آشنایی با بهترین خودروهای چینی در بازار ایران
بیستویکم آذرماه
|
0 نظر
نوشته شده توسط : زهرا پروانه 1

آشنایی با بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران

چین کشوری که امروزه توانسته است با انواع محصولات خود سراسر جهان را تسخیر کند. این کشور در زمینه تولید خودرو نیز بسیار کارآمد عمل کند به نحوی که امروزه توانسته است هم رده تولیدات برتر کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه و حتی آلمان قرار گیرد. تمامی استانداردهای جهانی در تولیدات این کشور به طور کامل رعایت شده است و به همین خاطر است که توانسته به راحتی در بازار فروش جهانی جا خوش کند. در این کشور کمپانی های بزرگی وجود دارد که شاید نام برخی ازآن ها تا به حال بارها به گوشتان خورده باشد. کارچ در این مقاله قصد دارد برترین برندهای خودروسازی چینی و خودروهای چینی در بازار ایران را به شما معرفی کند.

برندهای مختلف خودروهای چینی

در ایران برندهای مختلفی از خودروهای چینی تولید و روانه بازار شده‌اند که در این بین می توان به هیوندای، جک، جیلی، ام جی، نیسان، چری و ... اشاره کرد. طبق بررسی های به عمل آمده محبوب‌ترین برند در بین کاربران ایرانی با اختلاف برند چری است که سهم 33 درصدی را در بازار جهانی به خود اختصاص داده است و در کشور ما نیز سهم 55 درصدی در بازار را در اختیار دارد. برندهای دیگری همچون بی وای دی، برلیانس، فاو، گریت وال، هایما، دانگ فنگ، زوتی و ... نیز در ایران فعالیت های فراوانی داشته اند و در این بین برندهای دیگری نیز همچون دامای، هافیف بایک و سایک نیز در رقابت و تلاش هستند تا بتوانند به بازار فروش خودرو کشورمان راه یابند.

بهترین خودروهای چینی در بازار ایران

احتمالا شما هم در هنگام خرید خودرو با انواع خودرو چینی در بازار مواجه شده‌اید و برای خرید آن وسوسه شده‌اید اما  انتخاب خودرو از میان این همه گزینه انتخابی کار چندان راحتی نیست در نتیجه کارچ سعی کرده است با معرفی 10 خودرو چینی در بازار ایران شما را در خرید آن ها راهنمایی کند.

خودرو MG GT

خودرو ام جی جی تی یک کامپکت بی نظیر از چشم بادامی ها است که در بازار کشورمان شاهد آن هستیم. این شرکت تولید کننده خودرو چینی در گذشته توانسته بود با تولید خودروهای سدان اسپرت توجه همگان را به خود جلب کند و به لطف آن این خودرو نیز در سراتاسر جهان دیده شد و توانست در بازار ایران حضور یابد. این خودرو در دو تیپ 2017 و 2016 آماده فروش می باشد. پیشرانه موتور این خودرو به صورت توربوشارژر است که ظرفیت 1.5 لیتری دارد و حداکثر قدرت آن به 127 اسب بخار می رسد. همچنین گشتاور آن نیز برابر با 210 نیوتن متر است.
 
سرعت 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو چینی ظرف 10 ثانیه علاقه مندان به سرعت را ناامید کرده است اما به نوبه خود رده بندی بالایی را به خود اختصاص داده است. ظاهر این خودرو چینی بسیار لوکس و زیبا است و منحنی های بدنه ان بر جذابیت آن بسیار افزوده است و چراغ های ان نیز فرمی تقریبا تهاجمی دارد اما نگاهی خشن به شما عرضه نمی کند.

خودرو BYD E6

این برند را احتمالا تا به حال نشنیده اید هرچند که در کشور چین و در بین چینی ها از شهرت بسیاری برخوردار است و محبوبیت بالایی نیز در بین مردم این کشور دارد. این خودرو در حقیقت یک ون مدرن است که به صورت تمام برقی طراحی شده است و طبق گفته کمپانی سازنده باتری های آن 90 کیلوواتی است و بار هر بار شارژ کامل قادر خواهد بود مسافت 400 کیلومتری را طی کند. موتور برقی این ون قدرتی برابر با 121 اسب بخار دارد و حداثر نیروی گشتاور ان برابر ب 450 نیوتن متر است.
در کمال ناباوری حداکثر سرعت این خودرو به 140 متر بر ساعت می رسد. این خودرو دارای یک کابین بزرگ است و ظاهر آن نیز بسیار شبیه به دیگر خودرو های ونی است که تاکنون دیده‌اید و می توانید برای مسافرت های کاری و خانوادگی و ... از آن استفاده نمایید.

خودرو BYD F3

بگذارید شما را با جذاب ترین خودرو این کمپانی چینی آشنا کنیم. این خودرو جذاب و دوست داشتنی ظاهری محکم و نیمه خشن دارد که سبب شده است طرفداران بسیاری را کسب کند. جلو پنجره ای با طرحی مدرن در ترکیب با چراغ های اصلی هیجان انگیز و چراغ های زنون آن را به یک خودرو های لوکس تبدیل کرده است که قدرت و هنر و البته سرعت را به رخ می کشد، اما بهتر است گول ظاهر فریبنده این خودرو را نخورید چرا که در باطن آن به همان خوبی که نشان داده می شود نیست اما با این حال در حالت کلی جز بهترین ها جا خوشکرده است.
البته به این زودی هم ناامید نشوید این خودرو پیشرفت صنعت چین را در این حوزه به رخ می کشد شاید اگر در موارد سازنده آن از متریال درجه یکی استفاده می شد با چنین اتفاقات و توصیف هایی رو به رو نمی شد. از آپشن های این خودرو می توان به سانروف، نمایشگر 8 اینچی، دوربین عقب و ... را نام برد که در کنار جعبه دنده 5 سرعته دستی و پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 107 اسب بخار شما را مجذوب خود می کند.

جیلی GC6

جیلی GC6

این خودرو که ظاهر جذابی هم ندارد طبق خبرهای منتشر شده تنها به خاطر ورود به بازارهای خاصی همچون روسیه و ایران تولید شده است و به همین خاطر در سایت رسمی کمپانی جیلی نیز نامی از این خودرو برده نشده است.
 ظاهر این خودرو با چراغ های دایره ای شکل آن واقعا ناامید کننده است اما در قیاس با سیر زیادی از خودروها بسیار برتر است. موتور این خودرو تنفس طبیعی دارد و ظرفیت آن برابر با 1.5 لیتر است و قدرتی برابر با 105 اسب بخار تولید می کند و برای رانندگی در جاده و خیابان کاملا مناسب است.

جک S3

جک S3

این خودرو شاسی بلند کوچک که با تبلیغات کاملا حرفه ای و البته زیاد توانست در دل مردم جا کند امروزه در سراسر ایران به چشم می خورد. داخل کابین این خودرو فضای بسیار راحتی را برای 4 سرنشین فراهم می کند و برخلاف ظاهر ان نمی تواند حضور 5 سرنشین را ساپورت کند. این خودرو دارای  پیشرانه 1.6 لیتری است که قدرتی برابر با 107 اسب بخار دارد. امکان رفاهی این خودرو بسیار مناسب می باشد و به نظر کافی است.

برلیانس کراس C3

این خودرو یک گزینه انتخابی مناسب برای اشخاصی است که می خواهند با هزینه کمی صاحب خودرو بزرگی شوند.  این خودرو چینی با قلب تپنده 1.5 لیتری و قدرت 103 اسب بخاری خود توانسته است توجه قشر کثیری را به خود جلب کند. ظاهر این خودرو کمی کشیده است و شاید نتوان ان را همچون دیگر شاسی بلند¬های موجود به راحتی شناخت و تشخیص داد. از امکانات این خودرو می توان سانروف، ریل باربند، رینگ 16 اینچی، سپر جدید و ... را نام برد.

فوتون ساوانا

این خودرو علاوه بر اینکه در کشورما به فروش بالایی دست یافته است و جز بهترین خودرو چینی موجود در بازار ایران می باشد توانسته است شهرتی جهانی را با خود یدک بکشد. برگ برنده این خودرو کابین بزرگ، راحت و البته جادار آن است که برای رانندگی در جاده های سخت و یا راحت تر بگویم افرود کاملا مناسب است. پیشرانه این خودرو ظرفیت 2 لیتری دارد و از نوع توربودیزل می باشد و گشتاور آن به 1750 دور در ثانیه می رسد و نهایت قدرت آن برابر با 300 نیوتن بر متر است. این خودرو ظاهری غول پیکر و در عیت حال مهربان دارد که شما را جذب می-کند.

جک S5

این خودرو که می توان ان را برادر بزرگ جک اس 3 دانست به سرعت در دل مردم ایران جا باز کرده است. یک شاسی بلند جذاب با ابعادی مناسب و کیفیتی قابل قبول که هزینه مناسبی نیز دارد. این خودرو به صورت توربو طراحی شده است و در بین خودروهای تیز رو می باشد. پیشرانه جک اس 5 به صورت 4 سیلندر توربوشارژر می باشد و حجمی برابر با 2 لیتر دارد و دارای گیربکس 6 دنده دستی است. این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو طراحی شده است و انتقال نیرو ان از طریق محور جلو انجام می شود. با این خودرو می توانید مسافت 180 کیلومتر را در یک ساعت طی کنید.

برلیانس اچ 320

برلیانس اچ 320

این خودرو هاچ بک دوست داشتنی که اتاقک جمع و جوری دارد و با امکانات رفاهی مناسب توانسته است رضایت کاربران را جلب نماید. حجم موتور این خودرو برابر با 1654 سی سی می باشد و در قسمت جلو خودرو قرارداده شده است و از گیربکس 4 دنده اتومات بهره می برد و دارای 4 سیلندر می باشد و نهایت قدرت آن 103 اسب بخار و حداکثر نیروی گشتاور آن برابر با 138 نیوتن بر متر می باشد.
این خودرو با حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت شتاب صفر تا صد خود را در 14.5 ثانیه پر می-کند و برای استفاده درون شهری و خانوادگی البته به شرطی که تعداد اعضای خانواده کم باشد مناسب است.

دانگ فنگ اچ 30 کراس

این خودرو استیشن که ظاهر اسپرتی دارد با گلگیرهای پف کرده خود که دارد توانسته است توجه همگان را به خود جلب نماید. این خودرو را شاید نتوان جزء خودروهای بروز شده حساب کرد اما با این حال از خودروهای تولید داخلی کشورمان بروزتر است. از امکانات این خودرو می توان به صفحه نمایش لمسی، کیسه هوا، بلوتوث، راهنما آینه های جانبی و ... اشاره کرد.

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما