تاریخچه لکسوس، شاخه شرکت خودروسازی تویوتا
دهم آذر
|
0 نظر
نوشته شده توسط : زهرا پروانه 1

لکسوس یک شرکت خودروساز واقع در ژاپن است که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت تویوتا است. این شرکت در سال 1989 توسط ایجی تویودا، وارد صحنه جهانی شد و تا امروز به طور مداوم توسعه یافته است.
در همان سال‌های اول، برند لکسوس وارد 17 کشور مختلف شد، در حالی که امروز در بیش از 90 کشور حضور دارد و همین باعث شده این برند به یک مارک لوکس که دارای اعتبار بین‌المللی است، تبدیل شود.
این شرکت از جوانترین برندها بین شرکت‌ها و برندهای خودروسازی است که خودروهای لوکس طراحی می‌کند. بعلاوه بطور پیوسته در حال توسعه برند خود بوده است، بطوریکه امروزه وارد حوزه تولید قایق های تفریحی اقیانوس پیما نیز شده است.
 

پروژه f1 در تاریخ لکسوس

در آگوست سال 1983 در یک جلسه مخفی در ژاپن، دکتر تویی (رئیس هیئت مدیره تویوتا)، تیمی از استراتژیست ها، مهندسان و طراحان را وارد چالش کرد و از آن‌ها برای وارد شدن تویوتا به حوزه خودروهای لوکس پاسخ خواست. این پروژه f1 نامگذاری شد و یکی از سودآورترین پروژه‌های تویوتا قرار گرفت.
در ابتدا دو مدل کریسیدا و سوپرا از برند لکسوس، وارد بازار شد و فروش رفت. نتیجه این پروژه خودرویی بود که قبل از رونمایی آن در آمریکا، لکسوس LS400 نام گرفت.

در ساخت خودرو LS400 ، تویودا صرف هزینه و زمان بالا را از حد و مرز گذراند. برای مطالعه عادت‌ها و سبک زندگی مصرف‌کنندگان محصولات لوکس، خانه ای در ساحل لاگونا اجاره کردند تا سوژه‌های تحقیق خود را بهتر مشاهده کنند.
 LS400 که فرزند پیوند تحقیقات طولانی روی مشتری و آخرین شیوه‌های مهندسی بود، یک موفقیت عظیم بود.
LS400  با تبلیغاتی کاملا خاص، وارد نمایشگاهی به نام دیترویت 1989 شد، و یکی از جذاب‌ترین خودروهای آن نمایشگاه قرار گرفت. این پیروزی با بهره گیری از 24 تیم مهندسی و کار هزاران کارمند، برروی حدود 450 نمونه به ثمر رسید.
 

روند تولید خودروهای لکسوس

روند تولید خودروهای لکسوس

ویژگی های مثبت برند لکسوس، نسبت به خودروسازی آکیورا که 3 سال زودتر از  برند لکسوس وارد بازار آمریکا شده بود در منحصربه‌فرد بودن آن بود، زیرا برند لکسوس کاملا متفاوت کار می‌کرد.
برخلاف اولین مدل‌های آکیورا که هونداهایی بودند که نشان متفاوت داشتند، لکسوس کمترین ارتباط را با الگوهای طراحی شده تویوتا برقرار کرد و کاری متفاوت از همیشه انجام داد.
با دارا بودن ویژگی هایی مانند ارگونومی، قابل اطمینان و بی صدایی، لکسوس رقیب سرسخت خودروهای وارداتی اروپایی مرسدس بنز و BMW بود.
با ورود پر سر و صدای لکسوس، فروش رقبای اروپایی این برند، به شدت کاهش یافت.
پس از این مدل، مدل‌هایی از قبیل ES250  وارد کار شدند که همراه با LS فروش را به حدی رساندند که به این برند اجازه توسعه شبکه فروش تا 81 فروشگاه را داد.

در سال های اول فروش، خودروهای لکسوس پرفروش‌ترین خودروی لوکس آمریکا بود. اوضاع برای لکسوس و اتومبیل‌هایش به خوبی پیش می رفت و در سال 1991 از دو مدل جدید نیز رونمایی شد SC400 کوپه و ES300 سدان. ES300 به عنوان جایگزین ES250 وارد بازار شد و به سرعت پرفروش‌ترین سدان برند لکسوس لقب گرفت.
لکسوس پس از رونمایی از نسل دوم LS400 و سری GS استوار بر تویوتا آریستو، در سال 1996 با رونمایی از LX450 وارد بخش خودروهای SUV شد.

LX450  خودرویی بزرگ که استوار بر پایه لندکروز 100 بود
 در سال 1998 RX که خودرو کراس اوور پر فروش بر پایه تویوتا کمری بود و نسل جدید GS رونمایی شد. در سال های بعد بهسازی های فنی زیادی از قبیل سیستمی هیبریدی لکسوس بر روی RX400h مدل 2005 ارائه و باعث افزایش فروش قابل توجهی شد.

در تاریخچه لکسوس، این برند در سال 2005 به بازار ژاپن، سایر مناطق آسیا، آمریکای جنوبی، استرالیا و اروپا نیز ارائه شد. تا سال 2007 لکسوس در بیش از 50 کشور حضور داشت.

چگونه برند لکسوس معروف شد؟

برند لکسوس
سال ۱۹۹۰ که اولین سال رسمی برای لکسوس بود، این بخش جدید توانست موفقیت نسبتا خوبی کسب کند. در همان سال، صادرات محدود محصولاتش به کشورهایی همچون سوئیس، بریتانیا، استرالیا و کانادا آغاز شد. سال بعد، این برنده که جای پای خود را محکم کرده بود، اولین مدل کوپه‌اش را با نام SC 400 وارد بازار کرد. از آن سال تاکنون، این برند ۳۰ ساله محبوبیتی باورنکردنی در بین مشتریان خودروهای لوکس در سراسر جهان پیدا کرده است.

جدیدترین تولیدات لکسوس

سال ۲۰۱۰، برند لکسوس تصمیم گرفت مدل‌های هیبریدی بیشتری به بازار عرضه کند. آپریل سال ۲۰۱۴، کراس‌اوور لکسوس NX رونمایی شد، که یک خصوصیت خاص داشت؛ این مدل توربو شارژ بود و اولین محصولی بود لکسوس این ویژگی را در آن قرار داد.
شرکت لکسوس در سال ۲۰۱۷، وعده تولید یکی از مدل‌های پرچمدار خود را به طرفدارانش داد، یعنی مدل دو در LC 500 این مدل که در اواخر سال ۲۰۱۷ تولید شد، ۴۶۷ اسب بخار قدرت داشت.
سال ۲۰۱۹، این برند اعلام کرد که تصمیم گرفته است  برای سال ۲۰۲۱، وارد بازار مکزیک شود.

چهار مدل برتر تولیدات در تاریخچه لکسوس

لکسوس مدل GX
مدل لکسوس   GX در صدر لیست برترین مدل‌ها قرار دارد که یک شاسی بلند جذاب است و تا هفت سرنشین را در کابین خود جا می‌دهد، و در سال ۲۰۰۲ رونمایی شد.
لکسوس مدل RX هیبرید
این مدل که در ابتدا در سال ۲۰۰۷ معرفی شد که در گذر زمان به یک کراس‌اوور تبدیل شد، همیشه در حال ارتقا و بهتر شدن بوده است.

لکسوس مدل RCF
این مدل از برند لکسوس، از سال ۲۰۱۴ که تولید شد تاکنون، یکی از برترین‌های تاریخ این برند شناخته می‌شود.
این طراحی مدل برای استفاده روزانه کاملا مناسب است و البته باید یاد‌آور این باشیم که این ماشین یک خودرو اسپرت است.

لکسوس مدل LS 400
اولین مدل، LS  نام داشت؛ این مدل پرطرفدار، برای رقابت با تمامی سدان‌های بزرگ و لوکس طارحی و تولید شده است و برای اولین بار، در سال ۱۹۸۹ تولید شد.

لکسوس، پرفروش‌ترین برند ژاپن

لکسوس در حال حاضر پرفروش‌ترین برند لوکس خودرویی ژاپن است به طوری که از برندهایی مانند آکورا از هوندا و اینفینیتی از نیسان نیز فراتر رفته است. از جمله بزرگ‌ترین افتخارات شرکت لکسوس کسب عنوان «مورد اعتقادترین برند دنیا» از موسسه JDPOWER در سال 2017 بود.
محصولات این شرکت بزرگ از گذشته تا به امروز جوایز متعددی را در زمینه طراحی، فروش و خدمات پس از فروش نصیب خود کرده است.

مقاله "تفاوت کلاس سدان و کوپه در خودروها" را از دست ندهید!

نامگذاری خودروهای لکسوس

برای تعیین  نام مناسب این برند، از یک شرکت مشاوره، کمک گرفتند و نام آلکسیس در بین عناوین برتر مشاهده شد، اما نگرانی‌هایی هم درمورد این نام وجود داشت، زیرا نام یک شخصیت محبوب در یکی از برنامه‌های تلویزیونی محبوب آن دوره بود. بنابراین تصمیم گرفتند که حرف A را از نام آلکسیس برداشته و i را با u جایگزین کنند تا لکسوس شکل بگیرد، و اینگونه تصمیم نهایی تصویب شد و برند این شرکت به نام لکسوس  انتخاب شد.

به طور کلی دسته‌بندی مدل‌های مختلف خودروها در برند لکسوس را می‌توان به موارد زیر دسته‌بندی کرد:
خودروهای سدان  IS، ES، GS، LS
خودروهای شاسی‌بلند  RX، LX و GX
خودروهای هیبرید CT-h ، HS-h، RX-h، GS-h، LS-h
خودروهای پرفورمنس F،  IS-Fو  LF-A
خودروهای کانورتیبل  IS-C
این شرکت در طی یکسال اول در 17 کشور مختلف، معرفی و فروش انجام داد، سپس با چالشی که رئیس این شرکت راه انداخت و بهترین ماشین‌های دوره‌ی خود را با آپشن‌های فوق‌العاده تولید کرد، به مرور زمان پیشرفت عظیمی داشت و در حال حاضر در 90 کشور مختلف شناخته شده و از پرفروش‌ترین خودروهای تویوتا می‌باشد.

نام شرکت : لکسوس
سال تاسیس : 1989
موسس و مدیر شرکت : ایجی تویودا

 

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما