انواع مدل‌های بی ام و کروک در ایران
هشتم مهرماه
|
0 نظر
نوشته شده توسط : حسن میرزایی

داشتن خودروهای بی ام و کروک  این امکان را به ما می‌دهد، زمانی که می‌خواهیم در یک جنگل رانندگی کنیم بتوانیم فضاهایی که بیرون است و صدای دلنشینی که طبیعت دارد را بشنویم، ببینیم و لذت ببریم. خودروهای کروک با جمع شدن سقفشان این حس فوق العاده را به ما خواهند داد.
بعضی از ما دوست داریم که صدای اگزوز و موتور خودرو را بشنویم، در واقع عاشقان خودرو از این کار لذت می‌برند، که با استفاده از کنار رفتن سقف خودرو می‌توان این لذت را هم برد.
همیشه داشتن خودروهای کروک شرکت بی ام و احساس لوکس بودن را در فرد ایجاد می‌کند. همچنین تجربه رانندگی کردن با این خودروها هم بسیار لذت بخش است. در طی سال‌های گذشته شرکت بی ام و به قدری توانسته است به تجربه و مهارت خود اضافه کند، که در حال حاضر ما می‌بینیم خودروهایی با طراحی و تولید بی نظیر ساخته شده‌اند. به قدری این خودروها فوق العاده هستند که مشتریان می‌توانند چشم بسته هم یک مدل از آن‌ها را انتخاب کنند. اما سوالی که ما می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم این است که خودروهای BMW کروک در ایران شامل چه خودروهایی هستند؟

بی ام و سری دو کروک (Convertible BMW 2 Series)

بی ام و سری 2
بعد از یک مدت که سدان سری دوم معرفی شد، در سال ۲۰۱۴ بود که مدل کروک را هم وارد بازار کرد. هدف از تولید بی ام و سری ۲ کروک لذت بردن از رانندگی در یک فضای باز است. قسمتی از سقف خودرو که قابلیت جمع شدن دارد، از هفت لایه مواد مختلف تشکیل شده است. برای این که بتواند عایق صدا را تقویت کند و یک عایق حرارتی نیز تشکیل دهد و اینکه  در مدت زمان ۲۰ ثانیه بتواند به طور الکترونیکی جمع و باز شود، ساخته شده است. 
به خاطر طراحی بیرونی جذاب و زیبایی که دارد، این سری را یک خودروی جوان پسند نامیدند. در داخل خودرو هم از سیستم ناوبری و IDrive استفاده شده است. یکی از نکات قابل توجه این خودرو در فضای داخلی آن استاندارد بودن و مطابقت کامل و رفع نیازهای فیزیکی انسان است که مهندسان این شرکت به خوبی توانستند این ویژگی را پیاده سازی کنند.
در این خودرو از دو نسخه پیشرانه، یکی با گیربکس ۶ سرعته و دیگری با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده شده است. اسم این دو مدل به ترتیب M235i و 220i است. از لحاظ قدرت نسخه ۶ سیلندر یعنی M235i با تولید کردن ۳۲۶ اسب بخار قدرت، که از یک موتور بنزینی دوقلو توربو ارائه می‌دهد و قدرتمندتر از مدل دیگر است.

بی ام و کروک سری سه (Convertible BMW 3 Series) 

بی ام و سری 3

یکی از بهترین مدل‌های که از کروک در ایران وجود دارد و ساخته شرکت بی ام و است، همین مدل کروک سری سه می‌باشد. ظرافت و عملکردی که این خودرو دارد تجربه یک رانندگی لذت بخش و هیجان انگیز را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. سری سوم خودروهای کروک در ۴ مدل معرفی شده است که به ترتیب 325i، 330i، 335i، 320i هستند که در بازار ایران هم همگی آن‌ها وجود دارند.
سرعت جمع شدن و باز شدن صفحه فلزی سه تیکه بی ام و سری ۳ کروک، ۲۵ ثانیه است. نکته‌ای که در سری سوم این خودرو به کار رفته است این است که زمانی که ما سقف خودرو را جمع می‌کنیم، خودرو مانند یک کوپه به نظر می‌آید. در حالت کلی اگر بخواهیم بگوییم، طراحی ظاهری این خودرو بسیار جذاب‌تر از سری قبلی آن است.
در طراحی داخلی این خودرو می‌توان به صندلی‌های چرمی و دیگر زیبایی‌هایی که در این خودرو استفاده شده است، اشاره کرد. می‌توان لوکس بودن و راحت بودن در آن را به خوبی تجربه کرد. چیزی که در این خودرو بسیار رعایت شده پرداختن به جزئیات است. داشبوردی که نهایت ارگونومیک بودن در آن به خوبی رعایت شده و همچنین آپشن ها و امکانات بسیاری که در کنسول جلو مشاهده می‌شود این نکته را به خوبی یاد می‌کند، که در این خودرو به تک تک اجزای آن با دقت فراوانی پرداخته شده است.
از بهترین موتورهایی که در سری سوم این خودروهای کروک استفاده شده است، می‌توان به دو مدل ۳۲۰i و ۳۲۵i اشاره کرد. پیشرانه خودرو ۳۲۰i با یک موتور ۴ سیلندر که این موتور سرعت از صفر تا صد را در زمانی حدود ۸.۸ ثانیه می‌تواند طی کند. اما از سوی دیگر خودروی ۳۲۵i می‌تواند همین شتاب را در مدت زمان ۷.۴ ثانیه طی کند. که این دو از بهترین مدل‌های سری سوم خودروهای کروک موجود در ایران هستند.
مدل ۳۳۰i از همان موتور مدل i۳۲۵ استفاده کرده است. اما قدرتی که این خودرو تولید می‌کند ۲۷۲ اسب بخار است. همین خودروی ۳۳۰i با این وجود نمی‌تواند با موتور مدل ۳۳۵i رقابت کند. نکته‌ای که ۳۳۵i را از بقیه متمایز کرده مجهز بودن به موتور ۳ لیتری است که به توربو شارژهای دوقلو تجهیز شده و می‌تواند قدرتی در حدود ۳۰۶ اسب بخار را تولید کند. اگر می‌خواهید لذت یک رانندگی واقعی با یک خودروی کروک را تجربه کنید بهتر است از مدل ۳۳۵i استفاده کنید چون شتاب بالایی که خودرو دارد این حس واقعی را به شما القا می‌کند.

بی ام و سری چهار کروک (Convertible BMW 4Series)

bmw 430i
در سال ۲۰۱۳ بود که سری ۴ به بازار معرفی شد. طول و عرض بیشتری که این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی خود دارد، باعث شده که از کاربری بهتر و طراحی داخلی مجهزتری بهره مند باشد. یکی از زیباترین و بهترین مدل‌هایی که در ایران وجود دارد همین خودروی مدل بی ام و سری ۴ کروک است. چندین مدل از این خودرو معرفی شده است که می‌توان از مدل‌های اسپرت، لوکس، مدرن و M Sport نام برد. 
سه نوع پیشرانه در این خودروها وجود دارد یکی مدل پایه آن که ۴۲۸i است، با موتور توربوشارژ ۲ لیتری و ۴ سیلندر (این را باید یادآور شد که این مدل تنها مدل موجود در ایران است)، ۴۳۵i که از یک موتور ۶ سیلندر سه لیتری و یک موتور دیزلی توربو شارژ تشکیل شده‌اند. از لحاظ کاهش مصرف سوخت و بهینه‌تر بودن در مصرف سوخت مدلی که موتور دیزلی ۲ لیتری روی آن کار شده نسبت به بقیه سوخت کمتری مصرف می‌کند.

bmw 435i
سری ۴ خودروهای BMW کروک با یک سری تغییرات جزئی که در سال ۲۰۱۸ روی آن اعمال شد به بازار عرضه شد. در طراحی ظاهری خودرو که یکسری تغییرات جزئی روی آن به کار رفته است، آن چیزی که بیش از همه به چشم می‌آید سیستم روشنایی جدیدی است که روی خودروها کار شده است. چراغ‌های جلوی LED و همچنین مه شکن و چراغ‌های روشنایی جدید از مزایای این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی است.

این سری در چهار مدل و دو رنگ اختصاصی آبی و نارنجی به بازار عرضه شده است. مدل‌های موجود عبارتند از: Sport Line، Advantage، Luxury Line، M Sport.

در طراحی‌های داخلی این سری بر حسب رنگ سه مدل مختلف ارائه شده است که این سه مدل: Cognac Dakota،Midnight Blue Dakota، White dakota. هستند.

در سری چهارم خودروهای بی ام و از موتور دیزلی و بنزینی استفاده شده است. مدل‌هایی که از موتورهای بنزینی بهره می‌برند از یک موتور ۴ سیلندر 2 لیتری که برای مدل ۴۳۰i، ۲۴۹ اسب بخار و همچنین برای مدل 420i، ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین در مدل ۴۴۰ i موتوری که در آن استفاده شده یک موتور ۳ لیتری است که ۳۲۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مدل‌هایی که با موتور دیزلی موجود هستند هم شامل 430d، 420d، 435d است.

بی ام و کروک سری شش (Convertible BMW 6 Series)

بی ام و 650i

بی ام و سری ۶ کروک از یک موتور قوی و کارآمد و همچنین یک طراحی داخلی مجهز و بسیاری دیگر از ویژگی‌های بی نظیر بهره می‌برد. سقف جمع شونده این خودرو همانند مدل‌های قبلی نیست و از جنس پارچه تشکیل شده، که در طی مدت ۳۰ ثانیه جمع و باز می‌شود. طراحی ظاهری این خودرو نیز به صورت کاملاً اسپرت طراحی شده است. اگر بخواهیم طراحی داخلی این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم ابتدا باید این نکته را یادآور شد که فضای کاملاً جادار و با صندلی‌های راحت تشکیل شده است.
استفاده از وسایل کاملاً با کیفیت و کاربردی و امکان استفاده راحت از کنسولی که در جلوی خودرو قرار دارد از ویژگی‌های این خودرو به حساب می‌آید. همچنین به راحتی می‌توان با این کنسول ارتباط برقرار کرد. این خودروی اسپرت امکانات بیشماری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این سری دارای حالت‌هایی از جمله: Normal, Comfort, Sport برای رانندگی است. برای کسانی که علاقمند به سرعت هستند و می‌خواهند تجربه سرعت بیشتر را با این خودرو امتحان کنند پیشنهاد ما این است که خودرو را روی حالت اسپرت قرار دهید. و از رانندگی کردن با آن لذت ببرید آپشن دیگری که این خودرو دارد سیستم سرگرمی iDrive است.
از خودروهای کروک بی ام و که در ایران موجود هستند. مدل ۶۵۰i و مدل M6 را می‌توان نام برد. یکی از معروف‌ترین و بهترین خودروهایی که شرکت BMW تولید کرده، مدل ۶۵۰ هایی است، که از یک موتور هشت سیلندر توربو شارژ ۴.۴ لیتری برخوردار است، که این موتور می‌تواند قدرتی معادل ۴۵۰ اسب بخار را تولید کند. این پیشرانه که خودرو دارد شتاب فوق العاده‌ای به آن داده که می‌تواند صفر تا صد را در ۴.۶ ثانیه طی کند.
اگر می‌خواهید یک خودروی پر سرعت داشته باشید بهتر است به دنبال خودروی M6 بروید. این خودرو با بهره گیری از یک موتور ۸ سیلندر توربو ۴.۴ لیتری می‌تواند تا ۵۶۰ اسب بخار قدرت تولید کند. با چنین پیشرانه‌ای که این خودرو دارد انتظار به این را می‌توان داشت که این خودرو صفر تا صد را در ۴.۳ ثانیه طی کند.

بی ام و زد فور کروک (BMW Z4 Convertible)

bmw z4
اما می‌رسیم به بهترین مدل کروک در ایران، که مدل بی ام و زد ۴ است. در این خودرو از یک طراحی ظاهری پیشرفته‌ای استفاده شده است که مطمئناً شخصی که ظاهر این خود را ببیند سریعاً خودرو مورد پسندش قرار خواهد گرفت. طراحی ظاهری زد فور جذاب و بسیار گیرا است و اکثر افراد این خودرو را می‌پسندند.
طراحی داخلی بی نظیر و لذت بخش که در این خودرو استفاده شده می‌تواند تجربه یک رانندگی فوق العاده را برای شما به ارمغان بیاورد. صندلی‌های چرم بسیار با کیفیت و نرم ساخته شده است. که در رنگ‌های مختلفی وجود دارد. مدل کابین خودرو از سری سوم بی ام و الهام گرفته شده است. در کنسول جلویی خودرو از ۲ نمایشگری که با قدرت وضوح بالا تشکیل شده است. همچنین کارایی ساده و آسان آن می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. اگر در ابتدا گفتیم که بهترین مدل خودروی کوروک همین مدل زد فور است. به این خاطر است که جدای از طراحی داخلی و طراحی ظاهری خودرو که بسیار منحصر به فرد و زیبا طراحی شده، سیستم‌های سرگرمی و امکانات رفاهی که در این خودرو استفاده شده از سایر مدل‌های کروک پیشرفته‌تر و بهتر است.
در طراحی که برای ساخت این خودرو کار شده است سقف می‌تواند در مدت زمان ۳۰ ثانیه باز و بسته شود. همچنین زمانی که سقف باز است به راحتی می‌توان با سایر سرنشینان مکالمه داشت و یا حتی به رادیو گوش کرد، چون فضای این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که صداهای اطراف را از خود دور می‌کند.
اگر شما هم در ترافیک‌های سنگین از حرکت کردن‌های کوتاه و توقف‌های زیاد خسته شده‌اید، می‌توانید از حالت اتوماتیک خودرو زد فور بهره بگیرید. در این حالت سرعت و ترمز خودرو به طور خودکار عمل می‌کنند. زمانی که می‌خواهید خودتان به رانندگی ادامه دهید، می‌توانید خودرو را در حالت M اسپورت پلاس قرار دهید و تا می‌توانید گاز را بفشارید و از رانندگی کردن لذت ببرید. خودرو از ترمزهای بزرگتر و یک دیفرانسیل هوشمندانه نسبت به خودروهایی که مدل اسپورت هستند برخوردار است.

جمع بندی

در این مقاله از سایت carech که پیش رو دارید ما تمامی مدل‌های بی ام و کروک موجود در ایران را معرفی و مورد بررسی قرار دادیم. اکنون شما می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردید یکی از این مدل‌ها را انتخاب کرده و آن را با شرایط استثنایی از سایت کارچ خریداری کنید. کارچ اولین نمایندگی فروش آنلاین خودروهای وارداتی و لوکس در ایران است و تجربه لذت بخشی از خرید خودرو را برای شما به ارمغان می‌آورد. شاید در ابتدا اینگونه فکر کنید این خودروها تفاوت‌های جزئی با هم دارند اما در واقع با بررسی کردن بسیار جزئی و دقیق‌تر این خودروها می‌توان به این نتیجه برسید که کدام خودرو مناسب شما است.
 

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما