.

حدود 33 دستگاه از این خودرو ساخته شد که بیشتر آن برای مسابقه‌ها به کار گرفته شد. تعداد محدودی از این خودرو خوش سیما باقی مانده است. درسال 2004 یک نمونه از اس اس کی در یک حراجی به مبلغ هت و نیم میلیون دلار به فروش رسید.

مرسدس بنز 130


کرسدس بنز 130 یکی از دو خودرو نخست این شرکت بود که در آن از طراحی موتور عقب استفاده شده بود. ظاهر این خودرو شاید تغییر آنچنانی نسبت به هم نوع‌های ماقبلش نداشت اما باطن آن کاملا فرق کرده و برعکس شده بود. این خودرو با همتا خود یا همان بنز 500 کا در سال 1934 در نمایشگاه خودرو منلین حضور یافت.

مرسدس بنز 500کا


این خودرو با ظاهری لوکس در آن زمان الهام گرفته از خودرو اس اس کی بود که با هدف قراردادن ثروتمندان منلین روانه بازار شد. در سال 1934 در نمایشگاه منلین از آن پرده برداری شد. این خودرو موتور 8 سیلندری داشت که به صورت سوپر شارز طراحی شده بود و حداکثر قدرت گشتاور ان به 160 اسب بخار می‌رسید. فروش این خودرو برای ثروتمندان کاملا موفق بود و همین امر نیز موجب شد تا مرسدس بنز به تولیدکننده خودروهای لوکس شهرت بگیرید و از ماشین‌های جدید و لوکس تر خود رونمایی کند.

مرسدس بنز 260 دی


بنز 260 دی را می‌توان یکی از طراحی‌های هوشمندانه مرسدس بنز دانست. در آن دوران بخاطر کمبود جایگاه‌های سوخت راننده‌ها بیشتر از هرچیزی نگران مصرف سوخت خود بودند تااینکه مرسدس بنز با تولید این خودرو چاره ای برای آن اندیشید. مرسدس بنز 260 دی یک خودرو با موتور دیزلی بود که باک پر آن می‌توانست تا مسافت 500 کیلومتر را به راحتی طی نماید. مصرف سوخت کم این خودرو در درجه اول مورد توجه رانندگان تاکسی آن زمان‌ها قرار گرفت و توانست به فروش خوبی نیز دست یابد. این خودرو با ظاهر بانمک و مهربان خود به سرعت در دل مردم جا پیدا کرد و تا به امروز نیز ماندگار شد.

مرسدس بنز 300 اس‌ ال


این خودرو زیباترین ماشینی بود که مرسدس بنز آن را ساخته و در سال 1954 روانه بازار کرده بود. زیبایی غیرقابل وصف این خودرو به سرعت سبب مشهوریت آن شد. ایده اولیه تولید این خودرو با همفکری با جناب مکس هافمن به نتیجه رسید که فروشنده خوئروهای خارجی در ایالات آمریکا بود. این خودرو برخلاف رونمایی‌های قبل مرسدس بنز برای اولین بار در نمایشگاهیی در نیویورک پرده برداری شدو ویژگی بارز و محبوب 300 اس ال درب های شبیه به بال پرنده آن بود. در این خودرو از یک موتور با حجم 3 لیتری استفاده شده بود که از طراحی چهارزمانه برخوردار بود و اولین اتومبیلی بود که با این ویژگی‌ها از سیستم تزریق سوخت به صورت مستقیم بهره برده بود. سرعت این خودرو به225 کیلومتر در ساعت می‌رسید که آن را تبدیل به سریع‌ترین خودرو آن زمان کرده بود.

مرسدس بنز 190 اس ال


یک سال بعد از تولید خودرو 300 اس‌ ال یعنی در سال 1955 مرسدس بنز 190 اس ال روانه بازار شد. قابلیت‌های این خودرو دلربا هرچند چنان پیشرفته نبود اما توانست به محبوبیت بالایی به اندازه برادران قدیمی تر خود برسد. ناگفته نماند این ماشین اولین اتومبیلی بود که مرسدس بنز بعد از جنگ به صورت کامل طراحی و تولید کرد. موتور این خودرو 6 سیلندر بود و حجمی برابر با 3 لیتر داشت. ویژگی که امروزه باعث شده است تا قیمت این خودرو کلاسیک مرسدس بنز زیاد باشد این است که تمامی مدل‌های این خودرو به صورت سفارشی و در عین ناباوری کاملا دست ساز ساخته می‌شد که ارزش آن را دو برابر کرده  است.

مرسدس بنز 180


از دیگر خودروهای کلاسیک مرسدس بنز است که در سال‌های 1954 تا سال 1959 ساخته و روانه بازار شد. این خودرو شروع کننده نسل جدیدی از خودروهای مرسدس بنز بود که بعدها به پونتون معروف شدند. این ماشین‌ها بیشتر به خوودروهای قبل از جنگ شباهت داشتند و به کار گرفتن گلگیرهای بزرگ در آن‌ها اهری امروزی به آنان بخشیده بود. اغلب اشخاص این خودرو را جد بزرگ کلاس ای مرسدس بنز می‌دانند. این خودرو به فروش خوبی رسید اما به دلیل اینکه در سری خودروهای لوکس قرار نداشت چنان محبوب نشد.

مرسدس بنز دبلیو 111


یک خودرو شیک و البته مدرن در زمان خودش که مطابق با سلیقه مشتریان اروپایی و آمریکایی طراحی شد. این خودرو به جان سرنشین‌های خود اهمیت ویژه ای می‌داد و جز خودروهای ایمن مرسدس محسوب می‌شد. طراحی زیبای این خودرو بیشتر در قسمت پشتی آن به چشم می‌آید که شبیه به دم ماهی است. این خودرو بعدها سبب شد تا مرسدس بنز نمونه‌های کابریوله و کوپه آن را نیز بسازد با این تفاوت که موتورهای آن ها بسیار قدرتمندتر از این نمونه‌های قدیمی بودند. این خودرو پر طرفدار تا 370000 دستگاه نیز به فروش رسید و امروزه نیز بسیار محبوب است و در بسیاری از موزه‌ها و کلکسیون دار ها نمونه آن وجود دارد.

مرسدس بنز SLR مک لارن


امروزه بارها نام خودروهای مک لارن مرسدس بنز را شنیده‌اید. این خودرو که در سال 2009 تولید شد. شتاب این خودرو برابر با 3.8 ثانیه است و نهایت سرعت آن برابر با 317 کیلومتر بر ساعت میباشد. این ماشین با طراحی ظاهری کشیده و نمای پشتی ساده به سرعت در میان مردم جا پیدا کرد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. این خودرو را می‌توان آغاز گر نسل‌های جدید خودروهای مرسدس بنز دانست.

 

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما