تاریخچه خودروسازی پورشه
شانزدهم مهر
|
2 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

برند شرکت خودرو سازی پورشه، همواره در مسابقات بزرگ اتومبیل‌رانی حضور داشته است. پورشه تاکنون 19 بار قهرمان مسابقات هانز شده است. همچنین این شرکت یکی از تیم‌های مطرح شناخته شده در مسابقات رالی پاریش دار به شمار می‌رود.

پورشه، این اسم در ذهن خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای را تداعی می‌کند. این برند در حال حاضر یکی از سودآورترین کمپانی‌های خودروسازی جهان است. شروع این برند از 8 ژوئن سال 1948 آغاز شد. رودستر شماره 1،  اولین مدل از سری 356 اتومبیلی که دارای دو درب و بدون سقف و پنجره بود که عنوان اولین خودرو تولیدی این کمپانی را از آن خود کرد.
اولین پورشه تنها چند سال پس از جنگ جهانی، یعنی در زمان محرومیت اقتصادی ساخته شد. به‌مرورزمان خودروهای فردینالد پورشه (مؤسس پورشه) در بازارهای مختلف جای خود را پیدا کرد و توانست به فروش خوبی دست پیدا کند.

رشد و جهش تولید در برند پورشه


یکی از جهش‌های این برند در زمینه فناوری زمانی رخ داد که در سال 1988، پورشه 911 کاره عرضه شد که اولین خودرو این شرکت بود که از فناوری انتقال قدرت چهار دیفرانسیل استفاده می‌کرد.
درصورتی‌که مایل به خرید خودروهای لوکس آلمانی در کشور ایران هستید، احتمالاً می‌دانید که چه پروسه سختی را پیش و رو دارد. کارچ به‌عنوان یک سیستم مدیریت خرید آنلاین به شما اجازه دریافت مشاوره‌های رایگان و بررسی خودروهای موجود در سبد خرید را می‌دهد.
پس از آن که مورد انتخابی‌تان نهایی شد می‌توانید نسبت به ثبت سریع سفارش در عرض چند ثانیه اقدام کنید. پس آن با پرداخت آنلاین نیاز به انجام هیچ کار اضافه‌ای نخواهید داشت. مطابق همان چیزی که در فاکتور الکترونیکی برایتان ارسال می‌شود. در کمترین زمان ممکن و بدون معطل شدن در ماراتن گمرک و مشکل واردات خودروها ماشین را درب منزل تحویل بگیرید.

موسس پورشه

فردیناند پورشه

فردینالد پورشه، مهندس خودروسازی اتریشی بود. او کسی بود که در دنیای خودروسازی با طراحی‌های فوق‌العاده‌اش غوغا به پا کرد. همچنین وی بسیاری از طراحی‌های تاریخی را در دنیای خودروسازی با نام خود به ثبت رسانده است. فردینالد، با 17 سال کار مستمر برای یک شرکت بزرگ صنعتی که بعداً مدیریت کل آن را بر عهده گرفت.  اولین لیموزین‌های آیرودینامیکی و با کارایی بالا را ساخت.
در سال 1900 توانایی فردینالد به‌عنوان مهندس، توجه جامعه بین‌المللی در پاریس را به خود جلب کرد. استفاده از موتوری که وی طراحی کرده بود، توانست توجه و نظر زیادی از متخصصان در نمایشگاه بین‌المللی سال 1900 را به سمت خود جمع کند.

اولین خودروی تولید پورشه


این برند، اولین خودرویی که به‌صورت جدی به بازار عرضه کرد، یک خودرو اسپرت بر مبنای فولکس‌واگن قورباغه‌ای بود. این خودرو در سال 1947 طراحی شد. فردیناند پورشه

این مدل از یک موتور چهارسیلندر هوای خنک باقدرت 40 اسب بخار نیرو می‌گرفت که در قسمت عقب خودرو نصب شده بود. این خودرو اولین خودرویی بود که شرکت خودرو سازی پورشه به‌صورت جدی به نام پورشه مزین گشت.
رهبر وقت آلمان نازی، از فردینالد پورشه تقاضا کرده بود که خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان توانایی خرید آن را داشته باشند؛ بنابراین شرکت تأسیس شده، فولکس‌واگن نامیده شد که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم است.

 

تاریخچه لوگوی پورشه

لوگوی پورشه

لوگوی این شرکت که تشکیل شده از تصویر یک اسب، شاخ‌های مشکی و خطوط مشکی و قرمز است. شاخ‌های مشکی مانند شاخ گوزن هستند و رنگ‌های تشریفاتی قرمز و سیاه به‌منظور تمجید از شوابن خانه دوم خانواده پورشه طراحی شده‌اند. همچنین اسب سیاه بر روی سپر زردرنگ مظهر قدرت و پیشروی پورشه است.
از زمانی که فردینالد این لوگو را برای شرکت خودروسازی پورشه طراحی کرد و ایده آن را داد، نشان شهر اشتوتگارت و ایالت ورتمبرگ را سرلوحه کار خود گذاشت.

روند توسعه پورشه از ابتدا تا کنون

فردینالد، با ویژگی‌های کار اصولی و دقیق و همچنین روحیه خستگی‌ناپذیر و نبوغ و استعدادی که داشت توانست به چنان مرحله‌ای از شهرت و موفقیت برسد که در مدت کوتاهی به دریافت 2 عنوان دکتری افتخاری از دانشگاه‌های وین و اشتوتگارت نائل گردید.
از روند پیشرفت شرکت خودروسازی ای برند می‌توان به پورشه تایکان اشاره کرد که در حال حاضر به بهترین خودرو پورشه سوپر اسپرت جهان معروف است.
شرکت خودروسازی پورشه، از زمان تأسیس کارخانه تاکنون با ساخت خودروهای سرعتی و بی‌نظیری که به بازار عرضه کرده، توانسته خود را نماد شادابی، جوانی و به‌روز بودن جلوه دهد.

بهترین خودرو سوپر اسپرت برقی پورشه

پورشه تایکان

تایکان که اولین خودرو برقی پورشه آلمان است، به‌عنوان بهترین خودرو سوپر اسپرت سال معرفی شد. تایکان اولین خودرو برقی شرکت پورشه است که بالاترین سرعت شارژ شدن را در میان خودروهای برقی دارد. 
پورشه Mission E که بعداً نام آن به مدل تایکان تغییر پیدا کرد، در سال 2015 میلادی به‌صورت یک طرح مفهومی در نمایشگاه جهانی خودرو معرفی گردید. در شهریورماه سال 1398 شمسی، پورشه خودروی خود را به‌عنوان بهترین سوپر اسپرت برقی به همگان معرفی کرد. (به زبان ساده، باگذشت حدود 4 سال، این شرکت محصول نهایی را با نام تایکان راهی بازار نمود.)
پورشه سعی دارد با این خودرو انقلابی را در میان خودروهای خود در بازار ایجاد کند. تایکان، خودرو پرشتاب برقی پورشه دارای دو موتور برقی است که این قابلیت را دارد که 616 اسب بخار و هزار نیوتن متر گشتاور تولید کند.
پورشه تایکان حتی نسبت به دیگر پورشه‌ها هم در این زمینه بهتر طراحی شده است. در طراحی بدنه هم پورشه، با روشی هوشمند خودرو را طراحی کرده است تا جریان هوا برخی بخش‌ها را از جمله باتری‌ها و سیستم ترمز خودرو را خنک نگاه دارد.
پورشه تایکان، دارای باتری‌هایی است که در کف خودرو طراحی و قرار گرفته‌اند که این قابلیت کمک می‌کند تا بخش زیرین سنگین‌تر باشد و با این روش ابتکاری خودرو از هندلینگ و پایداری بیشتری برخوردار است.

پرفروش‌ترین مدل‌های این خودرو در ایران و دنیا

پورشه ماکان

شرکت پورشه البته در ایران نیز بسیار محبوب است. شاید سطح کیفی و همین‌طور پایه استاندارد قابل اعتمادی که این شرکت در محصولات خود به کار می‌رود، طراحی بی‌نظیر، انتقال بهتر حس لوکس بودن و همین‌طور امنیت اصلی‌ترین مواردی است که سبب می‌شود پورشه علاوه بر دنیا در ایران نیز موفق باشد.
جالب است بدانید که پورشه ماکان در صدر این لیست قرار دارد. محصولی که در سال 2018 میلادی توانست بیشترین رقم را در بین دیگر شاسی‌بلندهای لوکس به خود اختصاص دهد. حال این محصول در مدل‌های صفرکیلومتر و کارکرده نیز در ایران موجود است. البته که امکانات خاص، طراحی و البته علاقه مردم ایران به خرید خودروهای بزرگ و کراس‌اوور سبب شده است که این خودرو چنین جایگاهی را به دست آورد.

برای مطالعه دقیق نقد و بررسی و خرید پورشه ماکان به صفحه خودرو مراجعه کنید.

چرا پورشه موفق است؟

خودروهای پورشه

حضور همیشگی این برند در بین شرکت‌هایی که برای اولین‌بار از یک تکنولوژی استفاده می‌کنند یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایلی است که پورشه را مهم جلوه می‌دهد. در واقع فردیناند پورشه در سال 1899 نخستین نسل از خودروهای هیبریدی و الکتریکی را به چرخه تولید رساند، اما آن‌طور که بایدوشاید سروصدا نکرد. ازاین‌رو آن‌ها سعی کردند تا بیشتر تمرکز خود را روی مدل‌های درون ساز بگذارند.
فردیناند پورشه همین‌طور قواعد بازی در دنیای اتومبیل‌رانی را بر هم زد. تا پیش از او همه علاقه‌مندان به برگزاری مسابقات جهانی اتومبیل‌رانی فکر می‌کردند که هر چه خودرو بزرگ‌تر باشد و توان آن نیز بالاتر، می‌تواند در این تورنمنت‌ها موفق‌تر باشد. درصورتی‌که او مدل منحصربه‌فرد خود را طراحی کرد و همین مسئله باعث شد که در 43 مسابقه پیروز از میدان خارج شود.
همین‌طور اعجاب‌انگیز خواهد بود که بدانید این برند یکی از موفق‌ترین و برترین برندها در زمینه تولید خودروی اسپرت و کسب عنوان قهرمانی در مسابقات است. 24000 عنوان قهرمانی رقمی است که باتکیه‌بر دانش و اراده آقای پورشه به دست آمد. ایده استفاده از ایربگ برای سرنشین‌های جلو نیز نخستین‌بار توسط شرکت پورشه در مدل 944 البته در کشور امریکا عملی شد. یعنی تا پیش از آن هیچ یک از خودروهای بازار پهناور امریکا، دارای امکان حفاظتی ایربگ نبودند.
 

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما